Sunday 18 February 2018

[Video Betul2 Tengin! Rakyat Menganggur Dan Menderita kerana Najib] Hooo Dasat! Pas AMBIL ALIH tempat Umno?

Isnin, 19 Februari 2018

Foto Parti Amanah Negara.
KENYATAAN MEDIA
UNTUK SEBARAN SEGERA

PAS AMBIL ALIH TEMPAT UMNO?

Dalam sebuah negara demokrasi, rakyat Malaysia adalah bebas untuk menubuhkan sebarang pertubuhan sama ada bersifat NGO mahupun parti politik. Begitu juga Parti Amanah Negara (AMANAH) yang ditubuhkan oleh beberapa orang bekas pimpinan Pas dan telah diluluskan oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

AMANAH adalah sebuah parti yang bergabung dalam Pakatan Harapan bersama tiga lagi parti iaitu Keadilan, DAP dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM). Sudah tentu pembahagian kerusi pilihan raya dibincang dan dilaksanakan secara bersama dalam Pakatan Harapan.

AMANAH tidak ada apa-apa persepakatan dengan Pas. Oleh itu AMANAH bertanding di mana-mana tempat yang dipersetujui secara bersama dalam Pakatan Harapan.

Kenapa apabila AMANAH mahu bertanding melawan Umno dan Pas maka dikatakan membawa perpecahan kepada Melayu?

Keadilan dan PPBM juga akan menentang Umno dan Pas, adakah mereka juga dianggap membawa perpecahan kepada Melayu?

Kenapa pula apabila Pas mengisytiharkan untuk bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh yang disandang Keadilan, ia tidak dianggap sebagai membawa perpecahan kepada Melayu?

Bagi saya, kita bersama Pakatan Harapan akan bertanding mengikut kesesuaian dan cita-cita untuk mengambil alih pentadbiran di Putrajaya dalam pilihan raya yang akan datang.

Kita mempunyai agenda besar untuk melakukan reformasi institusi serta mewujudkan sebuah kerajaan yang mengamalkan urustadbir yang baik demi negara dan rakyat.

Maka kita bertekad akan menentang Umno BN dan mana-mana pihak yang bersekutu dengannya dalam pilihan raya akan datang ini.

MOHAMAD SABU
Presiden
Parti Amanah Negara

18 Februari 2018

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena