Sunday 5 May 2019

[Video Mat Sabu: "Esok puasa" Ceramah Umum PRK Sandakan] Semalam ada 1 demontrasi jalanan kononnya Islam terancam bawah PH & Adakah DAP akan halang umat2 Islam melakukan ibadah berpuasa, azan & solat?

Ahad, 5 Mei 2019

Suara Rakyat


Esok bermula lagi 1 rukun Islam yang wajib kepada umat Islam.
Semalam ada 1 demontrasi jalanan kononnya Islam terancam bawah PH.
Esok kita lihat sama ada rukun Islam wajib nih benar benar terancam atau tidak. Adakah DAP akan halang umat2 Islam melakukan ibadah berpuasa serta solat 5 waktu juga laungan azan dihalang oleh DAP.
Sama2 kita lihat adakah DAP akan menghalang ibadah2 umat Islam di negara kita yg lantas menjadikan Islam terancam sepeti yg mereka jerit2 teriak2 semasa demo semalam.
Bagi yg punya akal waras, demo semalam tu tiada kena mengena dengan kedaulatan Islam, sekadar usaha terdesak untuk kembali berkuasa sahaja. Puak2 lebai PASs berdemo ikot pimpinan PASs untuk rebut kuasa. Mereka tak terfikir yg pru14 lalu, jika pas tidak diperdaya Hadi Awang untuk keluar dari Pakatan Rakyat, sudah tentu PAS kini bersama barisan kerajaan tinggallah UMNO sendirian.
Untuk MUNO pula. Laluan sukar untuk mereka kembali memerintah. Dengan sebab itu mereka sentiasa memainkan rentak 3R, Rasis-Religious-Royal (Perkauman-Agama-Raja) atas harapan rakyat memihak pada mereka.
Pada kerajaan PH pula, jika nak kekal memerintah untuk penggal seterusnya, kalian tidak boleh pandang ringan dengan ancaman pembangkang. Beri kebebasan media keterlaluan, mengabaikan media social, tidak ada penerangan, biarkan fitnah berleluasa dan lain2 lagi merupakan resepi #sepenggal.
Tak mustahil sepenggal. Ingat ya.
Akhir kalam, sebelum matahari tenggelam nak masuk waktu maghrib ini.. kami di SR memohon maaf dari kekhilafan sepanjang posting kami sebelum ini. Selamat menunaikan ibadah puasa Ramadhan AL-Mubarak.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena