Pages

Thursday 2 January 2014

Nasib GURU KAFA ditindas macai & Nasib BUDAK SEKOLAH banyak yang tersepit bangku...

Khamis, 2 Januari 2014
NASIB Rakyat Marhaen!

Bangsa melayu sendiri pun macai sanggup

 tindas
Kepada guru2 kafa diharap sabar dan tabah dgn ujian Allah di bumi ini.. semoga semua yang terlibat akan mendapat hukuman Allah yang adil di akhirat kelak..

* jangan ingat cina,india,peribumi org asal,dll saja dia tindas, dgn bangsa melayu sendiri pun macai sanggup tindas demi politik sempit umno !

Buletin Pakatan Rakyat

Warga Emas..Nasiblaaa jalan kaki 40km...

Nasib laaa Kena kerja sampai 70 thn.....

Nasib laaa Generasi-Z tersepit kat bangku...

Ramai murid sekolah tersepit di kerusi hari ini?


Photo: Kih kih kih .. anak sapa lah nih..

Sabor jer lah..
Gambar: Perkara biasa hari pertama berada di alam persekolahan. Macam-macam hal adik-adik kita ni. Ala zaman kita dulu pun banyak juga kes kepala tersepit celah kerusi ni ye tak? Hyper melampau punya pasal. Hahaha. - Oh! Media
Sabor jer lah.. — with Meen Rahman and 7 others.





SHAH ALAM - Hari ini merupakan hari pertama untuk sesi persekolahan bagi tahun 2014 bagi sesetengah negeri, pelbagai ragam dan keletah murid-murid yang menarik perhatian lensa kamera. 

Carian Sinar Harian Online di laman sosial Facebook mendapati ‘keterujaan serta kegembiraan’ murid yang baru memasuki alam persekolahan terselit dengan adegan ‘mencuit hati' tak kurang juga yang mencemaskann.

Mana tidaknya tindakan segelintir murid yang dirakam lensa kamera dari seluruh pelusuk negara melihatkan pelbagai ragam. Ada yang menangis, tertidur, gembira malah ada yang tersepit di kerusi. 

Benarkah gambar-gambar yang dikongsikan ini adalah senario sebenar, mungkin pembaca di luar sana ada jawapannya. 

Kepada pembaca, sekiranya anda maklumat sahih mengenai ‘kejadian’ ini bolehlah berkongsi bersama kami.
Blog Omak Kau mendapat kiriman gambar resit dari seorang penjaga yang mengisahkan beliau mempunyai 2 orang anak yang masih bersekolah rendah terpaksa membayar yuran sebanyak RM750 seorang menjadikan RM1,500 ( Satu Ribu Lima Ratus Ringgit).

Itu baru yuran .. belum masuk nak beli alat-alat tulis .. paling sengkek pun tak lari RM200 seorang .

Pakaian, beg, kasut dan stokin? .

Tambang bas yang naik 40%?.

Buka saja lembaran baru alam persekolahan tahun 2014 setiap ibu bapa terpaksa membelanjakan paling koman untuk seorang anaknya peringkat sekolah rendah ialah RM1,000 ..

Bayangkan jika yang mempunyai 3 anak yang masih bersekolah ...

Persoalannya .. dulu Menteri yang jaga sekolah pernah berkata bahawa rakyat Malaysia akan mendapat pendidikan percuma .. Tetapi dimana percumanya kalau terpaksa bayar yuran sampai RM750 ( Tujuh Ratus dan Lima Puluh Ringgit) seorang?????

Ini resit yang sah dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia tercatit tahun 2014!!!!!

Apakah ada nanti suara guris hati rakyat .. kata-kata hina kebijaksanaan rakyat akan terhambur dari para pemteri dan pemimpin UMNO seperti kalau rasa mahal jangan hantar anak bersekolah???? .. Mungkinkah .. Kalau benar maka ianya tidak mengejutkan sama sekali.

* sumber dari blog Omak Kau

Jiwa Merdeka blogspot.com

No comments:

Post a Comment