Saturday, 13 February 2016

Mara bermasalah untuk memberikan pinjaman? 1,000 pelajar 33 kolej swasta mungkin berhenti.

Ahad, 14 Februari 2016

1,000 pelajar 33 kolej swasta mungkin berhenti kerana tiada pinjaman Mara

Kajian mendapati kira-kira 80% daripada 945 pelajar penuntut di kolej tajaan Majlis Amanah Rakyat yang sudah dijanjikan pinjaman pelajaran tidak menerima pinjaman seperti dijanjikan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 14 Februari, 2016.

Dapatan itu, sekali lagi menguatkan dakwaan yang bantuan ke atas agensi berkaitan kerajaan bagi pendidikan tinggi dikurangkan tahun ini.
Sementara itu, Mara pada Jumaat lepas berkata sejumlah RM264 juta sudah diperuntukkan kepada pelajar Universiti Kuala Lumpur (UniKL) yang mengadu mereka tidak menerima pinjaman seperti dijanjikan.
Kajian itu juga mendapati kira-kira 80% daripada 945 pelajar berkenaan yang merupakan penuntut di kolej tajaan Mara yang sudah dijanjikan pinjaman pelajaran. Ini termasuk pelajar yang menuntut di UniKL.
Mereka yang sedang menuntut di kolej bukan tajaan Mara turut berharap agar pemberian pinjaman pelajaran mereka dikekalkan, kata penulis kajian itu, Fahmi Zainol, dalam temu ramah bersama The Malaysian Insider.
Kira-kira 80.7% daripada mereka mungkin akan menamatkan pengajian sekiranya tidak menerima pinjaman Mara, manakala 82% pelajar secara peribadi mengetahui rakan mereka sudah berhenti belajar kerana gagal mendapatkan pinjaman.
"Kesimpulan daripada kajian kami ialah Mara mempunyai masalah untuk memberikan pinjaman. Kemudahan permohonan pinjaman atas talian mereka juga sudah tidak lagi menerima permohonan baharu," kata Fahmi yang juga ketua Biro Pelajar Pemuda PKR.
 Ketua Biro Pelajar Pemuda PKR Fahmi Zainol berkata, 80.7% pelajar terlibat mungkin akan menamatkan pengajian sekiranya tidak menerima pinjaman, manakala 82% pelajar secara peribadi mengetahui rakan mereka sudah berhenti belajar kerana gagal mendapatkan pinjaman. – Gambar fail The Malaysian Insider, 14 Februari, 2016. 
Ketua Biro Pelajar Pemuda PKR Fahmi Zainol berkata, 80.7% pelajar terlibat mungkin akan menamatkan pengajian sekiranya tidak menerima pinjaman, manakala 82% pelajar secara peribadi mengetahui rakan mereka sudah berhenti belajar kerana gagal mendapatkan pinjaman. – Gambar fail The Malaysian Insider, 14 Februari, 2016.
Fahmi berkata, kira-kira 43 daripada 945 pelajar terpaksa menamatkan pengajian kerana gagal mendapatkan pinjaman pelajaran.
"Kebanyakan pelajar ini sudah mendaftar di kolej masing-masing bermula Julai tahun lepas. Apabila gagal memohon pinjaman, mereka terpaksa menggunakan duit ibu bapa bagi membayar yuran semester pertama.
"Tetapi kini mereka sudah memulakan semester ke-2 tahun ini dan tidak tahu di mana mereka boleh dapatkan duit untuk membayar yuran pengajian.
"Sebab itu beberapa pelajar berhenti selepas semester pertama (pada Julai)," kata Fahmi sambil menambah lebih 90% daripada responden kajian itu melahirkan kebimbangan dengan keadaan kewangan mereka.
Fahmi berkata, pelajar sudah diberitahu yang mereka perlu membayar yuran semester ke-2 mereka pada Mei ini. Kegagalan berbuat demikian menyebabkan mereka tidak boleh meneruskan pengajian pada semester ke-3.
Daripada 33 institusi itu, 9 adalah politeknik Mara di Johor, Pahang, Kedah dan Kelantan. Selebihnya merupakan kolej swasta di Kuala Lumpur, Kedah, Melaka, Johor, Terengganu, Pulau Pinang dan Selangor.
Dua daripadanya ialah universiti luar negara iaitu Universiti Sunderland di London, United Kingdom dan Universiti Mansoura, Mesir.
Semua 945 pelajar itu juga sudah menulis surat kepada sebuah pusat aduan atas talian yang dibuka biro berkenaan.
"Tetapi kami mengesahkan aduan mereka dengan melawat universiti berkenaan untuk bertanya sendiri dengan sekumpulan sampel pelajar terlibat," kata Fahmi.
Pada 10 Februari lalu, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli turut mendesak Mara untuk berterus terang mengenai program pinjaman agensi itu. 
Kemampuan Putrajaya untuk terus membiayai program pendidikan tinggi masih menjadi tajuk berita pada Januari lalu apabila mengumumkan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam akan diteruskan.
Bagaimanapun, Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari berkata, pengumuman yang dibuat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak itu menunjukkan pembiayaan untuk semua 4 program di bawah JPA dipotong sebanyak antara 21% dan 60%. – 14 Februari, 2016.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hampir-1000-pelajar-33-kolej-swasta-mungkin-berhenti-kerana-tiada-pinjaman#sthash.MUDwcYsW.dpuf

89 comments:

MARY WILLIAM said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Global Finance Limited memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. sila hubungi kami melalui e-mel melalui marywilliam902@gmail.com

Josip milley said...

Hello, ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Mrs.CATHERINE Jonez, reputasi baik pinjaman pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang ekonomi untuk semua mereka yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau memerlukan pinjaman ekuiti rumah untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memperoleh pinjaman kadar faedah sebanyak 2% daripada individu, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami cara, terma dan syarat. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Email kami di: (CATHERINEJONEZLOANFIRM@GMAIL.COM)

MARY WILLIAM said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Global Finance Limited memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. sila hubungi kami melalui e-mel melalui marywilliam902@gmail.com

DATA PERMOHONAN

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Seks:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Kedudukan Semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Adakah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
Terima kasih,

Unknown said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Global Finance Limited memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. sila hubungi kami melalui e-mel melalui (bellaalbert6@gmail.com)


DATA PERMOHONAN

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Seks:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Kedudukan Semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Adakah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
Terima kasih,

irawati dian said...

Nama saya Dian Irawati dari bandar usaha, indonesia. i mahu menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada semua rakan-rakan saya dalam malaysia.Who akan di sekeliling untuk pinjaman, anda hanya perlu berhati-hati. satu-satunya tempat dan syarikat yang boleh menawarkan pinjaman adalah kewangan global syarikat pinjaman terhad. Saya mendapat pinjaman-Ku terhadap mereka melalui Puan Emiliana wilson, pemberi pinjaman global, seorang ibu yang memiliki hati dan pemahaman yang baik. dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman sah di internet. Lain-lain adalah semua pendusta, saya menghabiskan hampir RM4350 di tangan pemberi pinjaman palsu. Tetapi Puan Emiliana memberikan saya mimpi saya kembali dengan jumlah pinjaman sebanyak RM62,000.

i dihubungi Mrs.Emiliana beberapa bulan yang lalu selepas pengalaman buruk saya dengan pemberi pinjaman palsu di phillippine, i hampir meninggal dunia ketika saya kehilangan jumlah wang yang besar untuk pemberi pinjaman palsu tanpa mendapat pinjaman daripada dia, perniagaan saya mendapat scrumbled dan dalam proses itu saya terpaksa penjualan beberapa aset saya.

supaya pada hari yang setia ini saya hanya akan melalui blog pinjaman dan saya mendapati satu iklan pinjaman mengenai Puan Emiliana yang telah menjadi bantuan yang baik kepada pelanggan lain, walaupun i thaught ia adalah satu penipuan, tetapi saya sumorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana dan memohon jumlah pinjaman RM62,000 dan selepas banyak pertimbangan dalam borang permohonan pinjaman saya diserahkan kepada Puan Emiliana, permintaan pinjaman saya telah diluluskan dan saya telah diminta oleh Puan Emiliana untuk mendapatkan sijil perjanjian pinjaman sebagai cagaran dan bukti bukti yang saya lakukan dan dalam kira-kira 2 jam, saya menerima amaran dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan RM62,000, pada mulanya ia adalah seperti mimpi ketika saya mendapat berjaga-jaga, jadi saya terpaksa pergi ke bank saya untuk mengesahkan dan wang yang ada dalam akaun saya.

Jadi saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua rakyat Malaysia bahawa Puan Emiliana adalah syarikat pinjaman yang tulen dan ibu yang baik kerana saya adalah seorang kesaksian hidup Puan Emiliana loan.so i nasihat faedah semua rakyat Malaysia yang memerlukan pinjaman untuk mendaftar dengan Puan Emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

sekali lagi nama saya Dian Irawati dari bandar usaha, di Indonesia, anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel: irawatidianna@gmail.com lebih infromation.

Unknown said...

Saya Agung Abdullahi, saya mahu memberi keterangan yang baik mengenai pekerjaan Allah dalam hidup saya kepada orang-orang yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain di dunia, kerana ekonomi kurang baik di sesetengah negara. Mereka adalah orang-orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Kemudian, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman di internet tidak ikhlas di sini, tetapi mereka masih tulen Beberapa sekali dalam beberapa syarikat pinjaman. Saya telah menjadi mangsa penipuan 6 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh orang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang kawan saya yang saya menjelaskan situasi saya, kemudian, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dipercayai yang Jessica financefirm coklat. Menurut kawan saya firma pinjaman sebenar hampir tidak mendapatkan pencari kredit kerana beberapa penipuan yang mempunyai membanjiri sistem ... .tetapi kemudian menyalahkan pada firma pinjaman tulen untuk tidak melakukan iklan yang betul ... maka kebanyakan syarikat pinjaman tulen sekarang menuntut bahawa mereka pencari kredit membantu membawa mereka lebih dekat kepada manusia dengan sebahagian yang memberitahu geran pinjaman mereka berjaya. Well kembali kepada kesaksian saya Saya mendapat pinjaman saya dari jessica financefirm coklat, jumlah R50,000,000 dengan mudah dalam masa 24 jam yang saya gunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui Jessica financefirm coklat dalam kehidupan keluarga saya. Nasihat saya untuk anda jika anda memerlukan pinjaman anda lebih baik berhubung dengan Puan Jessica Brown melalui mel beliau untuk respons segera. hubungi beliau melalui e-mel:. (Jessicabrownfinancefirm@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (agungabdullahi@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman

celina campbell said...

Hello, saya Mrs celina campbell pemberi pinjaman pinjaman swasta yang meminjamkan peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membersihkan hutang anda dengan segera atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perdagangan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan agensi-agensi lain yang kewangan? Adakah anda memerlukan pinjaman atau gadai janji penyatuan? Mencari lagi kerana kita berada di sini untuk semua masalah anda dari segi kewangan pada masa lalu. Kami memberi pinjaman penjimatan kepada individu yang memerlukan bantuan dari segi kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perdagangan pada tahap 2%. Saya akan menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (celinacampbellloanfirm@gmail.com)

Lady Mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah penipuan oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 Juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah dia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan kehilangan Sety saya diperkenalkan dan diberitahu tentang Ibu Cynthia Dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening bulanan.

Unknown said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi hari ini kami melalui e-mel supaya kita boleh memberikan syarat-syarat pinjaman dan syarat-syarat kami di: (saintloanss@gmail.com)

Unknown said...

Nama saya Lady Rhoda Eny seorang guru sekolah di malaysia berkahwin tetapi suami saya meninggal dunia dalam kemalangan kereta, saya ditinggalkan dengan tiga kanak-kanak kepada diri saya sendiri untuk melatih, pada 9 Okt 2016 anak saya akhirnya keluar dengan kawan-kawannya untuk pek hiburan (Subang Jaya) dalam 3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia, malangnya brek gagal dan mendapat ke dalam kemalangan yang dahsyat yang hampir kos mereka kehidupan mereka, tetapi Allah masih disimpan tetapi anak-anak saya mempunyai kecederaan dalaman dan doktor menuntut RM20,000 yang saya tidak mempunyai, jadi saya memutuskan untuk mencari pinjaman di mana-mana tetapi tidak berjaya, dan anak saya akan mati, jadi saya mula berdoa kepada Allah untuk membantu saya kerana saya tidak mempunyai satu, I 'ma janda tidak ada yang menolong dengan pinjaman, saya juga cuba bank tetapi mereka menuntut collecterial Saya tidak mempunyai, jadi saya pergi melalui internet di mana saya boleh mendapatkan pinjaman, maka saya melihat testifier pinjaman yang dipanggil Lady Jane (ladyjanealice @ gmail.com) supaya Saya melalui e-mel dan dia berkata, saya perlu menghubungi Mr Dangote (dangoteloangroupdepartment@gmail.com) jadi saya, saya telah diminta untuk mengisi borang dan sidang kemuncak kad Id saya untuk pengesahan, dan kemudian dihantar pulang ke e-mel melengkapkan dan menandatangani dokumen itu dan saya telah didakwa beberapa jumlah, saya begitu gila, tetapi saya bertanya Lady Jane mengenainya dan dia memberitahu saya ia adalah okay, yang saya percaya beliau, lalu saya dibayar jumlah yang diperlukan, di tengah-tengah malam saya telah memeriksa akaun bank saya, saya terkejut berapa ramai daripada permintaan pinjaman saya telah dipindahkan ke akaun bank saya, saya gembira, saya berdoa kepada Tuhan untuk pertolongan dan dia menghantar Mr. syarikat pinjaman Dangote untuk membantu, kini anak saya dengan baik dan sihat, terima kasih kepada wanita Jane dan Encik Dangote ini, hubungi saya melalui e-mel untuk maklumat lanjut dan membuktikan ladyrhodaeny@gmail.com.

