Tuesday 15 October 2013

Bahagian 4 : IBADAH KORBAN 2013 PAS TAMAN MERU & MERU HEIGHTS Di Kediaman Tn Hj Asmuni Awi (Pengerusi Lajnah Perundangan Pas Pusat)

Selasa, 15 Oktober 2013
IBADAH KORBAN 2013 PAS TAMAN MERU & MERU HEIGHTS
DI KEDIAMAN TN HJ ASMUNI AWI
(PENGERUSI LAJNAH PERUNDANGAN PAS PUSAT)
MANTAN CALON N23 DUN MANJOI PRU 13
15 OKTOBER 2013 / 10 ZULHIJAH 1434

Firman Allah:
فَصَلِّ لِرَ‌بِّكَ وَانْحَرْ‌ ﴿٢
“Oleh itu, solatlah kerana Tuhanmu semata-mata, dan sembelihlah korban (sebagai bersyukur)..”  Surah Al-Kautsar: 2.
.
Jadikanlah korban yang dikerjakan ikhlas dan diniatkan hanya semata-mata untuk Allah SWT, tidak kepada selain daripada-Nya, sebagai tanda syukur terhadap apa yang telah dianuggerahkan Allah yang tidak terhingga banyaknya.
.
Nabi Muhammad SAW telah bersabda: “Tiada satu amalan yang paling dicintai Allah SWT. daripada Bani Adam a.s ketika Hari Raya Aidul Adha selain menyembelih haiwan korban. Sesungguhnya haiwan itu akan datang pada hari kiamat (sebagai saksi) dengan tanduk, bulu dan kukunya. Dan sesungguhnya darah haiwan korban telah terletak pada suatu tempat di sisi Allah SWT. sebelum mengalir ke tanah. Kerana itu berbahagialah dirimu dengannya.”   (Hadis Riwayat Tirmizi, Ibnu Majah dan Hakim.)
by Shafi-Q





























0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena