Saturday 26 May 2018

[Video Cubaan Lari Dari SPRM, Musa Aman Ke London] Menteri Kewangan: BR1M tukar nama, agihan kedua sebelum Aidilfitri.

Sabtu, 26 Mei 2018

Menteri Kewangan: BR1M tukar nama, agihan kedua sebelum Aidilfitri


Kementerian Kewangan Lim Guan Eng mengumumkan kerajaan akan mengagihkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) bulan depan sebelum Aidilfitri.
Melalui kenyataan Twitter hari ini, beliau berkata perkara itu adalah arahan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Bagaimanapun, tambah Lim, agihan bantuan itu akan ditukar nama.
"Sepertimana yang diarahkan Dr Mahathir, BR1M (yang akan diberikan nama lain) akan dibayar pada bulan Jun sebelum Aidilfitri. Maklumat lanjut akan diumumkan minggu depan," katanya.
Agihan Jun merupakan agihan kedua di bawah program itu bagi tahun ini selepas agihan pertama dibuat oleh pentabiran BN pada Februari lalu.
Susulan kemenangan Pakatan Harapan (HARAPAN) pada pilihan raya umum (PRU) ke-14, Dr Mahathir mengarahkan slogan '1Malaysia' dan ucapan 'salam 1Malaysia' yang diperkenalkan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak tidak lagi akan digunakan.
Dr Mahathir juga memberi jaminan bayaran BR1M akan dikekalkan namun akan menumpukan kepada golongan yang lebih memerlukan.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena