Pages

Monday 6 January 2014

AMARAN angin kencang, laut bergelora berterusan sehingga Jumaat - Jabatan Meteorologi

Isnin, 6 Januari 2014

Amaran OMBAK TINGGI

TUESDAY, 3 SEPTEMBER 2013

SERIUS - APABILA OMBAK TINGGI MELANDA SUNGAI QIANTANG (16 GAMBAR)


Dayyum!

Seramai 30 orang penonton yang ingin melihat fenomena aneh "water backflow" di Sungdai Qiantang tercedera apabila ombak laut yang dilanda taufan Trami melanda dan memecahkan pagar penghadang. Fenomena back flow berlaku apabila ombak dari laut menolak air yang keluar dari kuala sungai. Penduduk setempat yang ingin melihat fenomena yang jarang dilihat ini berkumpul di tebing sungai untuk melihatnya dengan mata sendiri. Malang bagi yang hadir secara tiba-tiba ombak setinggi 6.6 meter datang dan memberikan mereka the biggest surprise wet t shirt party. Bad luck!
Ditulis Dengan Serius Oleh 

Jabatan Meteorologi beri amaran angin kencang, laut bergelora berterusan sehingga Jumaat

Angin kuat dan ombak bergelora berbahaya kepada semua aktiviti pantai dan perkapalan termasuk pekerja di pelantar minyak. Gambar fail.
Angin kencang dan laut bergelora kategori kedua yang kini melanda perairan Condore & Reef North dijangka berterusan sehingga Jumaat ini.
Jabatan Meteorologi Malaysia berkata angin berkelajuan 50-60kmsj dengan ombak mencapai ketinggian 4.5 meter yang berlaku di kawasan itu berbahaya kepada semua aktiviti pantai dan perkapalan termasuk pekerja di pelantar minyak.
Angin kencang dan laut bergelora kategori kedua yang kini melanda perairan Kelantan, Terengganu, Pahang dan Johor Timur pula dijangka berterusan sehingga hari ini.
Angin berkelajuan 40-50kmsj dengan ombak mencapai ketinggian 3.5 meter yang berlaku di kawasan itu berbahaya kepada bot-bot kecil, rekreasi laut dan sukan laut, kata jabatan itu dalam kenyataan hari ini.
Jabatan itu berkata ribut petir yang berlaku di kawasan perairan Sarawak (Kuching, Mukah, Bintulu dan Miri) serta Wilayah Persekutuan Labuan dan Sabah (Pantai Barat dan Kudat) dijangka berterusan sehingga awal petang ini. – Bernama, 6 Januari, 2014.
Gambar: Patutlah UMNO-BN Umpan Mufti Untuk Mengeluarkan Fatwa Melarang Tazkirah Di adakan Di Bulan Ramadan... Rupa- rupanya UMNO Nak Release Tension Dgn Berhibur Tarian Gelek Jahil Selepas Berbuka Puasa.... 

Take Note !!! : This Is Mazhab UMNO Hadari...
Patutlah UMNO-BN Umpan Mufti Untuk Mengeluarkan Fatwa Melarang Tazkirah Di adakan Di Bulan Ramadan... Rupa- rupanya UMNO Nak Release Tension Dgn Berhibur Tarian Gelek Jahil Selepas Berbuka Puasa....

Take Note !!! : This Is Mazhab UMNO Hadari...

No comments:

Post a Comment