Pages

Friday 3 January 2014

Rakyat (Umat melayu:Umno, Pas, Keadilan & Dap) seperti MENYEWA di bumi sendiri? Pemimpin UMNO/BN menindas rakyat!

Sabtu, 4 Januari 2014
Lakukan perubahan yang lebih baik 

untuk AGAMA dan TANAH AIR kita...
Parti politik bukan milik semua orang, tapi TANAH AIR buat seluruh rakyat Malaysia....lakukan perubahan yang lebih baik untuk AGAMA dan TANAH AIR kita...

Jika Pemimpin berjanji begitu begini tetapi sekiranya tidak berjaya melakukan atau melaksanakan akomodasi yang mereka janjikan kenapa kita harus sayangkan mereka... kita harus buangkan mereka gantikan mereka dengan kepimpinan yang lain..
Rιηтιнαη Rαкyαт


Mohan pada fan page Buletin Pakatan Rakyat ...sekira anda rasa page Rιηтιнαη Rαкyαт memberi manfaat kepada diri sendiri juga orang lain...

ℑσм ⇨ ℒιкє✔ Cσммєηт✔ Sнαяє✔ 
https://www.facebook.com/RintihanRakyat
Gambar: Nasi lemak rm2.50 sen,air suam 70 sen, tapi Najib dok syiok naik jet mewah barunya lagi...


Di tengah-tengah langkah penjimatan, penulis-penulis blog pro-Umno tampil mempersoalkan sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini terbang ke seluruh negara menggunakan jet mewah baru.

Dalam tulisan di blog, antaranya oleh Big Dog dan RockyBru, mereka membangkitkan pesawat Airbus ACJ320 dengan nombor 9H-AWK – dikenali "Perdana 2" atau "NR2" – yang kebetulan sama dengan huruf singkatan Najib.

Pesawat itu didaftarkan di Malta dan disewa daripada kumpulan penerbanganComlux.

Menurut laman web penerbangan itu Aviation Week, Jet Premier One (M) Sdn Bhd, syarikat yang menguruskan penerbangan orang kenamaan di Malaysia, termasuk Najib, ada menyewa Airbus ACJ320 daripada Comlux.

Sewaan itu dikatakan bertujuan menggantikan sementara pesawat yang biasa digunakan Najib, Airbus ACJ319.

ACJ319 dengan nombor 9M-NAA beroperasi menggunakan nama “NR1” atau “Perdana 1” dan merupakan pesawat rasmi perdana menteri, sama seperti Air Force One yang digunakan presiden Amerika Syarikat.
Bukti jelas betapa jika rakyat cerdik dia mampu berfikir dan menilai ... Akal sentiasa ligat bergerak cari idea untuk luahkan rasa hati yang sekian lama terpendam akbibat kerajaan UMNO/BN yang sentiasa menindas hidup rakyat dengan pelbagai kenaikkan harga barang dan perkhidmatan .. paling terbaru tol.

Memang benar apa yang dikatakan oleh rakyat cerdik berakal diatas ... TOL NAIK TOLAK BN.

Ayuh kita jadikan harapan dan impian rakyat ini menjadi kenyataan demi kesejahteraan, kemakmuran, kebahagiaan dan keamanan.

SUATU SARANAN YANG TEPAT DAN BIJAK.


ṪןḰєlคtє
 — bersama Tam Taro dan 6 yang lain.

Gambar: ‎Rakyat kini seperti hidup menetap menyewa di bumi sendiri.... Seperti lagu "Anak Kecil Main Api" , Rakyat ditindas dan ditekan oleh regim UBN, negara pula tak mustahil boleh tergadai ....

Kredit ~ محمد عقيل بن تاجودين‎

Rakyat kini seperti hidup menetap menyewa di bumi sendiri.... Seperti lagu "Anak Kecil Main Api" , Rakyat ditindas dan ditekan oleh regim UBN, negara pula tak mustahil boleh tergadai ....
Kredit ~ محمد عقيل بن تاجودين

No comments:

Post a Comment