Pages

Monday 6 June 2016

'Ramadhan' Nasib tidak menyembelahi rakyat miskin! Penjaja tu SEMUA BANGSA MELAYU...so? Musuh ORANG MELAYU adalah Melayu itu sendiri.

Selasa, 7 Jun 2016


"CERITA HARI PUASA PERTAMA"
nasib ..tidak menyembelahi
rakyat miskin.. ( penjaja bazar ramadhan )
arahan dari pihak atasan
jgn benarkan kami berniaga..
rakyat derita pemimpin bahagia...
Lokasi: Bazar Lorong Raja Musa Abdul Aziz...berhampiran Hospital Besar KL.
"Haram jadah"birokrasi .Demokrasi..
Page Liked · 21 hrs

Bila saham ASB sebanyak RM52 billion lesap dan telah dibangkitkan berkali kali demi kepentingan kaum Bumiputra itu sendiri.. ia berpunca dari UMNO sendiri dan yang sadisnya mereka yang terlibat adalah ahli dan pemimpin UMNO sendiri...

Ya.. Musuh ORANG MELAYU adalah Melayu itu sendiri...


Sepatutnya pihak DBKL lebih berpemikiran terbuka kerana..rata2 penjaja tersebut hanya berniaga di bulan ramadhan.... mereka juga sebagai duta memperomosikan makanan2 negeri masing2.... disamping itu mereka juga membantu negara mendapat GST yg untuk melunaskan hutang negara walaupun mereka tidak pernah meminjam 1 sen pun dari dana tersebut.
Apakah salah penjaja ini membantu untuk membayar hutang negara melalui GST... sedangkan makanan yg dijual TIDAK DIKENAKAN GST? come onlah KERAjaan....bukalah MINDA DAN PEMIKIRAN yang BERNAS.. bila tabung masjid dan surau banyak kena pecah x pernah fikir ke???
Setakat meniaga sebulan dalam setahun pun x nak bagi ke??? Sebab tu aku x suka kerja Duduk Borak Kelentong Lebih (DBKL) asik kena sumpah seranah dengan orang...
X malu ke rata2 yang marah dalam ni bukan dari bangsa MELAYU.... Raja bangsa Melayu.... PM bangsa Melayu... menteri dan timbalan sebahagian besar bangsa Melayu... sebahagian besar penjawat awam bangsa melayu... yang penjaja tu SEMUA BANGSA MELAYU..... so???

No comments:

Post a Comment