Friday 7 June 2019

Puak2 Lobai perasan nak jadi helang lah tu! Kesombongan boleh membawa kepada kekufuran & Kesombongan itu pakaian Iblis dan Firaun..Helang ka! pipit ka! Bila mati esok semua dibalut kain kapan warna putih juga boboi [Video Dr M ulas isu RCI salah laku kehakiman]

Sabtu, 8 Jun 2019
KiniTV
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menolak saranan supaya kerajaan mengadakan siasatan dalaman untuk menyiasat salah laku kehakiman. Ditanya mengenai saranan tersebut pada hari ini, Mahathir berkata kerajaan terikat dengan keputusan asal untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi meneliti perkara itu. "Terdapat banyak pendapat yang berbeza, tetapi umumnya, rakyat mahukan RCI. "Dan kami memberi maklum balas terhadap saranan idea dan pendirian daripada orang ramai," katanya ketika sidang akhbar semasa Rumah Terbuka Hari Raya di kediaman rasmi perdana menteri di Putrajaya pada Rabu. Semalam, bekas hakim Mahkamah Persekutuan Gopal Sri Ram mencadangkan supaya kerajaan melalui Ketua Hakim Negara baru Tengku Maimun Tuan Mat menjalankan siasatan dalaman bagi menyiasat dakwaan salah laku badan kehakiman. Gopal berkata, langkah itu adalah lebih baik berbanding menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI), yang menurutnya boleh mencabul prinsip pengasingan kuasa. "Jawatankuasa itu boleh menyiasat sama ada terdapat salah laku oleh hakim yang sedang berkhidmat atau telah bersara dan melaporkan kepada ketua hakim. "Badan kehakiman itu, sebahagian daripada kerajaan (being an arm of the gment), ia tidak boleh diadakan RCI,” katanya, petik laporan FMT. Walaupun mengumumkan pada bulan Februari bahawa Putrajaya akan menubuhkan RCI menyiasat salah laku kehakiman susulan dakwaan menggemparkan daripada Hakim Mahkamah Rayuan, Hamid Sultan Abu Backer, namun setakat ini suruhanjaya diraja itu masih belum menjadi kenyataan. Diminta penjelasan lanjut mengenai perkara ini hari ini, Mahathir menjawab tidak dapat memberi tarikh penubuhan RCI tersebut. "Saya fikir mereka akan mula bekerja tidak lama lagi," katanya ringkas. Sumber dari Pakatan Harapan sebelum ini memberitahu Malaysiakini terdapat pihak dalam gabungan itu, serta hakim-hakim yang bersara, yang menentang saranan penubuhan RCI itu kerana mereka risau jika "kebenaran yang tidak menyebelahi mereka" akan dapat ditemukan.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Perasan nak jadi helang lah tu..
Imej mungkin mengandungi: teks
Pakatan Harapan Supporters 
Di laknat sepanjang masa bagi firaun-firaun kecil. Sombong hingga hanya mereka sahaja boleh pakai pakaian tertentu.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, meme dan teks
Orang Melayu itu terkenal dengan merendah diri, apatahlagi seorang muslim. Kesombongan boleh membawa kepada kekufuran. Kesombongan itu pakaian Iblis dan Firaun. Justeru, Firaun dan segala kesombongannya berakhir dengan kelemasan di lautan. Demikianlah fir'aun-fir'aun kecil akan berakhir dengan trajis.
- Dr Maza
Image may contain: 1 person, text
Helang ka! pipit ka! bila mati esok semua dibalut kain kapan warna putih juga.. f/bk 
Tumpang sekole.

5 comments:

Sokong islam said...

Tuan punya blog dah mati..kena menjawab lah atas fitnah2 pada alim ulama

EVA FIORENTINA APRILA said...

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

FAST LOAN OFFER whats-App +918929509036 said...

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

PESUGIHAN MBAH SURO said...

Rawatan pengasih ilmu putih jarak jauh/jarak dekat

-tunang/kekasih berpaling hati
-minyak pengasih
-pelaris niaga
-pelet
-pemikat
-buka aura
-santau sum power
-pelaris dalam galian
-santau angin
-santau tepuk bantal
-santau patung
-santau Siam
-santau di Kedah
-ilmu pengasih
-ilmu penunduk
-buka aura

Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...

WhatsApp +62 822 4631 1483




RIKA NADIA said...

Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena