Wednesday 30 December 2015

DAPSY mengutuk sekeras-kerasnya “fitnah yang dikeluarkan terhadap DAP oleh PAS” melalui Dr Zuhdi.

Rabu, 30 Disember 2015

DAPSY nafi tuduhan dalam makalah Zuhdi

Lee-Chuan-How,zuhdi
PETALING JAYA: Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) menafikan sepenuhnya kesemua tuduhan liar yang cuba mengaitkan DAP dengan Israel, seperti yang disebut dalam makalah Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki, pada Selasa.

Ketua DAPSY Perak, Howard Lee Chuan How menyifatkan tiga persoalan yang dibangkitkan dalam makalah itu berdasarkan kepada tuduhan Mohamed Razali Abd Rahman yang disifatkan sebagai palsu, gila dan tidak masuk akal.

“Tahap kesungguhan tohmahan yang dikeluarkan oleh Dr Zuhdi itu, memang mirip dengan telatah dan taktik lumrah digunakan oleh UMNO/BN. Tambahan pula, isi kandungannya memang adalah bahan fitnah upahan UMNO yang dikitar semula. Nampaknya, mereka se-pendekatan mengikuti teladan,” tegas Howard dalam satu kenyataan.

DAPSY membidas, mengecam dan mengutuk sekeras-kerasnya “fitnah yang dikeluarkan terhadap DAP oleh PAS” melalui Dr Zuhdi yang bersumberkan “tulisan blog yang merupakan hasil fabrikasi dan khayalan pihak-pihak tertentu”.

“Ternyata ia adalah kenyataan tertumpu yang berniat jahat ,iaitu untuk memburukkan nama dan memberi persepsi yang buruk kepada DAP menggunakan isu yang sensitif di kalangan masyarakat Melayu dan umat Islam,” kata Howard.

Menurut Howard, pihaknya telah memanjang isu ini ke perhatian DAP induk untuk disusuli dengan kenyataan dari pucuk pimpinan parti. Howard turut menggesa mereka yang dinamakan secara individu dalam makalah itu supaya mengambil tindakan undang-undang terhadap kesemua pihak terlibat.
KDL.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena