Pages

Wednesday 3 January 2018

[Video Artis, pengarah filem rugi ratusan ribu ditipu individu 'F' kena tendang keluar hotel & terkandas di Korea Selatan] Persempadan Semula Untuk Menangkan Umno BN & Bantahan Persempadanan Semula Pilihanraya bersama Presiden Amanah.

Rabu, 3 Januari 2018


Foto Parti Amanah Negara.
Bantahan Persempadanan Semula Pilihanraya bersama Presiden Amanah, Tn Hj Mohamad Sabu Di Shah Alam.

Persempadanan semula kawasan pilihan raya tidak jejas hasrat rakyat tukar kerajaan

Persempadanan semula kawasan pilihan raya tidak jejas hasrat rakyat tukar kerajaan

Pelbagai taktik kotor cuba dilakukan pemerintah Barisan Nasional (BN) termasuk memperalatkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membuat persepadanan semula pilihan raya untuk menghalang kemaraan Pakatan Harapan (PH) menubuhkan kerajaan baharu selepas Pilihan Raya Umum ke-14 tidak akan berjaya.

Pengerusi AMANAH Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah berkata,kesedaran rakyat untuk menolak kerajaan kleptokrasi dengan pelbagai dasar yang menyusahkan kini jelas dirasai di semua peringkat.

“GST sebagai satu bentuk cukai yang begitu membebankan kini menjadikan peniaga dan pengguna mangsa yang semakin terbeban.
“Di pusat-pusat perniagaan utama seperti KB Mall dan bazar-bazar lain dapat di lihat kedai-kedai ditutup.
“Pengguna pula terpaksa mengikat perut dan menghadkan jumlah pembelian kerana harga barang terus melambung sedangkan pendapatan tetap sama malah ada yang menghadapi situasi pemberhentian kerja,” katanya di program Dialog Kedai Kopi (DKK) di Kampung Gertak Serong, Tendong Pasir Mas hari ini.
Dr Rohani Ismail
Katanya, taktik terbaharu BN menghadapi kemaraan rakyat ini adalah memperalatkan SPR.
“Dalam makluman terbaharu, Parlimen Pasir Mas ini akan dikeluarkan dari Dun Chetok dan dimasukkan Dun Meranti.
“Dengan itu Parlimen Rantau Panjang akan menerima masuk Dun Chetok untuk dilengkapkan bersama Dun Bukit Tuku dan Gual Periok,” katanya.
Sementara itu Ketua Jawatankuasa AMANAH Dun Tendong Dr Rohani Ismail mahu semua parti-parti anggota PH terus meningkatkan komitmen untuk meraih kejayaan yang semakin jelas.
“Dulu semasa saya mula bertugas di sini, terasa kerdil kerana bergerak sendirian tetapi dengan kebersamaan PH sekarang, keadaan jelas berbeza.
“Bagaimanapun saya suka mengingatkan supaya berfikir untuk menyumbang dan bukan berfikir apa yang kita akan dapat,” ujarnya.
Turut berucap di majlis itu ialah Pengerusi PH Parlimen Pasir Mas Ir Ali Omar, Pengerusi wanita PH Negeri Norashidah Jaafar dan ahli jawatankuasa PH Dun Tendong Dr Wan Zulkhairie Wan Mohd Zain.
Malaysia Dateline

No comments:

Post a Comment