Thursday 15 February 2018

[Video JANGAN TAKUTKAN PENGUNDI, kata Patriot] Penduduk asal Kg. Bakar Batu kecam samseng halang sembang santai Kit Siang.

Jumaat, 16 Februari 2018

Image result for Gambar perbarisan tentera darat
Image result for Gambar perbarisan tentera darat

Penduduk asal Kg. Bakar Batu kecam samseng halang sembang santai Kit Siang

Penduduk asal Kg. Bakar Batu kecam samseng halang sembang santai Kit Siang

Para penduduk asal kampung Bakar Batu mengecam perbuatan kumpulan samseng yang dipercayai penyokong BN yang membuat kecoh sehingga program Sembang Santai pemimpin Pakatan Harapan yang turut menampilkan ahli parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang terpaksa dibatalkan.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Stulang Andrew Chen Kah Eng datang semula ke kampung tersebut selepas hari kejadian dan menemui para penduduk kampung yang kesal dengan kejadian tersebut.
“Sebenarnya empat hari yang lepas (10 Feb), kita datang ke Kg. Bakar Batu, selain untuk program sembang santai, kami juga ada membawa kerusi roda kepada mereka yang memerlukan. Kami juga bawa limau oren untuk setiap kaum bersama menyambut Tahun Baru Cina,” ujar beliau dalam satu kenyataan media.
Menurut Andrew, bagi mengelakkan ketegangan berterusan, para pemimpin Pakatan Harapan yang hadir mengambil keputusan beredar daripada warung tersebut.
Pemimpin Pakatan Harapan Johor berkunjung semua ke warung di kampung Bakar Batu.
Bagaimanapun kelmarin, Andrew bersama pengerusi PKR Johor Hassan Karim, pengerusi AMANAH Johor Aminolhuda Hasan dan wakil PPBM berkunjung semula ke kampung tersebut.
Mereka mengadakan program bantuan asnaf, sembang santai dan edaran buah limau kepada penduduk.
“Program berjalan dengan cukup lancar kerana tiada sebarang gangguan,” katanya.
Sehubungan itu Andrew mempersoalkan kenyataan ketua Umno Johor Bahru yang mendakwa kekecohan pada program itu berpunca daripada pemimpin Pakatan Harapan yang tidak mengetahui ‘adab masuk kampung’.
“Saya nak bertanya balik kepada Tan Sri Shahrir, apakah adab yang telah kami langgar?” soal beliau.
Andrew juga mahukan penjelasan tokoh veteran Umno itu sama ada tindakan menakut-nakutkan orang kampung untuk hadir ke program santai bersama pemimpin Pakatan Harapan menepati adab?



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena