Thursday 10 November 2016

[Video] Najib bergelek lagi? "Sha La La Lantak kau La...dia gembira semasa rakyat kesusahan?" 'BIAR HODOH JGN BODOH'

Jumaat, 11 november 2016


 Dia gembira semasa rakyat kesusahan..
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dilihat menyanyikan lagu 'Sha la la' bersama Presiden Filipina, Rodrigo Duterte dalam sebuah majlis di ibu negara, malam tadi.
Rakaman tersebut dimuat naik media ABS-CBN News di Twitter, semalam.
Duterte yang dalam rangka lawatan dua hari ke negara ini akan mengadakan perbincangan dengan Najib berhubung kerjasama bilateral antara Malaysia dan Filipina.
Jangan hanya bergantung simpanan KWSP untuk persaraan
TIMBALAN Naib Canselor (Penyelidikan dan Inovasi) Universiti Utara Malaysia, Prof Dr Noor Azizi Ismail. - Foto Sharul Hafiz Zam

PUTRAJAYA: Pelan persaraan awal dengan jumlah simpanan yang mencukupi amat penting bagi menjamin kehidupan yang selesa selepas bersara. 

Timbalan Naib Canselor (Penyelidikan dan Inovasi) Universiti Utara Malaysia, Prof Dr Noor Azizi Ismail, berkata dengan kos sara hidup yang semakin meningkat, seorang pesara memerlukan sekurang-sekurangnya RM1,500 sebulan untuk menampung kehidupan lebih-lebih lagi bagi mereka yang tinggal di kawasan bandar. 

Katanya pekerja sektor swasta tidak sepatutnya hanya bergantung kepada simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) semata-mata untuk menjamin persaraan yang selesa.
Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/211210
Bila muda kerja siang malam sana sini nak cari rezeki..bila dah tua tentu la nak makan dan guna duit pencen...klau tak boleh merasa duit pencen tak yah buang masa buat simpanan duit kwsp...bak kata org tua...." BIAR HODOH JGN BODOH"...

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena