Tuesday 1 November 2016

[Video] Yang jahat dan suka rusuhan adalah 'Geng Merah', dakwa Hanipa & Tumbangkan musuh, kemudian kita gaduh, kata Sanusi kepada PPBM

Rabu, 2 November 2016

Tumbangkan musuh, kemudian kita gaduh, kata Sanusi kepada PPBM

 | October 31, 2016
Veteran politik Sanusi Junid menggesa ahli PPBM supaya fokus, dan beringat akan musuh mereka dalam Umno


sanusi-junid-bersatu-1
KUALA LUMPUR: Banyak masa untuk “berperang sesama sendiri” selepas musuh negara ditewaskan, kata bekas veteran Umno Tan Sri Sanusi Junid.
Menyelar bekas partinya, Sanusi menyeru semua ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) supaya bersatu dalam matlamat menumpaskan musuh negara, dan musuh bangsa Melayu.
“Ketahuilah bahawa semua berita yang busuk mengenai PPBM datangnya daripada pemakan dedak Umno yang jahat,” katanya sambil merujuk kepada istilah popular untuk sogokan.
“Ahli PPBM hendaklah mengulangi nama-nama mereka yang berada dalam Umno yang menjadi musuh bangsa Melayu dan negara,” tambah Sanusi dalam satu kenyataan hari ini, merujuk kepada kelompok yang menyalahgunakan harta awam dan dana, dan membebankan rakyat dengan kos hidup yang tinggi antara lain kerana Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).
Sanusi yang sertai PPBM awal bulan lepas menggesa ahli seperjuangan supaya memaafkan mereka yang sudah “insaf”, berlatih menahan perasaan masing-masing dan menghormati pemimpin yang sudah berkorban untuk negara.
“Jangan terlalu cepat bermusuh dengan kawan dan terlalu cepat berkawan dengan musuh semata-mata kerana dedak,” katanya.
Kenyataan itu menyusuli peletakan keahlian orang kuat Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Khairuddin Abu Hassan daripada parti itu minggu lepas.
BN bingkas mencemuh parti pecahan Umno itu sebagai parti yang tidak mampu untuk berjaya.
Khairuddin menjelaskan tindakannya kerana perlu fokus kepada tindakan undang-undang yang dihadapinya, terutamanya dakwaan sabotaj kewangan yang masih belum selesai di mahkamah.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena