Pages

Monday 22 October 2018

[Video Kerajaan tak akan hapus Grab] Adegan 'Menjilat Pemimpin', harap genetiknya pupus segera dalam PH & Menyingkap Sejarah Silam keangkuhan dan kebongkakkan UmnoBN! Jahil lebih baik dari penyangak, kata Dr M.

Isnin, 22 Oktober 2018
Foto Otai BERSIH.
Otai BERSIH
Ingatkan budaya membodek & menjilat pemimpin ni dah berkubur bersama dengan kejatuhan kerajaan lama Barisan Nasional. Rupanya masih ada. 

Harap Ingatkan budaya membodek & menjilat pemimpin ni dah berkubur bersama dengan kejatuhan kerajaan lama Barisan Nasional. Rupanya masih ada. 

Harap genetiknya pupus segera. Dalam era baru Malaysia ni buang²lah perangai hodoh sebegini. Getik teman tengok.
 Dalam era baru Malaysia ni buang²lah perangai hodoh sebegini. Getik teman tengok.
Image may contain: 2 people, text

Foto Suara Rakyat.

Tabung Solidariti 2.0 : Alami tekanan kewangan, anak Najib mohon sumbangan rakyat - AstroAwani, (13/10/2018)

Dalam 3 Juta Ahli Umno Berapa Juta Yang Dah Sumbang Derma Pada Keluarga Najib Yang Sedang Alami Tekanan Kewangan Tu !!
Foto Suara Rakyat.

Jahil lebih baik dari penyangak, kata Dr M


Pemimpin Pakatan Harapan (HARAPAN) yang didakwa mensabotaj kerajaan kerana "kejahilan, tamak kuasa dan ketiadaan fokus" lebih baik berbanding "penyangak dan penyamun" yang curi duit kerajaan, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Dr Mahathir berkata demikian sebagai mengulas tulisan wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin yang menyentuh berhubung kemungkinan kerajaan HARAPAN disabotaj.
Ketika diminta mengulas kenyataan itu oleh pengacara program Sinar Harian, Datuk Johan Jaafar hari ini, Dr Mahathir berkata: "(Itu) lebih baik daripada penyangak dan penyamun jadi kerajaan".
Dr Mahathir berkata, pemimpin HARAPAN tidak mempedulikan kritikan tertentu di media sosial.
"Seperti mereka yang guna istilah 'kepala bapak kau'. Kita tidak perlu respons kerana mereka hanya merendahkan diri sendiri," katanya.
Bagaimanapun, Dr Mahathir menambah bahawa kerajaan masih perlu mendengar pendapat orang lain agar tidak menyeleweng.
"Kita mesti ada sikap toleransi. Kita perlu dengar pendapat orang lain. Kita belajar banyak dari teguran. Parti lawan kritik, kalau dia ditutup mulut tak ada gunanya. Kalau tak ada parti lawan buat teguran, kita akan menyeleweng," katanya.
'Bukan mahu balas dendam'
Ditanya jika beliau mahu membalas dendam, Dr Mahathir berkata, beliau tidak akan bekerjasama dengan seterusnya di masa lalu sekiranya berniat seperti itu.
"Kalau saya pendendam, banyak orang saya tak boleh kerjasama. Saya kerjasama dengan orang yang panggil saya 'mahazalim', 'mahafiraun'.
Dr Mahathir berkata kerajaan tidak mempunyai niat untuk membalas dendam dengan sebarang pihak.
"Kita tak ada niat nak balas dendam. Tapi kalau orang itu lakukan sesuatu kesalahan undang-undang, maka undang-undang dikuatkuasakan. Dari awal kita dah janji untuk ada rule of law," katanya.
Berhubung Umno pula, Dr Mahathir berkata, perjuangan Umno kini hanyalah untuk mempertahankan Najib.
"Umno yang saya pimpin di masa lalu berjuang untuk agama, bangsa dan negara. Kini Umno hanya berjuang untuk mempertahankan Najib sebagai penyangak," katanya.
Dr Mahathir turut sempat mempersoalkan pemimpin Umno yang tidak mengikut jejak bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas naib presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal yang meninggalkan parti.
"Kita tunjuk pada mereka, pemimpin kamu salah. Muhyiddin keluar, Shafie keluar, kenapa kamu tak keluar?" katanya.
Mk.

No comments:

Post a Comment