Tuesday 12 May 2015

Orang Melayu, Cina tidak senang Rosmah berlagak seperti PM...

Selasa, 12 Mei 2015

Orang Melayu, Cina tidak senang Rosmah berlagak seperti PM


mahathir_rosnah_600
Mereka amat tidak senang dengan isteri Najib, dengan cara hidup mewahnya, dengan lagaknya seakan-akan dia Perdana Menteri.

PETALING JAYA : Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad meneruskan kritikan terhadap isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Beliau mendedahkan orang ramai terutama Melayu, ahli UMNO dan Cina tidak senang dengan cara hidup mewah isteri Perdana Menteri dengan lagaknya seakan-akan Perdana Menteri.

“Saya didatangi oleh ramai kumpulan-kumpulan dan individu yang mengadu terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Mereka datang berkali-kali dan meminta saya buat sesuatu supaya Najib hentikan dasar dan pendekatannya.

“Yang datang bukan sahaja orang Melayu dan ahli UMNO tetapi juga orang Cina. Mereka amat tidak senang dengan isteri Najib, dengan cara hidup mewahnya, dengan lagaknya seakan-akan dia Perdana Menteri,” katanya dalam entri terbarunya chedet.cc.

Dr Mahathir menambah, beliau menerima desakan tersebut dari orang ramai dan cuba untuk menasihat dan menegur Perdana Menteri tetapi tidak berkesan.

Beliau mendakwa, Najib amat yakin dengan cara pemberian wang (BRIM) akan memikat hati orang ramai.

“Dia percaya benar bahawa rakyat begitu sayang dengannya. Dia percaya walaupun UMNO dan BN tidak popular tetapi ia (BRIM) begitu disukai ramai dan ia akan jadikan dirinya sebagai idola dan ikon UMNO dan BN.

“Dia percaya perhimpunan-perhimpunan besar yang diadakan, dengan sepanduk I love PM membuktikan betapa rakyat suka kepadanya,” katanya.

Menurut Dr Mahathir, beliau menerima desakan bertalu-talu untuk membuat sesuatu bagi menyedarkan Najib tentang kemerosotan sokongan terhadapnya, kebencian tindak-tanduknya serta cara hidup mewah isterinya.

Dr Mahathir mengakui walaupun pelbagai usaha dilakukan untuk menegur Najib namun ia tidak berkesan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena