Friday 3 March 2017

[Video Dr MAZA - Bilakah Masa Yang Sesuai Untuk Hudud?] 'Umno cukup gembira dengar ucapan Nik Abduh' & Kenapa UMNO tidak berdemo dan merusuh kerana isu rasuah?

Sabtu, 4 Mac 2017
Kenapa UMNO tidak berdemo dan merusuh kerana isu rasuah..?



Foto Suara Rakyat.
Kenapa UMNO tidak berdemo dan merusuh kerana isu rasuah..??

KERANA rasuah itu dah lama berparasit dalam sanubari Umno..
Inilah negaraku...

Perangai berdemo ala samseng pon boleh dapat gelaran Datuk.. hurmmm

'Umno cukup gembira dengar ucapan Nik Abduh'

Pengakuan terbuka Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz bahawa Pas pada masa ini mengamalkan pendekatan ke arah perpaduan dan kesatuan umat Islam diyakini cukup menggembirakan Umno, kata Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad.
Menurutnya, pendekatan Allahyarham Datuk Dr Haron Din itu sekaligus menyerlahkan sifat Nik Abduh yang dilihat 'tidak berjiwa pejuang dan pembangkang' seperti dimiliki Almarhum ayahnya, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Khalid SamadKhalid Samad"Saya yakin Umno cukup gembira mendengar ucapan Nik Abduh yang sebegini rupa. Yang paling ditakuti Umno adalah kehilangan pemerintahan.
"Maka selagi mana Pas tidak mencabar kedudukan Umno, tiada sebab untuk ditakuti Pas walau betapa pedas kritikannya," tegas beliau dipetik dari artikelnya di akhbar mingguan Amanah keluaran terbaharu.
Nik Abduh dalam Seminar Pemikiran Datuk Dr Haron Din, 25 Februari lalu lebih bersetuju dengan pendekatan Dr Haron Din berbanding cara ayahnya yang berpanjangan bersengketa dengan Umno bagi tujuan menggantikan rejim tersebut.
Bahkan, beliau dalam ucapannya di Dewan Muktamar, Pusat Islam Kuala Lumpur itu turut menjelaskan matlamat utama Pas bukan meruntuhkan Umno tetapi mengukuhkan ummah.
Mengulas lanjut, Khalid berkata, pendekatan yang dipersetujui Nik Abduh itu cenderung mewujudkan suasana adu-domba yang eksklusif dan mengkotak-katikkan masyarakat.
"Ianya tidak inklusif, tidak seperti yang pernah dibawa Pas dahulu di bawah cogan kata 'Pas Untuk Semua.' Pendekatan inklusif inilah pendekatan Almarhum TGNA (Tuan Guru Nik Aziz)," tegasnya lagi yang juga Ahli Parlimen Shah Alam itu.
Dapatkan akhbar Amanah Edisi 41, 5 - 12 Mac di pasaran yang turut memuatkan banyak artikel pimpinan Amanah Nasional serta kolumnis antaranya Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin, Mohamed Hanipa Maidin, Ahmad Lutfi Othman dan Lim Hong Siang.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena