Tuesday 4 June 2019

LATHEEFA BEEBI KOYA DILANTIK KETUA PESURUHJAYA SPRM BAHARU..Saya telah meletak jawatan sebagai ahli PKR semalam! Tun M lebih tahu apa yang dia buat [Video Pelantikan Latheefa Koya sebagai Ketua Pengarah SPRM baharu]

Selasa, 4 Jun 2019
KiniTV
Peguam dan Pengarah Pengarah Eksekutif Lawyers For Liberty, Latheefa Beebi Koya, dilantik sebagai ketua pesuruhjaya baru Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Dalam kenyataan kepada media, Pejabat Perdana Menteri (PMO) menyatakan Latheefa menggantikan Mohd Shukri Abdull yang menamatkan kontraknya lebih awal. Kata PMO pelantikan Latheefa sudah mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong. PMO menyatakan Agong memperkenankan permohonan Mohd Shukri untuk memendekkan perkhidmatan kontrak beliau. Tempoh perkhidmatan Mohd Shukri sepatutnya tamat pada 17 Mei 2020. Kata PMO keputusan itu dibuat selaras dengan Subseksyen 5(3) Akta SPRM 2009. Untuk rekod Mohd Shukri dilantik mengetuai agensi antirasuah itu sejurus selepas PH berjaya mengetepikan BN sebagai kerajaan persekutuan pada Mei tahun lalu. Pengumuman mengenainya dibuat Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad pada 17 Mei 2018. Mohd Shukri menggantikan Dzulkifli Ahmad yang menamatkan perkhidmatannya tidak lama sebelum itu untuk kembali bertugas di Jabatan Peguam Negara.
Astro Awani
Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Latheefa Beebi Koya dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu untuk tempoh kontrak selama dua tahun. Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan berkata, pelantikan Latheefa yang menggantikan Datuk Seri Mohd Shukri Abdull berkuat kuasa mulai 1 Jun lalu.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, orang berdiri dan teks
Mungkin raya yg terakhir Lebai Pas Kartel dedak di luar sebelum di humban ke Sg Buluh!
Tak kisah lah Walauncai nak kata lantikan politik atau apa..janji terbongkar Lebai Pas makan duit haram Umno ke Sg Buluh tempat dia....kahkah..
Tahniah KAK LATHEEFA BEEBI KOYA DILANTIK KETUA PESURUHJAYA SPRM BAHARU. Seorang yang Tegas, Lantang & Amanah itu lah dia Latheefa Koya.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Aku memang tak setuju dengan perlantikan Ketua Pengarah SPRM Mohd Shukri Abdull dari tahu lepas, sebab bagi aku dia ni tak boleh dipercayai..boleh baca status aku tahun lepas.. dia juga bertanggung jawab dalam melindungi Jenayah Najib dulu walaupun dia dakwa, jadi mangsa politik.... dia bukan hanya lindungi Najib.. tapi PAS...
Cuma mengejutkan hari ini, Mengapa Lathefa Koya yang dilantik sebagai pengganti.. pelik juga aku rasa..Dari sudut Kelayakan tu no hal lah..tapi dari sudut intergriti Kerajaan PH untuk jadikan SPRM bebas dari Politik..itu yg timbul persoalan.. lagipun Lathefa ni jenis tak sayang mulut..
Tapi aku tak kisah lah.. Tun Mahathir lebih tahu apa yang dia buat..mungkin ada sumber risikan yang Tun dapat.. aku takda masalah.. cuma yang baiknya Lathefa ni dia ni jenis Tegas dengan pendirian.. tak pandai berselindung.. aku takda lah takut sangat.. yang patut takut UMNO terutama lebai lebai PAS lah kut.. 
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

Tahniah...
Peguam Latheefa Koya menggantikan Datuk Seri Mohd Shukri Abdull sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM berkuat kuasa 1 Jun 2019 selama 2 tahun.
Datuk Seri Mohd Shukri Abdul memendekkan perhidmatan kontrak beliau lebih awal sebelum kontrak berakhir pada 17 Mei 2020 sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM
Bagi yang tertanya2 kenapa Latheefa Koya yang dilantik. Umum kita mengetahui Dato Syukri ok waima di zaman Najib sekali pun beliau berani bangkit. Syabas Datuk atas keberanian melawan regim Najib Razak. Tapi beliau surrender dalam bab2 yang diuruskan orang kepercayaannya. Banyak double standard berlaku
Tapi ada satu parti lagi yang rakyat belum tahu seperti ada seseorang di dalam SPRM yang semua tunduk takut kepadanya menyebabkan banyak kes2 siasatan tak bergerak dan ada sumber dari Baling menyatakan org dalaman SPRM yg ditakuti tu kawan baik kepada Azeez Rahim Baling. Nampak tak kenapa banyak kes tak lekat walaupun ada banyak tuduhan?
Jadi ada orang tanya kenapa tak lantik orang dalam kalangan SPRM sahaja? Seperti yang saya diberitahu ada something wrong somewhere di pihak dalaman. Dalam SPRM mengeluh banyak sebab banyak keputusan berat sebelah berlaku dan SPRM perlu dibersihkan secara total. Sebab itu keputusan dibuat untuk melantik orang di luar yang sangat bersih dan tegas daripada SPRM.
Lepas ni kita tengok sapa yang tak senang duduk?
Jadi kami menyokong kenyataan akhbar Pejabat Perdana Menteri ini
Imej mungkin mengandungi: 2 orang
Saya telah meletak jawatan sebagai ahli PKR semalam, berkuat kuasa serta-merta, sebaik diberitahu tentang pelantikan saya dalam SPRM – Latheefa Koya

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena