Thursday 19 June 2014

Pertandingan Mrs.Universe di Malaysia pada 29 Ogos 2014/ 1 Ramadhan...'Satu penghinaan kepada Umat Islam'

Jumaat. 20 Jun 2014

"Malaysia bukan negara sekular" - Jamil Khir
 — denganIslam Jiwaku dan Ust Rozalie Zahari.
sabrina beneett dinobat ratu universe malaysia 2014

Sabrina Beneett Dinobat Ratu Universe Malaysia 2014

KUALA LUMPUR, 20 DIS 2013: Bakal graduan berkulit hitam manis kelahiran Perak, Sabrina Benett, 23 telah dimahkotakan gelaran Miss Universe Malaysia 2014 pada acara peringkat akhir pertandingan ratu cantik itu di Pusat Konvensyen Setia City, Shah Alam malam tadi.Ini bermakna, Sabrina akan mewakili negara ke pertandingan Miss Universe 2014 pada penghujung tahun depan
Teks oleh Haswari Ali

Satu Penghinaan Kepada Ummat Islam 


[Pertandingan Mrs. Universe Di Malaysia Pada 29 Ogos 2014/ 1 Ramadhan] Satu Penghinaan Kepada Ummat Islam | Aduh!!! Malaysia negara Islamik la sangat.  Inilah yang kita katakan Islam Plural, semua boleh.
[Pertandingan Mrs. Universe Di Malaysia Pada 29 Ogos 2014/ 1 Ramadhan]
Walaupun penganjurnya bukan Islam namun, mereka sepatutnya menghormati Bulan Ramadhan yang jatuh pada 29 Ogos 2014 dan Malaysia yang didiami oleh 90% orang Islam. Ini suatu bentuk penghinaan kepada Islam dan orang Islam itu sendiri.



Saya yakin, akan ada demontrasi dalam masa terdekat ini jika pertandingan ini diteruskan.
Apa itu Mrs. Universe? search la kat google tu sendiri...

Julung kali pertandingan Ratu Cantik di negara Islam


Malaysia akan menjadi negara Islam pertama dalam dunia menjadi tuan rumahPuan Universe 2014 yang akan berlangsung selama 8 hari bermula pada 29 Ogos tahun ini. Horay ya beda-bedoo!

  Khabarnya peserta dari negara-negara Islam juga akan ikut serta. Tahun lepas peserta dari Pakistan dan Bangladesh telah menyertainya.

  Fatwa yang melarang wanita Islam daripada menyertai pertandingan ratu cantik telah dikeluarkan dan diwartakan di bawah Wilayah Pentadbiran Islam Akta Persekutuan pada Februari 1996.



Di bawah Akta Pentadbiran Undang-Undang Islam 1996, penyertaan wanita Islam dalam pertandingan akan "menghina Islam".

 Apakah dengan mengadakan pertandingan ratu cantik dinegara Islam ini tidak mencemarkan imej negara yang mengaku sebagai negara Islam?

Kita lihat apa yang JAIS akan lakukan untuk menjaga kesucian agama Islam ni
Catatan Oleh 

Pertandingan Mrs Universe di Malaysia

Petaling Jaya: Pertandingan akhir ratu cantik dunia Mrs Universe 2014 berlangsung buat julung kalinya di Malaysia serta Asia pada 29 Ogos ini.
Sebanyak 40 hingga 45 negara mengambil bahagian dalam pertandingan anjuran SOGO (KL) Department Store Sdn Bhd yang berlangsung di Sunway Resort Hotel & Spa, di sini.
Pengarah Urusan Sogo, Datuk Andrew T K Lim berkata, semua peserta bertanding selama lapan hari dengan mengadakan sesi fotografi di lokasi di sekitar negara ini.
“Ini juga bersesuaian untuk mempromosikan Malaysia sempena Tahun Melawat Malaysia 2014,” katanya kepada sidang media, di sini, semalam.
Turut hadir, Mrs Universe 2013, Carol Lee, Presiden ERM World Marketing Pte Ltd, Alex Liu dan Pengarah Kumpulan Pemasaran Sunway Resort Hotel & Spa, Farizal Jaafar.
MyMetro

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena