Pages

Monday 24 August 2015

Ringgit jatuh lagi? Cecah MYR4.25..."Jangan duk GUMBIRA-gumbira, masa sudah suntuk!" Lebih ramai letak jawatan dalam PAS...

Isnin, 24 Ogos 2015

Siapa yang bangsat sebenarnya ni?...Bangsa melayu ke Najib Razak?...Mohon pencerahan...๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
-tf
 — with Musa JasinJasin HebatSaya Anak Melaka and Fared Crew.


UPDATED: RINGGIT JATUH LAGI.. haaaaa

Mggu lps RM4.13, HARINI dah RM4.24.. WOWW!!
Bila NAK CECAH RM5.00 plok !!!

DAH LAH RINGGIT TAK LAKU DI LUAR NEGARA !!!

Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata 'KENAIKAN' Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini..

KENCING JER LA KERJANYA !!!

#RinggitJatuhLagi

 Lebih Ramai Letak Jawatan Dalam PAS...

ULASAN GB

"Gembira...gembira"....

Demikian kata Presiden PAS ketika mengulas ramainya ahli PAS yang meletakkan jawatan dan bakal meninggal parti.

Jarang sekali kita akan mendengar orang akan menggunakan perkataan "gembira....gembira" untuk menggambarkan "kesukaan" atau "keriangan". Biasanya yang terungkap ialah perkataan "saya suka" atau mungkin kalimah "saya bersyukur" atau "alhamdulillah"..

Seorang ahli bahasa dan psikatri mampu menilai perkataan yang dipilh dengan perasaan sebenar yang wujud di dalam diri seseorang. Pemilihan perkataan "gembira" untuk menggambarkan isi rasa hati tidak berapa kena dari sudut bahasa. Ia tidak tulen. Dan ia tidak dilakukan oleh seseorang yang rasional. Justeru apabila disebutkan "gembira..gembira", ia sebenarnya satu"camouflage" terhadap satu perasaan lain yang sebenarnya melandai jiwa orang yang bertutur. Menutup satu perasaan "kecewa" dan "geram". 

Biarlah dia begitu. Hukum kebenaran dan keadilan akan berjalan jua... dan telah pun diketahui 'hal yang sebenarnya" disebalik perkataan "gembira..gembira" itu. Baca di sini: Mula-mula HALAU, Lepas Tu GEMBIRA, Tiba-tiba GERAM & KECEWA.. 

COMMENTS:


Malaysiabaru said...
Salam
Sebentar tadi ringgit jatuh lagi... Cecah MYR4.25...

Tolonglah sokong bersih 4.0

Jgn tunggu 1juta org di buang kerja pada tahun 2016
Jgn tunggu inflasi cecah 8%
Jgn tunggu tunggu penganguran 15%

Jom bersih !
Anonymous said...
Tahniah dan selamat berjuang kepada seluruh ahli dan simpatis ghb atau parti baru islam yang bakal dimahsyurkan pada 31 ogos nanti. Tidak diragukan lagi tindakan tuan puan adalah sah kerana hj abd hadi sendiri yang menggalakkan tuan puan menubuhkan parti sendiri. Jadi tidak timbul soal terikat dengan baiah lagi. Jangan diungkit2 lagi soal baiah ini.

Nampaknya negeri johor, melaka, negeri sembilan, selangor dan menteri2 di pantai barat pula menjuarai kebangkitan rakyat kali ini. Sungguh hebat perancangan Allah. Sungguh, Dia memilih siapa sahaja untuk bangkit membela orang2 yang tertindas. Dulu Dia telah memilih golongan tertentu yang sepatutnya berjaya menzahirkan keindahan islam sebagsi rahmat seluruh alam tapi malangnya golongan itu sekarang lebih memusuhi sesama islam hingga ada pula titah perintah dari ulamak mereka supaya tumpahkan darah saudaranya sendiri.

Bangkitlah seluruh rakyat malaysia. Masa sudah suntuk. Tidak lama lagi kemusnahan negara secara nyata bakal terjadi. Sistem politik sudah pun musnah kerana bn mencapai kemenangan dengan sogokkan. Sistem kewangan menuju jurang kebinasaan kerana ringgit jatuh hingga pak arab pun menolaknya. Padahal orang malaysia adalah juara shoping se dunia hingga pak arab pun harus belajar bahasa melayu. Sistem sosial juga hancur, tiada lagi nilai2 kemanusian sesama insan sampai buang anak merata2. Sistem pertahanan semuanya singapore control yakni pilot kita kena melapor untuk masuk ruang udara kita sendiri. Sistem kehakiman, najib kepala penyamun mesti diberi tabik hormat kalau melawat penjara sungai buloh. Ini betul gila punya undang2.

Kalau sudah begini parah dalam semua sistem yang memayungi rakyat, jangan lagi tuan puan buang masa. Sertai parti baru tajaan ghb ini dengan kadar segera.

Selamat datang. Ghb adalah pilihan yang tepat.

No comments:

Post a Comment