Pages

Friday 19 October 2018

[Video Pas pilih Najib atau Mahathir?] Nak tanye kok Pas RUU355 ni bermusim ke? Patut la 67 tahun jadi pembangkang! Niagakawi dakwa pendekatan APMM takutkan pelancong.

Sabtu, 20 Oktober 2018
Foto Suara Rakyat.
BUKANKAH sebelum menjelangnya PRU14 lagi Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan pernah menegaskan perbahasan RUU355 tidak wajar ditangguhkan atas apa juga alasan.

TETAPI slps UMNO/BN tumbang PRU14, kenapa tiba2 PAS nak tangguh bentang RUU 355 kali ini?

Kalau tak bentang di parlimen, camner nak dibahaskan?

Permainan PAS dan alasan apalagi pula PAS nak cipta kali ini?
#RUU355Bermusim
Foto Suara Rakyat.
#TERGEMPAR.. Selepas ini Malaysia bolehlah import beras dari Singapura KERANA HASIL PADI SINGAPURA JAUH LEBIH TINGGI DARI MALAYSIA !!

Korang apa tahu ilmu mantik geografi PAS..
Patutla 67 tahun jadi pembangkang..
TEPOKK..
#MantiqMPPAS
#DewanRakyat

Niagakawi dakwa pendekatan APMM takutkan pelancong

Persatuan Perniagaan Langkawi (Niagakawi)  meminta Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) menggunakan pendekatan yang lebih mesra pelancong ketika menjalankan penguatkuasaan.
Timbalan Presidennya Datuk Alexander Isaac berkata ini kerana tindakan APMM menjalankan pemeriksaan di atas kapal siar sejak kebelakangan ini menimbulkan ketakutan dalam kalangan pelancong dan boleh menjejaskan kedatangan pelawat ke Langkawi.
“Cara mereka naik dan memeriksa kapal yang membawa pelancong menakutkan pelawat dan ramai yang membuat aduan kepada operator serta ejen pelancongan,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.
Katanya beliau cuba mengadakan perbincangan dengan APMM namun diberitahu agar membawa perkara itu kepada Jabatan Laut Malaysia.

“Ketua Pengarah Jabatan Laut (Datuk Baharin Abdul Hamid) mengadakan dialog (dengan kami) di sini dan beliau memahami masalah kami. Beliau juga mencadangkan kepada APMM agar menggunakan pendekatan lebih mesra pelawat apabila menaiki bot pelancong,” katanya yang mendakwa APMM tidak mengendahkan cadangan tersebut.
Katanya Niagakawi juga telah mengutus surat kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad selaku Anggota Parlimen Langkawi memohon campur tangan sebelum situasi menjadi lebih buruk dan menjejaskan industri pelancongan pulau itu.
- Bernama
Mk.

No comments:

Post a Comment