Sunday 27 May 2018

[Video 7 ketua cawangan Umno, bekas ADUN keluar parti] Kesian Shahidan, tersepit kerana tidak diberitahu.

Ahad, 27 Mei 2018

Kesian Shahidan, tersepit kerana tidak diberitahu

Shahidan tiba-tiba mengutip sampah.
Nampaknya lakunan ini bakal menjadi kenyataan buat Shahidan.
Selepas bertembung dengan Raja Perlis bagaikan nak rak, akhirnya Datuk Seri Shahidan Kassim baru diberitahu bahawa dua pemimpin Umno Pusat telah bersetuju agar Datuk Seri Azlan Man dilantik sebagai menteri besar.
Ia didedahkan oleh Ketua Pemuda Umno Perlis, Syed Atif Syed Abu Bakar yang berkata, persetujuan dua pemimpin Umno pusat melantik Datuk Seri Azlan Man sebagai Menteri Besar Perlis tidak dimaklumkan kepada Datuk Seri Shahidan Kassim.
Katanya, persetujuan itu dinyatakan Naib Presiden yang memangku tugas presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan naib presiden yang menjalankan tugas timbalan presiden, Datuk Seri Hishamuddin Hussein ketika mereka menghadap Raja Perlis.
Apa yang tidak dikatakan oleh Shahidan terhadap rajanya itu kerana menganggap baginda bertindak melantik Azlan tanpa persetujuan majoriti ahli Dewan Undangan Negeri sebagaimana diperuntukkan perlembagaan.
Hatta mempertikaikan istilah ‘murka’ yang ditanyakan wartawan kepada beliau.
“Apa itu murka? You tell me (kamu beritahu saya) apa itu murka?”
Begitu reaksi Shahidan ketika ditanya pemberita berkaitan kemurkaan Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail terhadap anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) parti itu yang memulaukan istiadat angkat sumpah menteri besar.
Mengulangi beberapa kali soalan sama, Shahidan berkata murka itu cuma “bahasa yang diperindahkan”.
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena