Thursday, 31 May 2018

[Video Monumen Batu Bersurat Di R&R Rawang Bakal Dibuka 31 Mei] 0% GST- Price drop of 20-30% at Aeon Big Malaysia...PJ PAS PAHANG MENIPU ATAU TIDAK TAHU? Pas hipokrit suruh PH bayar hutang – Khairuddin

Jumaat, 1 Jun 2018

No automatic alt text available.
Price drop of 20-30% at Aeon Big Malaysia
 0% GST
 



PESURUHJAYA PAS PAHANG MENIPU ATAU TIDAK TAHU? KESIAN ...


No automatic alt text available.

Allahu Akbar... MasyaAllah. Ada juga Wakil Rakyat yg tidak faham. Kalau dah wakil rakyat bahkan Pesuruhjaya Pas negeri pun tidak faham, bayangkan yg lain. Malangnya, atas kejahilannya itu dia sampaikan kpd orang lain dalam kuliah agama pulak tu.... Menyedihkan. 

Biarlah Ana terangkan pada Ustaz. Semua surirumah yg tidak bekerja samada suaminya mencarum atau tidak dlm Kwsp, surirumah itu layak mendapat potongan Kwsp dari kerajaan PH iaitu RM 50. Jika suaminya bekerja dan mencarum dlm kwsp, potongan 2% dari suaminya akan diberikan kpd isterinya.

Contoh, isteri seorang nelayan atau petani yg tidak bekerja, mereka layak dapat caruman Kwsp dari kerajaan RM 50. Caruman dari suaminya sebanyak 2% itu tidak ada kerana suaminya seorang nelayan tidak mencarum dlm kwsp.

Contoh lain, isteri YB Ustaz Rosli Jabar juga akan mendapat caruman Kwsp dari kerajaan PH sekiranya isteri ustaz tidak bekerja. Jika YB ada mencarum dlm Kwsp selaku wakil rakyat, maka 2% dari gaji ustaz akan dicarumkan kpd isteri ustaz, tidak kira berapa ramai pun isteri ustaz yg tidak bekerja.

Sebagai seorang YB, juga seorang Pesuruhjaya Pas Pahang, apatah lagi sebagai seorang guru ugama, wajar sekali ustaz perbetulkan balik dan beritahu muslimat2 yg telah percaya apa yg ustaz katakan itu. Tak baik menipu ustaz. Kesihan mereka.

Pas hipokrit suruh PH bayar hutang – Khairuddin

Pas hipokrit suruh PH bayar hutang - Khairuddin
Ahli Jawatankuasa Komunikasi dan Mobilisasi Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mendakwa pemimpin PAS hanya pandai beretorik dan cuba mengambil kesempatan daripada usaha kerajaan baru melangsaikan hutang negara.
Beliau merujuk ceramah Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah di Medan Ilmu, Kota Bharu, 18 Mei lalu yang parti Islam itu boleh memerintah negara 5 tahun akan datang selepas masalah hutang negara diselesaikan kerajaan sekarang.
“Secara tidak langsung, kenyataan Mohd Amar Nik Abdullah turut mengakui PAS tiada wawasan dan mereka tidak mempunyai kebolehan untuk selesaikan permasalahan negara hari ini.
“PAS mahukan kerajaan PH selesaikan semua hutang negara yang terlalu besar yang tidak mampu untuk diurus oleh parti mereka terlebih dahulu, selepas itu baru sanggup rampas Putrajaya.
“Kenyataan Mohd Amar Nik Abdullah ini bernada cukup ‘bacul’ yang melambangkan jati diri hipokrasi pemimpin-pemimpin PAS,” kata Khairuddin dalam satu kenyataan hari ini.
Amar yang juga timbalan menteri besar Kelantan menerusi ceramah di Kelantan pada 18 Mei lalu berkata, PAS tidak kisah kalah pada pilihan raya umum ke-14 memandangkan negara sekarang dibebani hutang besar.
“Jadi, apa yang pelik? Tak ada apa yang pelik, Tuhan tarik yang ini, Tuhan bagi yang lain. Nasib baik Tuhan tak bagi perintah Malaysia (sekarang), kalau tidak hutang banyak, nak bayar macam mana? Jadi Tuhan bagi mereka (PH) ambil dulu, selesai dulu hutang Malaysa, 5 tahun lagi kita ambil Malaysia,” kata Amar.
Sementara itu, Khairuddin berkata, berbanding perjuangan hipokrit PAS, PH jujur dan ikhlas menyelamatkan negara yang berada di ambang kehancuran.
“Saya amat yakin Tuhan pun tidak akan memberkati ‘angan-angan mat jenin’ PAS yang senantiasa cuba menunggang di atas kebolehan orang lain.”
Bekas naib ketua Umno Bahagian Batu Kawan itu turut menyindir PAS terlalu berangan-angan dan pemimpinnya tidak berwawasan sehingga tersilap pilih sasaran kerjasama.
“Dulu puji Datuk Seri Najib Razak, tetapi kini PAS mengakui pula hutang negara terlalu besar, khususnya hutang syarikat 1MDB yang mana mereka pun tak mampu untuk selesaikannya.
“Inilah sebabnya kita tidak boleh percaya pada PAS yang senantiasa berdolak-dalik. Mereka ini semua orang politik yang senantiasa bersandiwara.
“Perjuangan PAS kini sudah tersimpang jauh dari wadah perjuangannya yang asal.” 
Read More

[Video Rafidah Aziz Beri Nasihat Dan Pandangan Kepada Perlembagaan Malaysia] Malaysia terselamat dari KERAJAAN COMEDIAN? Lambat laun Umno akan LANCARKAN TABUNG juga.

Jumaat, 1 Jun 2018

LAMBAT LAUN UMNO AKAN LANCARKAN TABUNG JUGA


Nama Tabung biar sedikit patriotik..

TABUNG SELAMATKAN MELAYU

TABUNG SOLIDARITI JAMAL

TABUNG BANGKIT UMNO

Peringkat kampong boleh juga lancarkan
TABUNG WAK JAHID

MALAYSIA TERSELAMAT DARI KERAJAAN COMEDIAN...


Nasib baik Pakatan Harapan dapat membentuk kerajaan baru sekaligus menyelamatkan Malaysia. 
Realitinya negara dalam keberhutangan yang tinggi kerana sikap boros,  sikap biar pape asal bergaya si Najib. 

Jika BN menang,  negara akan pada kedana macam umno sekarang. 
Jika BN menang,  krisis politik akan huruhara seluruh negara seperti di Perlis. 

Mereka hanyalah kumpulan pelawak,  bukan pun good governance.

Thanks Allah


Memang le berok² ni terkejut sebab selalu diberi dedak..disuap. dicucuk hidung

Apakah menderma untuk tabung bagi tujuan membayar hutang negara satu bebanan kepada rakyat?
Anda sendiri pun ada brain untuk memikirkan istilah menderma secara sukarela dan ikhlas..

Mental rosak akhlak
Pencuri.. Sokong
Penyamun... Sokong
Penyangak... Sokong
Lanun... Sokong
Kawaq... Sokong
Perompak... Sokong
Kleptokrasi.... Sokong
Dedak.... Sokong
Jho low... Sokong
China komunis... Sokong
Songlap.. .Sokong
Korup... Sokong
Minta derma... Dosa besar?

*tahun 1998*...

_tak byk yg berjaya dikutip,dalam 20billion dollar aje rasanya..._

tp dimana letakduduk ekonomi  korea skrg?


South Korea has exported the first shipment of 300 kilograms of gold collected in a public campaign to help the country out of its economic crisis. The nationwide campaign - led by large business groups including Daewoo, Samsung and Hyundai - began on January 5, and involved ordinary Koreans donating personal gold treasures, which have been melted down into ingots ready for sale on the international markets. Kate Liang looks at the phenomenon of public self-sacrifice to save an economy in trouble


Dan ini kerja kaki kencing umno untuk lagakan anwar-Tun?
Posted by 
Read More

[Video Kecoh Dikatakan Kereta Mewah Milik Najib Disorokkan] Selamat Meninggal GST & Sebab kematian-PRU14! Menara PNB118 diteruskan walau bawah HARAPAN.

Jumaat, 1 Jun 2018

Foto Mnasir Boatman.
Foto Otai BERSIH.
Nama : GST
No Mykid : 6%
Umur : 3 thn
Tarikh Lahir : 1 April 2015 @12.00am
Tempat Lahir : Putrajaya
Tarikh Kematian: 31 Mei 2018@11.59pm
Sebab Kematian: PRU 14
Tempat Kematian: Hospital Pakatan
Di postmortem oleh: Dr MM.
Sekian.Terima Kasih...
Menara PNB118 diteruskan walau bawah HARAPAN
Pembinaan Menara Merdeka PNB118 bakal diteruskan walaupun berlaku perubahan pemerintahan negara. PNB118 dikatakan melepasi ketinggian Menara Berkembar Petronas KLCC untuk menjadi pencakar langit paling tinggi di Malaysia.
Pengerusi Kumpulan Permodalan Nasional Berhad (PNB) Datuk Seri Wahid Omar mengesahkan hal ini.
"Menara PNB118 sedang dalam pembangunan dan sudah capai tingkat 19.
"Sedang dijalankan. Kira-kira dalam 16 peratus," kata beliau pada majlis berbuka puasa bersama media di hotel milik PNB, Perdana On The Park di Kuala Lumpur hari ini.
Menara itu dimiliki sepenuhnya oleh PNB.
Sebelum ditumbangkan, bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak memuji Merdeka PNB118 sebagai "mercu tanda baru" ibu negara.
Mk.
Read More

[Video Pemimpin Umno Mengaku BN ANGKUH & Samseng] Umno Baru dah POKAI & Umno Bercutilah 5 tahun! Tol Sungai Besi kurangkan kutipan 50 peratus mulai esok.

Jumaat, 1 Jun 2018
No automatic alt text available.
Image result for shahidan kassim n raja perlis
No automatic alt text available.
Image result for UMNO Is DeadImage may contain: 1 person, text

Tol Sungai Besi kurangkan kutipan 50 peratus mulai esok

Kutipan di plaza tol Sungai Besi yang dikendalikan Plus Malaysia Berhad akan dikurangkan antara satu hingga 50 peratus yang akan berkuatkuasa esok, menurut Lembaga Lebuhraya Malaysia (MHA).
Ini berlaku kerana konsesi tol untuk lebuh raya tertentu yang dikendalikan oleh Plus tamat tempoh - iaitu Kuala Lumpur-Seremban Expressway dan Salak Expressway.
"Dengan berakhirnya tempoh konsesi untuk jangka masa tertentu, bayaran tol untuk semua kenderaan masuk dan keluar di plaza tol Sungai Besi akan dikurangkan antara 50 hingga satu peratus (atau 40sen hingga RM1.70) bergantung kepada jarak perjalanan dan kelas kenderaan," kata MHA dalam satu kenyataan malam ini.
Walau bagaimanapun, pengguna jalan raya masih perlu membayar tol untuk perjalanan lain di Lebuhraya Plus, kata MHA.
"Penamatan (konsesi) akan memberi manfaat kepada 130,000 kenderaan yang melepasi tol setiap hari.
"Pengguna yang melalui plaza Tol Sungai Besi masih perlu membayar tol untuk Lebuhraya Plus Express mengikut jarak yang mereka gunakan," katanya.
MHA berkata kadar tol baru boleh didapati di www.plus.com.my atau aplikasi Plus Mobile App.
Malaysiakini.
Read More

[Video PM Najib vs PM Tun M (vol2)] Baru genap 3 minggu PH memerintah Jajaran KL-Seremban Expressway & Salak Expressway kutipan tol dihapuskan! In Sya Allah tol yg lain bakal menyusul secara berperingkat.

Jumaat, 1 Jun 2018

Foto Suara Rakyat.
#BreakingNews.. Kerajaan Pakatan Harapan telah menunaikan janjinya utk menghapuskan kutipan tol pada manifesto Pakatan Harapan bermula dgn tol di jajaran KL - Seremban Expressway dan Salak Expressway wpon baru hanya genap 3 minggu memerintah negara.

InsyaAllah hapus kutipan tol yg lain bakal menyusul secara berperingkat.


Read More

[Video Dakwaan Kereta Mewah Milik Rosma?] 'Kereta Mewah Pegawai Khas' lantikan politik mula jual harta? Gaji ketua menteri, exco Pulau Pinang dipotong 10% untuk THM & Islam rahmat untuk semua kerajaan PH.

Jumaat, 1 Jun 2018

Kereta Mewah, Pegawai lantikan politik Mula Jual harta Supaya Tidak Boleh dikesan?


Foto Otai BERSIH.
31 Mei 2018: Menteri Kesihatan Dr Dzulkefly dan Ketua Pengarah Kesihatan dlm majlis khatam qur’an, dimulai dgn tadarus dan diakhiri dgn tazkirah.

Semoga menjadi permulaan yg baik.

Islam rahmat untuk semua di bawah pemerintahan kerajaan Pakatan Harapan.

Gaji ketua menteri, exco Pulau Pinang dipotong 10% untuk Tabung Harapan Malaysia


Kerajaan Pulau Pinang hari ini mengumumkan pemotongan 10% gaji pemimpin kanan negeri itu untuk disalurkan keada Tabung Harapan Malaysia yang bertujuan mengutip derma dari orang awam yang mahu turut serta membantu meringakan beban hutang negara.
Ketua Menteri, Chow Kon Yeow berkata, gaji ketua menteri akan dipotong sebanyak RM1,417.51 manakala gaji 10 exco negeri pula akan dipotong sebanyak 1,210.92 setiap seorang bermula bulan hadapan.
Beliau berkata, pemotongan itu telah diluluskan sebulat suara semalam pada mesyuarat exco dengan jumlah potongan sebanyak RM13,526.80 setiap bulan.
“Keputusan ini selaras dengan tindakan pemotongan gaji semua menteri kerajaan persekutuan sebanyak 10%. Potongan itu akan berkuatkuasa sehingga arahan selanjutnya diberikan.
“Kami berharap langkah ini akan membantu kerajaan persekutuan menangani hutang negara yang diwarisi daripada pentadbiran terdahulu Barisan Nasional,” katanya pada sidang media hari ini. -Roketkini.com

Read More

[Video Mat Sabu sebak] Takde ribut takde angin tiba2 tuduh ada pihak nak mansuh JAKIM? Ke main ambik sumber fb dari cybertropah umno, asyik kena kencing dengan tropah umno aje & Tetiba rindu zaman Najib.

Jumaat, 1 Jun 2018

Foto Otai BERSIH.
Tetiba admin rindu zaman Najib.... 😂😂😂
Kau tak komen kau UMNO...!

Foto Otai BERSIH.
Takde ribut takde angin tiba2 tuduh ada pihak nak mansuh JAKIM?

Siapa pihak yg kata nak mansuh tu? Ada ke? Tak dengar pon mana mana yg usul nak mansuh. Ke main ambik sumber fb dari cybertropah umno..?

Dari dulu hingga kini asik kena kencing dengan tropah umno...
Foto Shah Rol.
Read More

[Video Orang Kedah kata Tun M Macam Hang Tuah! Mati Hidup Balik! Betoi kaaaa?] Mohamad Sabu tidak kekok, boleh berjenaka & Jajaran KL-Seremban, Salak Expresway bebas tol mulai 1 Jun.

Jumaat, 1 Jun 2018

Satu Dewan Ketawa YB Mat Sabu Buat Lawak


 Mohamad Sabu tidak kekok, boleh 

berjenaka ketika kunjungan hormat Kementerian Pertahanan UK


Foto Otai BERSIH.
TERKINI

Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) mengumumkan tiada kutipan tol di Jajaran Kuala Lumpur–Seremban Expressway dan Salak Expressway di Plaza Tol Sungai Besi bermula jam 12.01 tengah malam ini.

LLM dalam satu kenyataan hari ini berkata, dengan penamatan tempoh konsesi jajaran berkenaan, bayaran tol di semua laluan keluar dan masuk di Plaza Tol Sungai Besi dikurangkan di antara 50 peratus hingga 1 peratus (di antara RM0.40 hingga RM1.70).

"Penamatan ini sekali gus akan memberi manfaat kepada hampir 130,000 kenderaan yang menggunakan plaza tol berkenaan setiap hari.

"Pengguna yang melalui Plaza Tol Sungai Besi kini hanya perlu membayar tol mengikut jajaran Lebuhraya PLUS yang dilalui mereka sahaja," kata kenyataan berkenaan.

Katanya, Pengguna lebuh raya boleh mendapatkan kadar kutipan tol yang baharu menerusi laman web di www.plus.com.my atau aplikasi PLUS Mobile App.

"Pengguna dinasihatkan supaya mematuhi peraturan perjalanan dan papan tanda arah yang disediakan semasa melalui plaza tol bagi memastikan perjalanan lancar ke destinasi.


Jajaran KL-Seremban, Salak Expresway bebas tol mulai 1 Jun


Tiada lagi kutipan tol dikenakan bagi Jajaran Kuala Lumpur – Seremban Expressway dan Salak Expressway (yang dahulunya dikenali sebagai sebahagian daripada Jajaran Lebuhraya Metramac) di Plaza Tol Sungai Besi mulai tengah malam ini.

Lembaga Lebuh Raya Malaysia (LLM) dalam kenyataannya hari ini memberitahu bayaran tol di semua laluan keluar dan masuk di Plaza Tol Sungai Besi dikurangkan di antara 50 peratus hingga 1 peratus (atau di antara RM 0.40 hingga RM1.70) bergantung pada jarak perjalanan dan kelas kenderaan.
Menurut LLM, penamatan tersebut akan memberi manfaat kepada hampir 130,000 kenderaan yang menggunakan plaza tol berkenaan setiap hari.
“Pengguna yang melalui Plaza Tol Sungai Besi kini hanya perlu membayar tol mengikut jajaran Lebuhraya PLUS yang dilalui mereka sahaja,” katanya lagi.
MD.
Read More

[Video SIDANG MEDIA MENTERI KEWANGAN (31 MEI 2018)] Tabung Harapan: Kalau tak sudi sumbang, duduk diam-diam! Kurang 24 jam selepas pelancaran Tabung Harapan Malaysia kutipan lebih RM7 juta.

Khamis, 31 Mei 2018

Image may contain: text

Image may contain: 1 person
Hasil carian imej untuk Gambar Hutang 1 Trilion malaysia

Tabung Harapan: Kalau tak sudi sumbang, duduk diam-diam


Penubuhan Tabung Harapan Malaysia bagi membantu kerajaan mengatasi masalah hutang negara disambut baik oleh penggiat industri tanah air.
Golongan selebriti seperti penyanyi Nurul Wahab atau Nurul Depp antara yang tidak terkecuali memberi sumbangan bagi meringankan beban ditanggung kerajaan.
“Demi negara yang tercinta. Saya sudah. Yang lain? Walaupun sekupang, bantu juga,” katanya sambil mengiringi kenyataan itu dengan tanda pagar antaranya #malaysiabaru dan #bantu.
Nurul turut memuat naik sekeping imej paparan transaksi bank di akaun Instagram miliknya, pun begitu jumlah sebenar wang yang disumbang dipadamkan.
Seorang lagi penyanyi, Alif Satar juga turut berbangga selepas menyumbangkan sejumlah wang demi semangatnya yang cintakan negara.
Menyokong tindakan itu, Alif memuat naik sekeping resit sebagai bukti tetapi tidak mendedahkan nilai wang yang disumbangkan.
Tabung Harapan Malaysia diperkenalkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad selepas mesyuarat kabinet diadakan semalam bagi membolehkan Kementerian Kewangan menguruskan sumbangan rakyat secara sistematik dan telus.
Media melaporkan, kesedaran mulai timbul di kalangan rakyat Malaysia untuk membantu kerajaan.
Namun, sumbangan berkenaan bukan tuntutan yang dikenakan kerajaan sebaliknya ia menunjukkan keprihatinan rakyat yang menzahirkan semangat patriotisme dalam mengurangkan hutang negara.
Fathia Latiff, Abby Abadi ikut menyumbang
Dalam perkembangan terbaru, kurang 24 jam selepas pelancaran Tabung Harapan Malaysia, ia berjaya mencatat prestasi luar biasa dengan kutipan lebih RM7 juta.
Sebagai tanda sokongan kepada usaha berkenaan, pelakon Fathia Latiff turut memuat naik kenyataan yang menunjukkan proses-proses menderma dilakukan.
Selebriti Abby Abadi pula berkata, jika rakyat memiliki perasaan tanggungjawab dan menyayangi negara, wajarlah mereka memikirkan demi masa depan generasi akan datang.
“Hidup punya pilihan, ada rasa tanggungjawab, sayangkan Malaysia demi masa depan kita dan anak cucu kita sumbanglah semampunya.
“Kalau tak sudi nak menyumbang, duduk je diam-diam OK. Allah sebaik-baik penilai,” katanya.
Read More
Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena