Monday 5 January 2015

Hoi, hang tak malu ka? Bonus pulak delay? Bab potong gaji orang laju je...UAE derma RM32.9 juta kemana?

Selasa, 6 Januari 2015

Pendapat Imam Nawawi Apabila Negara Memerlukan Sumber Kewangan!!!

Jika dulu Raja yang berkuasa dan memerintah sekarang ahli politik yang berkuasa dan memerintah. Kenapa gaji individu yang perlu di potong sedangkan setiap negara mempunyai tabung bencana. Bila dan kemana telah di gunakan tabungan yang di kumpul bertahun lama? 

- Tote -


Malaysia kaya raya. Pengeluar getah, minyak sawit terbesar di dunia, petroleum lagi mana mungkin takde duit. Yang takde duit kerajaan DAP gan PAS je. Kalo korang nak bonus banyak sila pindah ke Selangor negeri BN, tiap-tiap tahun bonus selalu lebih dari negeri lain.

Fahami tujuan kerajaan ok. Kerajaan nak kita merasa dan bersama menyelami penderitaan mangsa banjir itu sebab gaji di sarankan potong dan bonus pulak delay macam nak naik kapal terbang.

Huk huk huk... 







Gaji Anggota Polis Januari Akan Di Potong!!!

Gaji adalah hak individu. Kemana untuk di dermakan juga adalah hak individu. Kenapa tidak di potong terlebih dahulu gaji menteri sebelum membuat pemotongan individu???

#KamuYangBoros
#RakyatMenanggungBeban

  • Norzie As Bab potong gaji org laju je. Bab duit kerajaan isi minyak helikopter utk mangsa banjir, mengungkit
    Like · Reply · 34 · 7 hrs
  • Yus Gunner knapa potong gaji polis dan bukan menteri?...adakah gaji polis lg byk dr menteri...ermmm
    Like · Reply · 27 · 6 hrs

Malaysia bertuah kerana barisan kepimpinan yg cerdik dan pintar.

Ok penjawat awam cam polis,tentera,doc,nurse,kakitangan kerajaan,bomba, semua lah..
Potongggggggg... !!!
P/s : Kalau tak salah, keeajaan UAE bagi ratus juta tahun lepas bantuan bencana banjir. Kalau kita pakat mintak AUDIT agaknya siapa yg kantoi rembat? Dalam umno, korang dah taw ramai penyamun. Sebab nak lindungi penyamun2 ni la wujud akhta itu ini nak sekat dari rakyat bertanya itu ini. Saja ingatkan.


Tahun lepas punya dana dari kerajaan UAE.

Kalau mintak audit mesti KANTOI. Pastu mula la guna SKMM lah..polis laaaa.. dakwa mereka yg bertanya nih. Kasi takut mereka.

Soalan 
Berapa duit tu telah digunakan?.
Siapa yang urus ?
Mana laporan AUDIT duit tu digunakan

Lagi satu.. jika jawapan tu guna buat bagi peti sejuk,tv lcd,tilam,dapur masak untuk mangsa banjir, kenapa sikit banyak tu jer? Kenapa ada logo BN ? Kenapa sultan persoal bantuan tu ramai yang tak dapat?

Mana janji kata nak mantapkan pusat2 perpindahan banjir kononnya nak buat khemah2 bagi mamgsa banjir?

Kita sebagai rakyat berhak bertanya. Bukan dok bodohkan diri kata admin nak pecah belahkan bangsa laaa.. admin tak taw bersukur laa.. admin ni kafir ker?

Bukan masa nak bodohkan diri..kalau kita bodoh, percayalah.. banjir saban tahun yg kita hadap ni situasinya pasti sama jer. Lemah..lembab,lemau..

NGO dan rakyat yang banyak bantu.. apa.fungsi kerajaan? Amanah yang kami beri tu tahu ke tak tahu nak pikul?

Nor Syazwana's photo.
Nor Syazwana Menderma kan hak individu...kalau kene potong gaji utk membantu..tp hati terpakse redha wpun x sepenuhnya bleh ke cmtu...kerajaan dah sengkek duit ke sampai perlu potong gaji pekerja utk membantu..kene ingat...org lain pn ade komitmen masing2...gaji menteri yg x habis mkn tu cmner lak...kos pengangkutan menteri yg mkn riban2 tu patutnye disekat supaya dpt membantu utk keperluan yg lain...#pendapatsayaje #taksukebolehdiam

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena