Pages

Thursday 2 November 2017

[Video Mukhriz: Kenapa Husni boleh U-turn macam itu? Umno tv: Apa niat Husni tanya Isu 1MDB?] Pengundi Parit Buntar tidak mahu ditipu BN lagi.

Khamis, 2 November 2017



Image result for Gambar 1MDB
Gambar dari klip video.

Pengundi Parit Buntar tidak mahu ditipu BN lagi

Hairul Nizam Ishak

Lebih 50 ribu pengundi dalam Parlimen Parit Buntar tidak mahu mereka ditipu lagi menjelang pilihan raya umum ke 14 yang akan datang.
Malah mereka lebih rela tidak mengundi Umno dan BN dari terus dibohongi setiap kali tibanya pilihan raya.
Demikian dinyatakan oleh Penolong Setiausaha Parti Amanah Negara kawasan Parit Buntar, Hairul Nizam Ishak.
Menurut beliau isu yang amat mengecewakan pengundi ialah mereka senantiasa ditipu setiap kali Perdana Menteri dan pimpinan kabinet turun padang.
“Sejak pilihan raya umum tahun 2008 mereka telah berjanji akan membina Hospital Pakar Parit Buntar bagi memberi kemudahan kepada 120 ribu penduduk dalam Daerah Kerian.
“Mereka membuat janji kedua pada tahun 2012 sekali lagi untuk membuktikan bahawa kerajaan Umno dan BN mengotakan janji 2008 yang lalu.
“Selepas itu mereka berjanji lagi sehinggalah tahun 2017 yang menyaksikan tempoh pemerintahan kerajaan akan berakhir pada tahun 2018, tetapi bayang hospital pun tidak kelihatan, ” tegasnya.
Beliau juga berkata, antara janji yang dibuat oleh kerajaan Umno dan BN ialah untuk membina hospital tersebut bagi memudahkan penduduk dari mendapatkan rawatan pakar di Taiping dan Ipoh yang begitu jauh jarak perjalanannya.
“Selain itu mereka turut berjanji akan membina hospital sejak 10 tahun yang lalu diatas tanah seluas 21 hektar.
“Ia akan turut dilengkapi dengan wad bersalin, bilik pembedahan, orthopedik, pediatrik, haemodialisis dan juga pesakit luar.
“Jumlah katil juga dikatakan berjumlah 76 katil dan amat menyenangkan penduduk sekitar daerah ini sekiranya ia menjadi realiti, ” ujarnya.
Namun begitu katanya apa yang ditunggu tidak juga tiba sehingga ke hari ini.
Oleh kerana itu jelasnya, sejumlah 26,015 pengundi yang telah memberi mandat kepada Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dalam pilihan raya umum ke-13 yang lalu perlu meneruskan sokongan kepada Pakatan Harapan.
“Sudah hampir tiga kali pilihan raya janji yang sebesar itu pun tidak dapat mereka tunaikan sebagai sebuah kerajaan persekutuan yang memerintah.
“Apa lagi yang boleh diharapkan sekiranya mereka berjanji sekali lagi demi untuk meraih sokongan dalam pilihan raya, sedangkan ianya boleh disiapkan sejak 10 tahun yang lalu.
“Pengundi dalam Parliman Parit Buntar harus sedar, pembohongan demi pembohongan akan terus dilafazkan oleh pemimpin Umno dan BN bagi mendapat sokongan sekali lagi, ” jelasnya.
Dengan itu katanya, hanya dengan menolak Umno dan BN sahaja akan mampu memberi kesedaran kepada mereka untuk menunaikan tanggungjawab serta seribu satu macam janji yang telah dibuat bukan saja dalam Parlimen Parit Buntar, sebaliknya di seluruh 222
parlimen yang ada dalam negara.
Malaysia Dateline

No comments:

Post a Comment