Pages

Monday, 1 September 2014

"Wilayah Eufrat" Wilayah Baharu Daulah Islamiyyah...

Isnin, 1 September 2014
YAMAN – Direktur Obsevatorium Suriah untuk Hak Asasi Manusia melaporkan bahwa Daulah Islamiyyah ( IS ) mendeklarasikan berdirinya “Wilayah Eufrat” setelah menggabungkan dua kota, Al-Qaim (Iraq) dan Al-Bokamal (Suriah), dan desa-desa di sekitarnya.

Observatorium Suriah untuk Hak Asasi Manusia (SOHR) mengumumkan pada hari Sabtu (30/08/14), Daulah Islamiyyah, yang telah mendeklarasikan Khilafah pada bulan Jun lalu, kini mendeklarasikan berdirinya Wilayah Eufrat yang meleputi daerah Suriah dan Iraq.

Direktur SOHR, Rami Abdul Rahman, mengatakan kepada AFP, “Mereka menggabungkan kota Al-Bokamal  dan kota Al-Qaim serta desa-desa di sekitarnya ke dalam satu wilayah yang mereka namai Wilayah Eufrat” tuturnya. Kedua kota tersebut terletak di sisi perbatasan Suriah-Iraq di sekitar Sungai Eufrat.

Rami Abdul Rahman menambahkan, Daulah Islamiyyah ingin menghancurkan batas teritorial yang didirikan berdasarkan perjanjian Sykes dan Picot yang mengacu pada perjanjian Inggris dan Perancis. sumber VOI

Wanita Bogel & Buang Air Besar Di Atas Bendera Bertulis Kalimah Allah...

Pegiat wanita bugil dan buang air besar di atas bendera ISIS
Pegiat wanita asal Mesir Aliaa Magda Elmahdy dan pegiat lainnya buang air besar dan menstruasi di atas bendera ISIS. ©theblaze.com

Seorang pegiat wanita kelahiran Mesir memuat naik sebuah gambar di mediasosial pada Sabtu minggu lalu memperlihatkan dirinya dan seorang wanita laintengah buang air besar dan haid di atas bendera Negara Islam (dulu ISIS)sambil telanjang.

Kumpulan ISIS dikenali kerap menggunakan media sosial untuk mengeluarkanancaman dari seluruh duniaTapi Aliaa Magda Elmahdyseorang pegiat sosialdan Narablog terkenal asal Mesirmempertaruhkan nyawanya pada Sabtuminggu lalu dengan memuat naik sebuah foto menghina bendera ISIS di mediasosialmenurut Inquisitrseperti yang dilaporkan oleh laman The BlazeIsnin(25/8).

Dalam gambar tersebutpegiat berusia 23 tahun itu kelihatan menghadapkamera dalam kedudukan mencangkung sambil haid di atas bendera ISIS.Sementara seorang wanita lainmemakai tudung hitam membelakangi kamera,juga kelihatan jongkok dan buang air besar di atas bendera kumpulan militanitu.

Elmahdy memuat naik foto itu ke Facebook pada Sabtu minggu lalu dalam apayang tampaknya menjadi protes terhadap kemajuan keganasan kumpulanmilitan itu baru-baru ini di Iraq utara dan Syriaseperti dilaporkan the Timesof Israel.

Tepat di belakang kedua-dua wanita itu kelihatan senapang mesinkemungkinan diperbuat daripada plastikSementara wanita berjilbab tadi jugakelihatan mengangkat jari tengahnya sambil diperlihatkan ke arah kamera.Kata IS juga kelihatan ditulis pada perut Elmahdy.

Media Arab ogah menerbitkan foto itu lantaran kata-kata "Tidak Ada TuhanSelain Allahdicetak di bendera Negara Islam (IS) ituElmahdy telah menerimaancaman pembunuhan dalam menanggapi muat naik berkaitan gambar itu.

Tapi Elmahdy juga mempunyai ribuan penyokong yang telah menyatakan rasaterima kasih mereka kepada aktivis itu melalui media sosial. Elmahdymengatakan kepada The Blaze dia akan memberikan penjelasan pada Isninmengapa dia mengambil foto seperti itu.

Elmahdy mendakwa seni dan foto feminisnya merupakan jeritan terhadaptindakan kekerasanrasismeseksismegangguan seksual dan kemunafikan didalam masyarakatDia juga dikenali kerana melakukan protes terhadap agamapada umumnya.

Facebook seolah-olah telah menghapuskan gambar itu beberapa kali ataspertimbangan kesusilaanmenurut salah satu pengikut ElmahdyWalaupungambar itu saat ini tidak boleh didapati di FacebookElmahdy memasangpautan ke versi yang kurang ditapis daripada gambar itu di laman LiveLeak.


Komen Weblog Ibnu Hasyim:  ISIS lain, kalimah 'la Ilaha Illallah'  (Tidak AdaTuhan Selain Allah) lain. Penghinaan kalimah 'la Ilaha Illallah' seperti ini wajib dipertahankan?
(IH)
Posted by 

Aliyaa Magda Alirkan Darah Haid Atas Kalimah Allah Akhirnya Mati Kemalangan

BAYAR CASH!!! Aliyaa Magda Alirkan Darah Haid Atas Kalimah Allah Akhirnya Mati.
Seorang gadis Mesir yang menggemparkan umat dunia semalam apabila beliau dengan beraninya mengalirkan darah haid atas kalimah allah kini terlibat dalam kemalangan ngeri menurut sumber dari Upi.com.

Kini kesombongan dirinya tidak dapat lagi diperlihatkan kerana perbuatan kejinya dibayar cash didunia. Alangkah ruginya seorang manusia itu jika belum sempat bertaubat.  Janji Allah itu pasti setiap perbuatan buruk mahu pun baik pasti mendapat balasannya.
Wallahu'alam. POST BY : BLOG TAUHU SUMBAT

No comments:

Post a comment