Tuesday, 4 June 2019

This guy is a true boss..[Video Keynote Speech with Mahathir bin Mohamad] Nak percaya sapa, Tuan MUFTI atau pemuda KARTEL DEDAK? Iftar di Mesir, dalam gereja OK jeee & Nasib baik PAS dan UMNO tak wujud di sana!

Rabu, 5 Jun 2019
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Khalil Anak Lelaki Hadi ini boleh percaya ke? Bilamana bohong boleh di syariekan.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, teks
Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang duduk dan teks
Iftar di Mesir. Dalam gereja. Nasib baik PAS dan UMNO tak wujud di sana.
Image may contain: 2 people, crowd and text
Bila ada PAS/UMNO jadi huruhara, di Mesir tak ada PAS/UMNO OK jeee - f/bk 
Every religion has its own set of do's and dont's. But how one observes his faith is between him and his creator. The problem arises when those with vested interest use race and religion to control the people. In Malaysia there are many parties that uses Islam to perpetuate their hold on power, royalties and politicians included. Therein lies the problem. We must break from this old culture of dividing people by race and religion through dogmatic indoctrination. Well intentioned social programs especially gatherings among Malaysians of all faiths must be encouraged. This would go a long way to promote interracial and interreligious harmony. - Anonymous 

It's a good way of fostering goodwill amongst the various races. If your faith is strong, why do you need to worry about others preaching to you? We need more inter faith gatherings to foster better understanding towards others of different faith! Please don't play politic with religion or races! - Beyond Enlightenment
Tumpang sekole.

3 comments:

nick said...

Aku tengok kat negara2 islam dan negaara Arab takde pun pihak2 yang mengaku merekalah parti Islam yang ulung dan satu2nya dalam dunia sampai sapa2 yang tak masuk dan sokong parti mereka jadi musuh dan anti kepada Islam. Turki yang diperintah oelh Erdogan yang dilihat sebagai ancaman kepada U.s dan Israel pun tak berani dan malu nak labelkan partinya sebagai parti Islam tapi kat Mesia ni lebai2 yang hanya tahu berjubah dan berserban tapi jahil, dungu dan low IQ berangan2 merekalah parti yang Allah ujudkan utk umat Islam. Turki tu digeruni oleh musuh islam tetapi Pak 2 lebai ni langsung takde impak pun kepada umat islam selain hanya membuat perpecahan dan mencalarkan imej islam.

Dalam kata lain, Parti yang dok berlagak sebagi alim dan suci ni, Dunia tak kenal pun dan ramai yang dok geleng kepala tengok perangai mereka yang "gila dan meroyan". Sedangkan pemimpin2 PH yang dikatakan tak islamik dan tak berjubah kat Malaysia ni terpandang sebagai tokoh2 pemimpin Islam di luar negara dan diiktiraf sebagi pemimpin Islam yang bangun dan tegak menentang Amerika dan Israel. Inilah contoh pakaian tu tak boleh dijadikan asas dan hujah tentnag keislaman atau ketokohan sebagai pemimpin. Pemimpin PAS ni hanyalah jaguh kampung yang hanya layak "membohong dan meng"auta" orang2 dungu kat Mesia ni sedangkan diluar negara mereka ibarat "pelakon2 dan pelawak2" sahaja. Mereka itu dilihat sebagai badut je oleh masyarakat Islam Antarabangsa.

Nick.
Cape Tiger.

chubbymytaste said...

Setuju ....sgt setuju

Yoe Hanafi said...

1000% tepat cape tiger.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena