Monday, 17 June 2019

Yang Terakhir.. Sehingga Bertemu Kembali...

Salam sejahtera buat sekalian pembaca yang setia menunngu akan segala kemas kini dari laman ini.

Dukacita ingin dimaklumkan bahawa, penulis bagi laman ini iaitu Bustam Bin Juki, telahpun kembali menemui Sang Pencipta pada jam 11.30 malam, 15 Jun 2019 di Hospital Permaisuri Bainun Ipoh akibat jangkitan kuman.

Jasadnya telah selamat dikembumikan di tanah perkuburan Meru Raya kira - kira jam 9.00 pagi, 16 Jun 2019.

Bagi yang terhibur dengan setiap post dalam laman ini, saya mengucapkan terima kasih atas kesetiaan dan kerelaan anda.

Saya, anak kepada penulis iningin memohon para pembaca untuk mendoakan kesejahteraan penulis di alam yang baru bersama Sang Pencipta. Mudah - mudahan beliau ditempatkan di kalangan yang soleh dan sentiasa di bawah lindungan rahmat-Nya..

Sekian..
Read More

Tuesday, 11 June 2019

MANA MAU LARI NAJIB! Itu pun walaun boleh kata Najib telah dikhianati dlm skandal SRC..Lagi nak temberang kencing jugak [Video SIAPA PUN KETUA SPRM WAJIB PERANGI RASUAH]

Selasa, 11 Jun 2019
Jom Channel
Bekas Ahli Jawatankuasa Kepimpinan Pusat KEADILAN dan jugaKetuaBiro Perundangan parti itu Latheefa Koya, tiba-tiba dilantik menjadi Ketua Pesuruhjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan berkata, pelantikan beliau adalah pilihannya tanpa berbincang dengan kabinet. Mengulas mengenai kedudukannya dalam parti KEADILAN, Latheefa menyatakan beliau telah melepaskan keahliannya dalam parti itu setelah mengetahui dirinya dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM. Oleh kerana terkejut, beberapa ahli politik, khususnya daripada KEADILAN sendiri mengkritik pelantikan tersebut sebagai bercanggah dengan janji dalam manifesto PAKATAN HARAPAN.
Tak heranlah RM42 juta duit SRC boleh diselewengkan & masuk ke akaun² Najib.
Rupa²nya Najib mempunyai kawalan sepenuhnya dalam pentadbiran SRC !!!
MANA MAU LARI NAJIB... itu pun boleh kata Najib telah dikhianati dlm skandal SRC.. lagi nak temberang kencing.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, sut dan teks
Ini sebabnya Najib Razak digelar oleh dunia sebagai Penyangak Kleptokrat abad ini. 
Secara dasarnya, selaku Perdana Menteri & Menteri Kewangan pada masa yg sama, Najib mempergunakan setiap ruang yg ada untuk merompak wang negara di sebalik nama 1MDB & SRC Int.

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, meme dan teks
Cepat² pinda agar rakyat tidak tahu kepincangan berlaku, kebobrokan & penipuan Najib selama ini.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, teks
Semoga rasuah dapat dihapuskan, walau bagaimanapun kesedaran dlm diri menolak rasuah lebih penting.
Muslim tekankan kepada iman dan ๐—ฟ๐—ฎ๐˜€๐˜‚๐—ฎ๐—ต ๐—ถ๐˜๐˜‚ ๐—›๐—”๐—ฅ๐—”๐— .

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang senyum
Read More

Saturday, 8 June 2019

[Video Kes Najib - Sedunia penyokong Umno nangis] Walaun PAS RUPANYA, pemuda mohon maaf kepada Najib Rosmah! Kami mahu NEELOFA ganti LATHEEFA Koya & Kompommmm beruk2 meroyan tak bantah! Usah melalak, membawang, PM sudah buat keputusan.

Ahad, 9 Jun 2019
Walaun PAS kata slps setahun PH memerintah tiada satu pun tuduhan ke atas Najib & Rosmah yang berjaya dibongkarkan. Ternyata ia kekal fitnah.
Habis tu Najib & Rosmah yg telah didakwa di mahkamah itu apa?
Segala tuduhan ke atas Najib sebelum ini kini dah berjaya dibongkarkan dlm perbicaraan Najib kes salahguna duit SRC RM42 juta yg dah berlangsung masuk 2 bulan itu apa?

Najib guna duit2 SRC lebih setengah juta ringgit utk bayar kad kredit semasa ber'shopping' di butik Chanel, Hawaii itu apa?
..ka masih bebal nak pertahankan penyangak!
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks dan rakaman dekat
Dulu depa kata Tun M ikut telunjuk DAP.
Bila Tun buat keputusan sendiri depa kata Tun diktator.
Dasar pembangang x perlu dilayan!

‘Usah melalak, membawang - PM sudah buat keputusan’

Bekas ketua pesuruhjaya SPRM Mohd Shukri Abdull mahu semua pihak memberikan sokongan dan kepercayaan kepada Latheefa Koya untuk menerajui suruhanjaya itu dan melaksanakan tugasnya dengan terbaik.
Beliau berkata adalah membuang masa untuk melalak dan "membawang" kerana Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad telah membuat keputusan mengenai pelantikan Latheefa sebagai KP SPRM yang baru.
"Berikan sokongan dan biarkan dia membuat kerjanya. Biar dia buat yang terbaik dan kemungkinan dengan tugas dia sebelum ini sebagai peguam, dia boleh bawa idea-idea korporat dan diganding dengan inisiatif kerajaan," katanya pada sidang akhbar di Putrajaya, hari ini.
Malaysiakini.
Read More

Please sign to show support LK! Siasat semua pemimpin yang PANIK..04 JUNE PAS BANTAH LATEEFA KOYA, 06 JUNE PAS SOKONG LATEEFA KOYA! Tidak pelik lah kalau Pas bersikap demikian ]Video MENTERI DISERU INKLUSIF DENGAN YANG MEMERLUKAN]

Ahad, 9 Jun 2019
Jom Channel
Baru-baru ini Salahuddin Ayub dilaporkan mahu berjumpa dengan aktivis dan badan masyarakat berkaitan pertanian selepas sambutan Hari Raya Aidil Fitri ini. Tujuan adalah untuk mendengar idea dan pandangan mereka bagi memajukan sektor pertanian. Beliau merancang pertemuan itu selepas timbul cadangan daripada sekumpulan aktivis yang mahu kerajaan membentangkan kertas putih pertanian agar masalah lama tidak berulang, lapor The Malaysian Insight.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang
Hahahahhaha ini pun ada... betul jugak... kita sokong!!
Please sign to show support 
https://www.change.org/p/kami-sokong-latheefa-koya-siasat-semua-pemimpin-yang-panik?source_location=petition_nav
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, teks

KENYATAAN MEDIA
KETUA PESURUHJAYA SPRM
Pagi ini, saya telah memulakan tugas hari penuh pertama saya sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Sudah banyak pendapat yang dikeluarkan semenjak pelantikan saya diumumkan sehari sebelum Hari Raya Aidilfitri.
Sesiapapun berhak menyoal, mengkritik atau mengeluarkan pendapat masing-masing, ini tidak mengapa.
Tugas saya jelas. Iaitu untuk membanteras rasuah di mana-mana sahaja.
Dengan sokongan dan dokongan rakyat dan pegawai-pegawai saya di SPRM, kami akan dapat mengubah Malaysia kepada satu masyarakat yang alah kepada rasuah dan bebas dari rasuah.
Saya juga akan melihat kepada tindakan jangka panjang, termasuk juga pendidikan, bagi mewujudkan satu budaya yang tidak bertoleransi kepada rasuah. Adalah hak asas setiap rakyat Malaysia untuk dibenarkan hidup, bekerja dan makmur dalam satu persekitaran yang bebas rasuah.
Dengan pertolongan Allah SWT, saya berharap untuk berjaya dalam tugas saya ini.
LATHEEFA KOYA
KETUA PESURUHJAYA
SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA
PUTRAJAYA
7 JUN 2019
Otai BERSIH
Alamak..... Aunty IC Wangsa Maju mulakan petisyen minta Pn Latheefa resign. Kemudian dibalas dengan petisyen baru sokong Pn Latheefa.
Kini nampaknya petisyen sokong Pn Latheefa sudah menerima lebih banyak tandatangan berbanding petisyen Aunty IC Wangsa Maju.
Sokong Pn Latheefa. Turunkan tandatangan dihttps://www.change.org/p/latheefa-koya-support-latheefa-koy…
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks
Kami Viral
04 JUNE PAS BANTAH LATEEFA KOYA, 06 JUNE PAS SOKONG LATEEFA KOYA
Tidak pelik kalau Pas bersikap demikian. Parti lebai ini memang terkenal dengan "flip flop" nya, jika tidak masakan parti ini boleh "bercemolot" dengan Umno setelah pernah menyatakan menentang Umno itu adalah jihad dan boleh mati syahid. Itu kita faham sebab dalam parti ini berbohong boleh sahaja asalkan menguntungkan parti tersebut.
Kita faham, kekhuatiran Pas kepada Lateefa Koya kerana bekas MPP Keadilan ini amat anti kepada Pas. Kebetulan pula Pas masih terkait dengan beberapa isu yang melibatkan beberapa pimpinan mereka dalam isu dedak Umno. Ini bukan auta, tapi fakta yang diakui sendiri oleh Nik Abduh melalui rakaman audionya, ditambah lagi perakuan oleh menantu Hadi sendiri iaitu "Din Ayam" sehingga berbalah dua orang ini.
Sudah tentu memuji Lateefa Koya adalah langkah paling baik berbanding dari terus menghentamnya. Kalau saya mahu lihat beberapa pemimpin Pas disiasat atau didakwa atas kes terima dedak dari Umno samada melalui skandal 1MDB atau apa cara yang salah sekalipun, sudah tentu saya juga turut mengalu-alukan perlantikan Lateefa Koya sebagai Ketua Pengarah SPRM.
Ada Menteri yang kata perlantikan beliau mematuhi undang-undang. Nampaknya mereka masih kabur mengapa ramai yang bantah perlantikan tersebut. Kita bukan bicara soal Lateefa Koya ini mampu mengorek salah laku pemimpin Pas atau beliau layak dari segi undang-undang.
Kita bantah dari segi kaedah yang Tun M gunakan. Kita ada jawatankuasa khas yang dibentuk di Parlimen. Kita ada Majlis Presiden dan juga Kabinet. Kita juga ada manifesto yang jelas tentang perlantikan beberapa jawatan penting seperti ini. Mustahil Tun M tidak hadam lagi manifesto tersebut. Mengapa beliau buat keputusan sendiri dan membelakangkan semua ini? Itu isunya.
Seandainya nama Lateefa Koya ini dibawa untuk dibincangkan, kemudian ianya dipersetujui bersama, sudah tentu tidak timbul isu dalam perkara ini. Sudah beberapa kali kita hanya memandang beberapa tindakan yang berlawanan dengan prinsip PH yang kita canangkan sebelum kita membentuk kerajaan. Apakah selama-lamanya kita hanya sekadar memandang sedikit demi sedikit prinsip kita dilanggar?
Kita sayangkan PH melebihi dari kita sayangkan Tun M. Tun M kita hormati kerana beliau diangkat untuk menjadi PM melalui kesepakatan di dalam PH. Kalau jawatan penting sebagai PM itu kita boleh berbincang dan persetujui bersama, mengapa Tun M tidak mampu lakukan kaedah yang sama?
Pembangkang pula jangan ingat bila kita tegur dan kritik Tun M bermakna kita akan menentang PH dan menyokong mereka. Silap besar jika beranggapan begitu. Kami mengkritik Tun M kerana kami mahu maruah dan prinsip PH terpelihara.
Kami bukan seperti walaun yang menjadi pak turut atau wala' tidak bertempat kepada Hadi. Hadi menipu pun walaun bertakbir.
WFAUZDIN NS
Read More

Setakat Syukri terajui SPRM, lihatlah betapa teruk negara kita sebelum ini di bawah bosskau Najib! Padan muka rakyat Kelantan, bagi lagi DAP memerintah negeri & Istiqomah bersama kepimpinan olamak! [Video Ex-MACC chief: Stop gossiping and give Latheefa Koya a chance]

Sabtu, 8 Jun 2019
Imej mungkin mengandungi: teks
Setakat syukri terajui SPRM. Lihatlah betapa teruk negara kita sebelum ini di bawah khalifah Najib Razak.
Imej mungkin mengandungi: minum dan dalaman
Imej mungkin mengandungi: teks
Padan muka rakyat Kelantan.
Bagi lagi DAP memerintah negeri. Tak tahu ke DAP tu anti melayu. Mana mungkin cina kapir akan menyenangkan melayu islam. Lagi lagi bila ada perayaan besar umat melayu islam. Nasib lah kamu memangkah DAP.
Buat perantau, jangan lupa PRU15 wajib balik ke kampung untuk mempertahan kerajaan DAP ini ye. Bab air ni fitnah jahat dari pendengki je.
Imej mungkin mengandungi: teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Tiada penerangan foto disediakan.
Imej mungkin mengandungi: teks
Bertabahlah rakyat Kelantan.
Inilah ujian bila bersama perjuangan Islam. Ketiadaan air tidak lah seperti rakyat Palestin yang setiap hari dihujani meriam dan peluru. Rakyat Kelantan patut bersyukur kerana ujian ini tidaklah seteruk yang disangka!
Nikmat berada dibawah payung perjuangan Islam bawaan Puak Lebai pasti sorga menanti kalian.

Air adalah hal dunia semata mata yang boleh melalaikan kalian.
Istiqomah! Bersama kepimpinan olamak!
Takdirrrrrr! 355x
Read More

Friday, 7 June 2019

Hadam ni dulu jibauk2 yang meroyan sakan pasal lantikan Ketua Pesurujaya SPRM ni! Bilionaire playboy JHO LOW SUDAH DITANGKAP? [Video Pelantikan ikut prosedur betul]

Sabtu, 8 Jun 2019
Bernama WebTV
MUAR, 7 Jun (Bernama) -- Pelantikan Latheefa Koya sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu tidak wajar dipersoalkan mana-mana pihak kerana ia mengikut prosedur yang betul. Prosedur itu kata Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin termasuklah dari segi perlembagaan dan kuasa eksekutif. “Benda itu (prosedur) semuanya betul. Cuma yang berbangkit sekarang ini ialah soal politik. Orang persoalkannya dan politik pula mengikut tafsiran masing-masing,” kata beliau kepada media sebagai mengulas isu itu pada Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Peringkat Parlimen Pagoh di Dewan Orang Ramai Felda Sri Ledang di Pagoh di sini, hari ini. Biarpun pelantikan itu dilihat sebagai satu langkah yang baik, Muhyiddin bagaimanapun berharap akan ada perbincangan terlebih dahulu diadakan bersama pemimpin Pakatan Harapan pada masa hadapan bagi memastikan golongan ini memahami sebab pelantikan. “Ini supaya ia selari dengan apa yang telah kita kemukakan dalam manifesto,” katanya. Pelantikan Latheefa yang diumum pada tiga hari lepas selepas mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong akan berkuat kuasa mulai 1 Jun selama dua tahun. Beliau menggantikan Datuk Seri Mohd Shukri Abdull yang memohon untuk memendekkan tempoh kontrak perkhidmatan beliau sebagai Ketua Pesuruhaya Suruhanjaya terbabit.
Imej mungkin mengandungi: teks 
Otai BERSIH
Hadam ni dulu jibauk2 yang meroyan sakan pasal lantikan Ketua Pesurujaya SPRM ni.
Di lantik oleh YDPA atas saranan PM. PM menyarankan, Agong cuma bagi perkenan.
Dorang ungkit pulak pasal JK Parlimen. JK Parlimen tu takder kuasa. Cuma sebagai check and balance.
Kalau betul2 nak lantikan yg bebas daripada kuasa PM, Akta SPRM 2009 perlu dipinda.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, teks
Sape mamat ni? Nak jadi Pesuruhjaya SPRM lettew. Dengki...!
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Bangang!
Bila Latheefa Koya ni jadi "Pengerusi SPRM"?
Depa tak tahu apa apa pun, asyik tahu nak bangkang saja. Penyangak, penyamun yang ada banyak kes rasuah memang lah takut dengan Latheefa Koya ni.
Rakyat jangan terperangkap bantu mereka.
Otai BERSIH

JHO LOW SUDAH DITANGKAP?

Bilionaire playboy yang dikaitkan dengan skandal 1MDB, Jho Low kini diperkatakan ramai sudah pun ditangkap dan sedang ditahan.
Beliau dikatakan sedang ditahan di suatu tempat dan hanya menunggu waktu yang sesuai, dijangka beberapa hari selepas Hari Raya Aidil Fitri, untuk diumumkan secara rasmi mengenai penangkapannya.
Dilaporkan juga pihak polis sudah pun berada di tempat di mana Jho Low ditahan dan sedang menyoal-siasatnya.
Beberapa hari sebelum ini, Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador melahirkan keyakinan Jho Low akan ditangkap dalam waktu terdekat ini.
Beliau memberitahu, pihak polis sudah mengetahui di mana Jho Low bersembunyi dan sedang menunggu waktu yang sesuai untuk menahan dan membawanya balik ke Malaysia bagi menjawab pertuduhan berkaitan skandal 1MDB.
Semalam pula, Abdul Hamid meminta orangramai bersabar berhubung penangkapan Jho Low.
“Macam mana kita bersabar menunggu waktu berbuka puasa, begitulah juga kita perlu bersabar menunggu penangkapan bilionaire itu.
“Satu hari lagi kita genap berpuasa, maka kita perlu bersabar. Begitulah seterusnya dalam waktu terdekat,” katanya lagi.
Kata sumber yang layak dipercayai, keyakinan tinggi yang ditunjukkan oleh Abdul Hamidi berhubung penangkapan Jho Low bukanlah perkara main-main.
“Kenyataan demi kenyataannya berhubung penangkapan Jho Low memberi gambaran bahawa bilionaire tersebut sudah ada dalam kawalan pihak berkuasa dan hanya menunggu masa saja untuk dibawa balik atau diumumkan secara rasmi.
“Jika Jho Low belum ditangkap, tidak mungkin IGP ada keyakinan sebegitu tinggi,” kata sumber itu lagi.
Skandal 1MDB telah menjadi isu besar bagi PH dalam PRU14 sehingga gabungan itu berjaya menumbangkan BN.
Disebabkan skandal 1MDB juga, Najib Razak kini sedang dibicarakan berkaitan dengannya sama ada berkaitan rasuah, pecah amanah dan penggubahan wang haram.
Jho Low pula, sebaik BN kalah dilaporkan telah bersembunyi di beberapa tempat, antaranya Macau dan China.
Penangkapan Jho Low tentunya merupakan berita gembira buat rakyat Malaysia dalam era Malaysia Baru untuk mengetahui kebenaran skandal 1MDB yang diperkatakan di seluruh dunia itu.
Tanpa keterangan beliau, duduk perkara sebenar mengenai skandal 1MDB tidak akan sempurna jadinya.
Maka, rakyat Malaysia memang menunggu-nunggu dan tidak sabar menanti berita penangkapannya itu.
Apa agaknya perasaan Najib jika penangkapan Jho Low ini benar-benar menjadi kenyataan dalam waktu terdekat ini? (Shahbudindotcom 04/06/2019)
Read More

Guan Eng & Mat Sabu sambut Aidilfitri di MALBATT Ma'rakah Lebanon! Dari jauh Mat Said tenung je Dr Sam duk bangga dengan jambatan boleh lipat tu..Tepuk, PAS sudah masuk perangkap UMNO [Video CEO Telekom Malaysia, bukan Imri, orang lain - Dr M]

Sabtu, 8 Jun 2019
KiniTV
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan bahawa ketua pegawai eksekutif (CEO) baru Telekom Malaysia (TM) sudah dilantik. Bagaimanapun, pengerusi PH itu tidak mendedahkan nama CEO baru berkenaan dan sekadar menyatakan bahawa ia bukan Imri Mokhtar yang kini memangku jawatan berkenaan. "Saya rasa mereka (TM) belum umumkan (CEO baru), tapi saya fikir dia sudah dilantik," katanya kepada pemberita ketika sidang media di majlis rumah terbuka sempena Aidilfitri di Seri Perdana, Putrajaya pada Rabu. "Orang lain," katanya ketika ditanya sama ada individu yang dilantik adalah Imri. Media sebelum ini melaporkan bahawa pengerusi TM Rosli Man tidak sependapat dengan Kementerian Kewangan Diperdankan yang merupakan pemegang saham khas. Rosli dikatakan enggan melantik Imri sebagai CEO baru syarikat itu. Imri ketika ini menjalankan tugas sebagai pemangku CEO selepas menggantikan Bazlan Osman November lalu. Syarikat telekomunikasi itu tidak mempunyai CEO tetap selama setahun selepas Shazalli Ramli meletakkan jawatan Jun tahun lalu. Shazalli merupakan bekas penasihat kepada bekas perdana menteri Najib Razak. Rosli menjadi pengerusi Dis lalu selepas peletakan jawatan Sulaiman Mahbob. Dalam pengumuman kepada Bursa Malaysia, TM menjelaskan bahawa nama Imri dicadangkan oleh ahli lembaga pengarah dan disokong oleh Kementerian Kewangan Diperbadankan, namun Pejabat Perdana Menteri dikatakan minta keputusan berhubung perkara itu ditangguhkan. Sabtu lalu, Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata pelantikan pengerusi TM dan CEO hanya boleh dibuat selepas mendapat arahan daripada perdana menteri.
Imej mungkin mengandungi: 19 orang, orang senyum
Imej mungkin mengandungi: 7 orang, orang senyum, orang duduk dan teks
Ana Tahu
Ana tak nampak Umno sedang ikut rentak politik parti ana, tapi sebaliknya apa yang berlaku hari ini pengikut parti ana mula mengikuti corak politik Umno yang penuh dengan emosi api perkauman...
๐ŸŽถ๐ŸŽตSelamatlah Parti Islam melangkah...๐ŸŽถ๐ŸŽต
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Ana Tahu
Dr Sam mungkin berdebar bila Latheefa Koya jadi Ketua Pesuruhjaya SPRM. Beliau jangka “kawan baik” nya yang akan naik ganti Shukri Abdul. “Kawan baik” nya itu mungkin selama ini dapat bantu melambat-lambatkan siasatan melibatkan parti ana... Latheefa ni nampak gaya kena kawteem baru lah nampak gaya...
Selamat Hari Raya
รฃ€ŒGambar jambatan berlipat di terengganuรฃ€รงš„รฅœ–รง‰‡รฆœรฅ°‹รงยตรฆžœ
Ana Tahu
Dari jauh Mat Said tenung je Dr Sam duk bangga dengan jambatan boleh lipat tu....
Read More

Puak2 Lobai perasan nak jadi helang lah tu! Kesombongan boleh membawa kepada kekufuran & Kesombongan itu pakaian Iblis dan Firaun..Helang ka! pipit ka! Bila mati esok semua dibalut kain kapan warna putih juga boboi [Video Dr M ulas isu RCI salah laku kehakiman]

Sabtu, 8 Jun 2019
KiniTV
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menolak saranan supaya kerajaan mengadakan siasatan dalaman untuk menyiasat salah laku kehakiman. Ditanya mengenai saranan tersebut pada hari ini, Mahathir berkata kerajaan terikat dengan keputusan asal untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi meneliti perkara itu. "Terdapat banyak pendapat yang berbeza, tetapi umumnya, rakyat mahukan RCI. "Dan kami memberi maklum balas terhadap saranan idea dan pendirian daripada orang ramai," katanya ketika sidang akhbar semasa Rumah Terbuka Hari Raya di kediaman rasmi perdana menteri di Putrajaya pada Rabu. Semalam, bekas hakim Mahkamah Persekutuan Gopal Sri Ram mencadangkan supaya kerajaan melalui Ketua Hakim Negara baru Tengku Maimun Tuan Mat menjalankan siasatan dalaman bagi menyiasat dakwaan salah laku badan kehakiman. Gopal berkata, langkah itu adalah lebih baik berbanding menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI), yang menurutnya boleh mencabul prinsip pengasingan kuasa. "Jawatankuasa itu boleh menyiasat sama ada terdapat salah laku oleh hakim yang sedang berkhidmat atau telah bersara dan melaporkan kepada ketua hakim. "Badan kehakiman itu, sebahagian daripada kerajaan (being an arm of the gment), ia tidak boleh diadakan RCI,” katanya, petik laporan FMT. Walaupun mengumumkan pada bulan Februari bahawa Putrajaya akan menubuhkan RCI menyiasat salah laku kehakiman susulan dakwaan menggemparkan daripada Hakim Mahkamah Rayuan, Hamid Sultan Abu Backer, namun setakat ini suruhanjaya diraja itu masih belum menjadi kenyataan. Diminta penjelasan lanjut mengenai perkara ini hari ini, Mahathir menjawab tidak dapat memberi tarikh penubuhan RCI tersebut. "Saya fikir mereka akan mula bekerja tidak lama lagi," katanya ringkas. Sumber dari Pakatan Harapan sebelum ini memberitahu Malaysiakini terdapat pihak dalam gabungan itu, serta hakim-hakim yang bersara, yang menentang saranan penubuhan RCI itu kerana mereka risau jika "kebenaran yang tidak menyebelahi mereka" akan dapat ditemukan.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Perasan nak jadi helang lah tu..
Imej mungkin mengandungi: teks
Pakatan Harapan Supporters 
Di laknat sepanjang masa bagi firaun-firaun kecil. Sombong hingga hanya mereka sahaja boleh pakai pakaian tertentu.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, meme dan teks
Orang Melayu itu terkenal dengan merendah diri, apatahlagi seorang muslim. Kesombongan boleh membawa kepada kekufuran. Kesombongan itu pakaian Iblis dan Firaun. Justeru, Firaun dan segala kesombongannya berakhir dengan kelemasan di lautan. Demikianlah fir'aun-fir'aun kecil akan berakhir dengan trajis.
- Dr Maza
Image may contain: 1 person, text
Helang ka! pipit ka! bila mati esok semua dibalut kain kapan warna putih juga.. f/bk 
Tumpang sekole.
Read More

'GAGAK mengaku HELANG' Netizen bakor line lagi...Najib & Anwar, takut apa #Bossku? Pelantikan Latheefa Koya hak mutlak PM. Dah xperlu korang nak meroyan lagi! Rakyat dah bosan asyik baca kisah anak ikan kena berkas SPRM aje [Video Tugas saya jelas iaitu banteras rasuah, jawab Latheefa]

Sabtu, 8 Jun 2019
KiniTV
Peguam Latheefa Koya hari ini memulakan tugas sebagai ketua pesuruhjaya SPRM yang baru. “Sudah banyak pendapat yang dikeluarkan semenjak pelantikan saya diumumkan sehari sebelum Hari Raya Aidilfitri. Sesiapapun berhak menyoal, mengkritik atau mengeluarkan pendapat masing-masing, ini tidak mengapa. “Tugas saya jelas. Iaitu untuk membanteras rasuah di mana-mana sahaja. Dengan sokongan dan dokongan rakyat dan pegawai-pegawai saya di SPRM, kami akan dapat mengubah Malaysia kepada satu masyarakat yang alah kepada rasuah dan bebas dari rasuah,” katanya dalam satu kenyataan. Selain itu, katanya, beliau akan melihat kepada tindakan jangka panjang, termasuk juga pendidikan, bagi mewujudkan satu budaya yang tidak bertoleransi kepada rasuah. “Adalah hak asas setiap rakyat Malaysia untuk dibenarkan hidup, bekerja dan makmur dalam satu persekitaran yang bebas rasuah. “Dengan pertolongan Allah SWT, saya berharap untuk berjaya dalam tugas saya ini,” katanya. Latheefa dilantik sebagai KP SPRM yang baharu berkuat kuasa 1 Jun lepas, menggantikan Mohd Shukri Abdull yang memilih untuk memendekkan kontrak perkhidmatan beliau. Beliau kemudian melepaskan keanggotaannya dalam PKR selepas mendapat makluman mengenai pelantikannya itu. Namun ini tidak menghalang pelbagai pihak untuk terus membidas pelantikan satu pihak berkenaan. Ramai yang mempersoalkan sama ada beliau mampu bertindak dengan tidak memihak ataupun berkecuali. Tidak kurang juga mempertikaikan pelantikannya yang melangkaui Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen mengenai lantikan awam yang dibentuk oleh kerajaan baru Pakatan Harapan yang bertujuan mengurangkan campur tangan perdana menteri dalam lantikan jawatan utama, termasuk dalam SPRM. Jawatankuasa itu adalah sebahagian daripada manifesto pilihan raya mereka. Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad, pada Selasa lalu Mahathir mengakui bahawa beliau melantik Latheefa tanpa membincangkan perkara itu dengan kabinet kerana tidak mahu keputusan itu mengikat dirinya.
Imej mungkin mengandungi: 6 orang, orang senyum, orang berdiri
Dia bakor line lagi...
Otai BERSIH
Burung gagak mengaku helang..
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, cermin mata dan teks
Keturunan Temenggong menjadi Raja..
Burung gagak mengaku helang..
Sedangkan tahi pon dibuat baja..
Inikan pula jamban JKR dijulang..
Imej mungkin mengandungi: 3 orang
Najib & Anwar, takut apa #Bossku..?
Otai BERSIH
Perlantikan Latheefah Koya TIDAK bertentangan dengan prinsip Pakatan Harapan. Malah ia adalah sah di sisi undang-undang
Kami dah bosan asyik baca kisah anak ikan kena berkas SPRM dan kami tidak mempercayai SPRM sepenuhnya kerana kami tahu SPRM masih banyak kaki sabotaj. Lama kami nantikan dan kami nak jerung besar diberkas segera dengan siasatan telus dan sesiapa saja di dalam Pakatan Harapan yang hidup mewah tiba-tiba kami nak mereka disiasat juga.
Kami tahu perlantikkan Latheefa Koya adalah pilihan terbaik untuk tidak beri keselesaan semua pihak yang berkeptingan. Duit rakyat hanya untuk rakyat dan rakyat adalah boss kepada semua pemimpin yang dipilih.
Kami tahu ramai pihak yang tidak jujur mahu pun dari pihak pembangkang dan kerajaan tidak suka perlantikan Latheefa sebagai KP SPRM. Prinsip mereformasikan SPRM sebagai sebuah badan bebas dari lantikan politik TIDAK dicemari. Malah ia adalah keputusan tepat. Ayuh Malaysia, Jom sokong!
Can you help me out by signing this petition?
http://chng.it/2dqxg9kr
Kalau Tun Lantik Rafizi Jadi Ketua SPRM Anwar Nak Bersuara Tak? 
Nak Komplen Tun Tak Bincang? Atau Duk Diam2 Sambil Senyum?
Pelantikan Latheefa Koya hak mutlak PM. Dah xperlu korang nak meroyan lagi..
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, meme dan teks
Otai BERSIH
Why Lathefa is best choice to helm chief commisioner SPRM.
*KENAPA ADA PIHAK TIDAK SENANG LATHEEFA KOYA DILANTIK BOS SPRM?*
Sebab beliau bukan macai siapa-siapa. Tidak kira Pembangang Umnopas mahupun kerajaan PH, kalau tak betul, beliau balun semua sekali. Bukan macam zaman Najib di mana SPRM hanya berani kenakan pembangkang. Buktinya di sini.
Latheefa balun PM PH kerana gagal memansuhkan Akta Hasutan
https://m.malaysiakini.com/news/446448
Latheefa balun pejabat TPM PH kerana mengeluarkan 'surat sokongan' untuk kontrak-kontrak kerajaan
https://www.bharian.com.my/…/umum-segera-larangan-pengeluar…
Latheefa balun Presiden PKR-PH kerana mengamal kronimisme dalam lantikan jawatan
https://www.bharian.com.my/…/umum-segera-larangan-pengeluar…
Latheefa balun setiausaha Menteri Pengangkutan DAP-PH kerana mengugut para pengamal media
http://m.utusan.com.my/…/dakwaan-rtm-sabotaj-menteri-tindak…
Latheefa balun Menteri PKR-PH kerana gagal membela pengantin kanak-kanak
https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/87282
Latheefa balun ADUN PKR kerana membeli undi dalam pemilihan parti
https://malaysiagazette.com/…/kalau-nak-ambil-tindakan-say…/
Latheefa balun kerajaan PH kerana gagal membela nasib pelarian Rohingya
https://www.thestar.com.my/…/latheefa-koya-malaysia-will-b…/
Latheefa balun Presiden Amanah kerana berwayang
https://www.amenoworld.org/…/suka-tunjuk-dia-marhein-sangat…
Latheefa balun gimik Tabung Harapan DAP
http://m.utusan.com.my/…/penasihat-undang-undang-pkr-selar-…
Rumusannya begini.
UMNO tidak puas hati, sebab Latheefa bukan barua UMNO.
Pas tidak puas hati, sebab Latheefa bukan barua Pas.
PKR tidak puas hati, sebab Latheefa bukan barua PKR.
DAP tidak puas hati, sebab Latheefa bukan barua DAP.
PPBM tidak puas hati, sebab Latheefa bukan barua PPBM.
Amanah tidak puas hati, sebab Latheefa bukan barua Amanah.
Baguslah. Semua pun tidak puas hati. Itu buktinya beliau bukan barua mana-mana pihak. Sebab dari atas sampai bawah, dari kerajaan sampai pembangang, semuanya pernah dibalun Latheefa Koya.
Ini jauh berbeza berbanding era UMNO, di mana bos SPRM tidak berani tegur kerajaan. Kini, bos SPRM seorang pemimpin yang berprinsip. PM PH, TPM PH, Menteri PH, kerajaan PH, semua pernah dibalun Latheefa. Malaysia memerlukan seorang Ketua SPRM sebegini. Seorang yang tidak rela menjadi macai mana-mana pihak.
Read More
Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena