Wednesday 30 May 2018

[Video Kerajaan mahu Islam bukan berimej zalim, keras] Kerajaan akan mengumpulkan sejumlah ilmuan Islam untuk membincangkan masa depan Jakim & Kini Najib guna taktik menipu polis untuk raih simpati?

Rabu, 30 Mei 2018

Foto Suara Rakyat.
APA DAH JADI isu tuduhan polis makan coklat tu..!!!

Hingga kini SUDAH 10 HARI Najib & peguam Najib terus membisu utk dedahkan / berikan nama2 polis yg terlibat makan coklat di rumah Najib tempohari. Malah dua org peguam Najib telah pon tarik diri..

KINI sekali lagi Najib jaja satu negara kononnya kerajaan telah menarik balik kesemua pegawai keselamatan kecuali seorang pegawai Aide De Camp (ADC) yang ditugaskan untuk beliau dan keluarganya.

TAK HABIS-HABIS serik nak menipu rakyat w'pon di bulan puasa..

PM: Kerajaan mahu Islam bukan berimej zalim, keras

Kerajaan akan mengumpulkan sejumlah ilmuan Islam serta cendekiawan lain untuk membincangkan masa depan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.
Menurut perdana menteri langkah berkenaan diambil sebagai langkah melihat semula peranan badan berkenaan sama ada perlu dikekalkan seperti sekarang, atau dikembalikan kepada tujuan asal ia ditubuhkan dulu.
"Dan kita akan tentukan negara ini Islam tidak digambarkan sebagai agama yang zalim, keras dan tidak bertimbang rasa," katanya semasa sidang media selepas mesyuarat kabinet di Putrajaya hari ini.
Sebelum ini sesetengah pihak mendakwa Pakatan Harapan akan melihat sama ada badan yang memayungi pentadbiran Islam di negara ini perlu dikekalkan atau tidak.
Cadangan itu dibuat ekoran badan itu dilihat digunakan untuk kepentingan politik sesetengah pihak.
Kenyataan itu kemudian dijadikan alasan pengkritik untuk mempercayai HARAPAN akan membubarkan Jakim.
Ekoran itu juga pelbagai pihak menyatakan kebimbangan mereka dan mengemukakan cadangan untuk menambah baik hal ehwal pentadbiran Islam.
Antaranya mencadangkan ia diletakkan di bawah bidang kuasa Majlis Raja-raja.
Dr Mahathir berkata gambaran salah yang diberikan sesetengah pihak mengenai Islam di negara ini bukanlah kehedak agama.
Malah, katanya, banyak larangan yang ada dalam Islam, tidak diamalkan.
"Sebaliknya kita fikirkan tentang cara-cara lain yang bukan datang dari ajaran Islam untuk menunjukkan kononnya Islam ini agama yang cukup keras dalam pelaksanaannya.
"Dengan perkataan lain kita lebih suka memaksa daripada ajaran Islam yang berkata, tiada paksaan dalam Islam," katanya.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena