Tuesday 5 February 2019

[Video Mahathir 'bantai' Bossku] HAUSBOOOM! Aduhhh la Bosskurrr? Pemilik jenama Hausboom: Tahun Babi, Ini Cerita Pasal Ke-Babi-an! Syed Saddiq menteri dibabikan? Perkara boleh selesai tetapi 'babi' jugak digunakan sebagai bahan makian..Angkuh dan sombong usahawan Melayu begini & Buat baik tu berpada2 YB!

Rabu, 6 Februari 2019
Pemilik Hausboom mohon maaf atas kekasaran bahasa, tapi tegaskan isu utama
AZRI: Kami berniaga demi agama, bangsa dan negara; bukan kerana nama (atau undi). - Foto: Facebook / Azri Zahier Azmi
Astro Awani
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
「Gambar Hausboom」的圖片搜尋結果
Perkara boleh selesai tetapi 'babi' jugak digunakan sebagai bahan makian. Angkuh dan sombong usahawan Melayu begini.
Kalau boleh admin pesan sikit... Buat baik tu berpada2 YB... !
Abdul Qayyum Mornie Kecoh pula hal Hausboom mintak balik duit 48 botol dari KBS sebab tak ada profile reading dan exposure di YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman punya IG.
Benda ni kalau kita sabar sikit boleh setel. Tapi bila tak bersabar, dan buat tindakan melulu besar akibatnya nanti.
Kalau kita buat semakan SSM, syarikat Hausboom ni salah seorang shareholder dia bernama Idzham Hashim B Zahrin Hashim.
Siapa Idzham Hashim ni?
Dia salah seorang executive director Naza TTDI. Tu dari segi jawatan lah. Kalau kita tengok siapa Idzham ni dengan lebih dalam, mat ni anak kepada Dato Zaharin Hashim.
Siapa pula Dato Zaharin Hashim?
Dia ni lah bekas duta Malaysia ke Indonesia dan antara orang kuat mengutuk dan menghentam Tun Mahathir Mohamad, Perdana Menteri Malaysia yang kita sayangi.
Dan kita juga tahu (kalau kau orang ambil tahu lah), NAZA TTDI ni banyak projek dia dengan kerajaan Malaysia Baharu ni. Samada projek tu dah berjalan, atau akan berjalan semuanya atas ihsan pemerintah yang kau sedang lawan.

Takde kaitan?
Kalau PH ni jenis berdendam, rekod rekod macam ni lah depa boleh guna untuk sekat, jatuhkan, dan rosakkan perniagaan yang kau sedang usahakan. Buat apa tolong orang yang gigit tangan kita.
Jadi secara lojiknya,
Kalau kau menentang pemerintah, apa kejadahnya kau mengharap sokongan pula untuk naikkan produk/syarikat dari pemerintah yang kau tentang dan lawan tu?
Benda mudah macam ni tengok ke diri sendiri je.
Mat ni kawan kau, mat sorang lagi kaki kutuk kau. 
Bila 2-2 ni minta tolong, siapa yang kau nak tolong?

Simple.
Tapi sebagai menteri, Syed Saddiq bawa juga syarikat anak muda dari parti mana pun ke depan. Tak ada lah nak purposely berdendam.
Ingat 7E?
Cuba fikir secara rasional.
Takkan lepas seminggu lebih Hausboom viral di FB minta sokongan nak masuk 7E, tiba tiba terus dapat masuk?

Come on.
Kita semua tahu (kalau kita ambil tahu lah) Syed Saddiq antara yang ke depan meyakinkan Tan Sri Vincent Tan supaya sokong produk tempatan especially produk anak anak muda masuk ke 7E, dan pastilah salah satunya produk Hausboom.
Besar akibatnya dari tindakan 'tak halal setitik air' ni. 
Sebagai usahawan, rage atas hal hal petty macam tu cuma tunjukkan ego diri sendiri.
Ego ni eventually akan rosakkan perniagaan dan diri kita sendiri.
Aku yang sokong PH pun tak ada lah nak minta mana mana menteri tolong promo TKFLMN, tolong promo DuBook, atau minta tolong promo Farmasi aku dan associate walaupun tak lah power baru ada 13 cawangan je 

Dah claim diri usahawan, kita rileks je. Jangan cepat koyak terbarai.
Kita fighter kot.
Aduhhh la bosskuuurrr!
Kelab Che Det

Pemilik Hausboom mohon maaf atas kekasaran bahasa...
KUALA LUMPUR: Pemilik jenama Hausboom, Azri Zahier Azmi memohon maaf kepada Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman atas kekasaran bahasanya dalam satu kenyataan mengenai janji menteri berkenaan.

Menerusi posting terbaru di Facebooknya, Azri Zahier menjelaskan kenapa beliau menggunakan bahasa kasar dalam posting sebelumnya yang bertajuk "Sempena Tahun Babi, Ini Cerita Pasal Ke-Babi-an".
Astro Awani 

3 comments:

nick said...

Usahawan melayu banyak yang ego. Baru sedikit mendapat kejayaan dah mula rasa mereka ni VIP dan patut dapat layanan istimewa. Bidang promosi ni memang selalu "hit and miss". Kadang2 promosi yang kita buat walau kecil tp pencapaiannya meluas dan pada kebanyakan masa, hasil yang diterima tak setimpal dengan usaha dan wang yang dilabur. Benda ni perkara biasa dan banyak syarikat2 gergasi dunia pernah melaluinya seperti Coca Cola, Pepsi dan Nike. So apalah sangat nak dikira kos promosi 48 botol sedangkan jika kes janji yang tak tertunai ni ditangani seperti perpatah inggeris "if life gives you lemon, make lemonade", paling tidak pun fikirkanlah dah dapat pahala sedekah bagi minum kepada pemimpin negara.

Atau ke usahawan ni fikir jika duit dah kuar utk 48 botol minuman, dengan iklan dari sang menteri, mesti dapat pulangan jutaan atau billion seperti zaman Najib? Jangan disebabkan terlalu tamak sehingga di akhir nanti kamu yang kerugian bila hilangnya "good will value" syarikat kamu yang berlabel "bumiputera" serta hilang rasa dahaga umat kepada produk kamu atas sebab penyakit "foot in mouth" aka kelancangan mulut.

Nick.
Cape Tiger.

HBM said...

cuba cek....betul ke produk hausboom tu dia yg manufacture A to Z....atau ambil produk org lain..dari indon atau thailand....pakej dan nama tempatan...hmmm...ni namanya tipu macam ST Rosyam ....syarikat Cina..guna nama Melayu...

dyne said...

Elok minta Tan Sri Vincent Tan arahkan 7E tarik balik produk Housboom daripada rangkaian pasaraya beliau.....manusia jenis x bersyukur ni elok dilayan macam 'babi' gak....

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena