Thursday 15 February 2018

[Video Inilah Cara Dr Mahathir Reformasi & Penjarakan Perompak 1MDB, FELDA Jho Low Najib] REFORMASI³ LAWAN TETAP LAWAN & Peringatan! Betapa PENIPU & KHIANATNYA NAJIB.

Khamis, 15 Februari 2018

REFORMASI³ LAWAN TETAP LAWAN

Rafizi: Thanks for the encouragement Dr M, I don't intend to slow down

Published: 12 Feb 2018, 5:43 pm     Modified: 12 Feb 2018, 6:09 pm
Rafizi Ramli has expressed gratitude for the words of encouragement from Dr Mahathir Mohamad with regard to the Shah Alam Sessions Court imposing a 30-month prison sentence on him.
The PKR vice-president also vowed that the verdict would not discourage him from speaking out.
“I am grateful that Tun M (Mahathir) took some time to wish me despite his own health condition.
Jika di awal politik, penjara akan jadi guru yang paling baik, jika di akhir politik, penjara akan jadi kawan paling setia.

Bukan semua orang boleh kawal diri sedar diri seperti Tun bila dipuncak kuasa dan berundur ketika paling berkuasa.

Apabila pembangkang menawarkan selamatkan Malaysia, menambah baik kehidupan rakyat sewajarnya satu usaha yang murni dan kerajaan yang sedia ada, kena sedar bahawa apa yang mereka lakukan tidak cukup.

# harga petrol turun 12sen - nampak sangat "harga politik" untuk beli undi cina -  politik murahan regim terdesak.
Posted by 

comments:

PERINGATAN BETAPA PENIPU & KHIANATNYA NAJIB
Model perniagaan 1MDB adalah model perniagaan buluh kasap, modal hilang, untung lesap.

Model perniagaan 1MDB ini adalah model untuk menyonglap wang syarikat sahajalah, sangat tidak munasabah, modal RM 1 juta, tetapi hutang RM 42 bilion, 42 ribu kali ganda dari jumlah modal, malahan nak bayar faedah bank pun antara RM 2.4 bilion hingga RM 2.7 bilion setahun, antara 2,400 kali ganda hingga 2,700 kali ganda dari modal asal, macam mana nak jana 'cash flow' kalau macam ni? 
Model perniagaan 1MDB ini bukanlah model perniagaan, tetapi model main judi, tanyalah mana-mana ahli ekonomi sekalipun, ini bukan model perniagaan, tetapi model main judi, berhutang untuk kaut untung jangka singkat, silap percaturan rugi lingkup habis harta, sebab itulah tak pasal-pasal tanah dan stesen janakuasa elektrik dikuasai oleh pihak asing. 
Selain 1MDB, TPPA juga model mangkuk yang indah khabar dari rupa, macam komunis, nampak cantik atas kertas, tapi dari segi pelaksanaan macam haram jadah sahajalah.

Kita tengoklah sahajalah nanti, apa jadi dengan negara kita bila sertai TPPA ini.

Jika negara sertai TPPA sebelum sistem gaji minimum sasau yang diperkenalkan oleh Najib, itu masih boleh diterima akal kerana produk Malaysia masih berdaya saing dari segi harga kerana kos operasi yang rendah menyebabkan harga jualan juga rendah, boleh bersaing dengan produk negara-negara peserta TPPA, tetapi kini kos operasi tinggi, harga barangan tinggi, macam mana nak bersaing, akhirnya Malaysia menjadi negara pengimport sahajalah, kilang dalam negara banyak yang dah tutup, rakyat makin ramai mengganggur, dasar kerajaan pula lebih suka banyak harta dikuasai oleh orang asing, macam Proton, syok sangat Mustapha Mohamed tu supaya Proton 'berkejasama' dengan pihak asing hingga pegangan kerajaan dalam Proton dikuasai oleh pihak asing.

Bila barisan kabinet Najib jenis kuda kayu, jenis bebal, maka lingkuplah negara ini dengan dasar dan program syok sendiri oleh Najib, Zahid dan barisan kabinet kuda kayunya ini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena