Pages

Saturday 5 November 2016

[Video] Baju merah 'SAMPAH' & Bezanya merah ngan kuning, hihi...Polis hentikan ceramah ahli Parlimen DAP di medan selera di Ipoh.

Ahad, 6 November 2016


Lihat perbezaannya?
Image result for Peserta bersih sembahyang
Image result for Peserta bersih sembahyang
Beza nya merah ngan kuning...hihi

Polis hentikan ceramah ahli Parlimen DAP di medan selera

 | November 5, 2016
Dua anggota polis mengancam mengambil mikrofon, jika M Kulasegaran dan Chin Chi Khing meneruskan ucapan mereka.



Bersih 5, M Kulasegaran, 2fr2ee speech, political protest
Bersih 5, M Kulasegaran, free speech, political protest
PETALING JAYA: Polis memberhentikan ahli Parlimen dan Ahli Undangan Negeri semasa mereka memberi ceramah di sebuah medan selera di Ipoh mengenai perhimpunan Bersih 5 akhir bulan ini di Kuala Lumpur.
Ahli Parlimen Ipoh Barat, M Kulasegaran berkata beliau dan Adun Bercham, Ching Chi Khing sedang menyampaikan ucapan apabila 2 anggota polis menghampiri mereka.
“Mereka memberitahu kami agar berhenti memberi ucapan, jika tidak, mereka akan merampas mikrofon. Saya terkejut. Mengapa kami tidak boleh bercakap dengan konstituen kami sendiri?” katanya.
“Kami benar-benar tidak menjangka ini sama sekali.
“Terdapat kira-kira 150 pelanggan di medan selera. Ia adalah ceramah yang aman. Semua orang menikmati makanan dan mendengar ucapan kami,” katanya.
Kulasegaran berkata beliau kemudian pergi dari meja ke meja untuk menyambut pelanggan dan menjawab sebarang soalan berhubung perhimpunan Bersih.
Kulasegaran berkata ia adalah kali pertama polis Ipoh menghentikan ceramah umum mengenai Bersih 5, yang dianjurkan kumpulan reformasi pilihan raya, Bersih bagi menuntut peletakan jawatan Perdana Menteri Najib Razak serta menuntut pembaharuan politik.
Ceramah itu juga merupakan permulaan kepada satu lagi majlis di pusat membeli-belah Yit Fong malam ini.
FMT.

No comments:

Post a Comment