Pages

Thursday 7 August 2014

[Video] Doa yang digeruni oleh Yahudi dan kuncu-kuncunya. Jom Aminkan doa ni...BOIKOT BARANGAN ISRAEL

Khamis, 7 Ogos 2014



Gambar: The truth. 

#OperasiBadar
#GazaUnderAttack
#CC4Israel

[IH]

Ayuh menderma ke Tabung Kecemasan Gaza di sini :
http://on.fb.me/1jlP2li
Nik Abdul Aziz Nik Mat telah berkongsi gambar Aqsa Syarif.

KEMPEN BOIKOT BARANGAN ISRAEL

Boycott-logo.png1_-700x325

KEMPEN BOIKOT BARANGAN ISRAEL  Keprihatinan terhadap rakyat Palestin telah berkembang di seluruh dunia, bukan hanya semata-mata di dunia Islam.

Ia telah meningkat secara mendadak susulan beberapa siri peristiwa ngeri yang berlaku pada tahun ini di Negeri Palestin.
McDonald’s
mcdonalds
Syarikat makanan segera JUNK FOOD terbesar di dunia ini telah lama disasarkan oleh kumpulan Pro-Palestin kerana sumbangan besar mereka kepada Dana Syarikat Yahudi. Melalui Suruhanjaya Israel, maka Dana Yahudi ini “berfungsi untuk mengekalkan tentera Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik untuk Israel; memantau dan apabila perlu, respons kepada liputan media Israel”. 

Coca-Cola
coca-cola

Pengeluar minuman ringan terbesar di dunia ini mempunyai banyak jenama minuman berkarbonat lain di bawahnya termasuk Sprite, Fanta dan Schweppes yang menyokong kuat negara haram Israel. Selain itu Coca-Cola Israel juga memiliki ladang tenusu di penempatan Israel diduduki Shadmot Mechola di Lembah Jordan dan sebuah kilang di zon industri Katzerin di Golan Heights.

Pada tahun 2009 syarikat itu telah menganjurkan majlis khas di ibu pejabat dunia Coca-Cola untuk menghormati Brigadier-Jeneral Ben-Eliezer. Eliezer dituntut oleh kumpulan Pro-Palestin sebagai jenayah perang, semasa Perang Enam Hari unitnya bertanggungjawab bagi pelaksanaan lebih 300 tawanan perang Mesir. Di bawah Sharon, Ben-Eliezer berkhidmat sebagai Menteri Pertahanan mempengerusikan pembunuhan beramai-ramai di Jenin. 

Starbucks
starbucks
Hubungan rapat syarikat ini dengan negara Israel antara yang paling lama. Mereka meningkat naik apabila Howard Schultz seorang Zionis aktif – pengasas, pengerusi, presiden dan ketua pegawai eksekutif Starbucks telah diberi penghormatan oleh Dana Baitulmuqaddis Aish daripada HaTorah di “The Israel 50th Anniversary Friend of Zion Tribute Award” kerana khidmatnya kepada negara Zionis “memainkan peranan penting dalam mempromosikan pakatan rapat antara Amerika Syarikat dan Israel”.

Starbucks dengan bangganya memaparkan anugerah itu di laman web syarikat di bawah bahagian ‘anugerah dan penghargaan’ bagaimanapun, sekali pemulauan itu mula berlaku, anugerah itu secara misteri hilang dari laman web!

Danone
danone
Hampir 2 dekad yang lalu Danone membuka kemudahan R&D di Israel – Institut Danone. Tidak cukup menghairankan bahawa syarikat Perancis ini juga memiliki saham 20% daripada syarikat makanan kedua terbesar Israel, The Strauss Group. 

Nestle
nestle
Syarikat multinasional Switzerland ini mempunyai bahagian yang besar dalam kontroversi dan kritikan kerana membantu Israel. Untuk aktivis Pro-Palestin salah satu masalah utama mereka dengan syarikat makanan dan minuman ini adalah hakikat bahawa ia membeli 51% saham dalam pelaburan Osem pada pertengahan 90-an. Osem Investments adalah sebuah syarikat berasaskan Israel yang terlibat secara langsung dalam pengeluaran dan pengedaran produk makanan di Israel dan di luar negara.

Pada tahun 1998, Peter Brabeck – bekas Ketua Pegawai Eksekutif Nestle menerima Anugerah Jubli (penghormatan tertinggi yang ditawarkan oleh negara Israel) dalam mengiktiraf usaha syarikatnya untuk menyokong negara Israel.

No comments:

Post a Comment