MAHMU SIMON said...

Halo orang baik saya di Asia, mungkin ALLAH dipuji, nama saya Mahmud Simon, warga An INDONESIA tetapi saya berbasis di MALAYSIA; Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda semua tentang kebaikan Tuhan yang akhirnya membawa saya ke pemberi pinjaman ini baik melalui Mrs Nurliana Novi, pemberi pinjaman kredit benar-benar asli bernama Elina Johnson, direktur ELINA JOHNSON KREDIT PERUSAHAAN, setelah saya telah scammed oleh pemberi pinjaman palsu, saya bangkrut, putus asa dan tidak tahu apa yang harus dilakukan dan siapa yang percaya, maka dia datang dan menaruh senyum lebar di wajah saya di kejutan terbesar saya. Saya tahu sebagian besar dari Anda juga menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percaya,
Mrs Elina Johnson dari ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM hanya menghubunginya hari ini melalui email: elinajohnson22@gmail.com »untuk info lebih lanjut tentang cara untuk mendapatkan pinjaman Anda atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan lebih lanjut; mahmudsimon2@gmail.com, dan saran tentang cara untuk mengajukan pinjaman dari Ibu Nurliana Novi di nurliananovi96@gmail.com. Aku menunggu untuk mendengar kabar baik Anda sendiri, Terima kasih semua dan mungkin ALLAH dipuji.

Indriaty Manirjo said...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Lady Jane said...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Unknown said...

halo semua kita Dewi Ahmad pemberi pinjaman perusahaan pinjaman dapat diandalkan dan dipercaya selama lebih dari 46 tahun di bidang pinjaman yang Anda seorang pengusaha yang Anda pedagang atau Anda memiliki perusahaan yang yang untuk memperbesar pantai atau Anda memiliki mimpi untuk membangun kredit Anda bisnis, akan ketidakstabilan keuangan benar atau Anda di mana menolak pinjaman oleh bank kemudian mencari tahu sebagai Dewi Ahmad lender menawarkan pinjaman dari semua jenis pada tingkat yang paling menarik dari 2% untuk semua jenis kredit dan ke setiap tempat di dunia dan kami memberikan out hingga 5 miliar dari mata uang di dunia jangan lewatkan kesempatan ini untuk mencapai impian keuangan Anda hanya dengan tingkat bunga 2% dan dewi pemberi pinjaman akan memberikan mimpi keuangan Anda menjadi kenyataan hubungi kami hari ini untuk aplikasi pinjaman Anda di (Dewiahmad.loanfirm@gmail.com) untuk formulir aplikasi pinjaman Anda hari ini dan akan mendapatkan setiap hal yang dilakukan dalam waktu kurang dari 24 jam terima kasih untuk dukungan Anda Tuhan memberkati Anda

maria said...

TESTIMONI CARA I GOT PINJAMAN SAYA DARI PINJAMAN TANAH DAN TULEN
SYARIKAT DIPANGGIL JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT. AKU SANGAT HAPPY TODAY
AND GOD BLESS JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT.
URGENT PINJAMAN TAWARAN MEMOHON SEKARANG.
Hello, Nama saya adalah Lady Sežana perez, saya dari malaysia Kuala Lumpur, saya sudah berkahwin, saya telah mencari syarikat pinjaman yang tulen untuk 5 bulan yang lalu dan
semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya untuk mempercayai mereka dan pada akhirnya
hari, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa sebagai balasan, semua
harapan saya telah hilang, i mendapat keliru dan kecewa, saya merasa sangat
sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan
dengan syarikat-syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
kawan, i memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, yang
dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan mana-mana jumlah pinjaman
diperlukan oleh saya dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%, bahawa dia hanya mendapat
pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya tentang bagaimana untuk memohon pinjaman, i did
hanya kerana dia memberitahu saya, i digunakan dengan mereka pada E-mel: (joseluisloans@gmail.com), saya tidak pernah beriman, tetapi saya cuba dan saya
kejutan terbesar i mendapat pinjaman dalam tempoh 24 jam, saya tidak boleh percaya,
i gembira dan kaya lagi dan i sedang mengucapkan terima kasih kepada Tuhan bahawa pinjaman itu
syarikat-syarikat seperti ini masih wujud atas penipuan ini di seluruh tempat,
sila i nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi untuk
(Joseluisloans@gmail.com) dan mereka tidak dianiaya kamu, dan
hidup anda akan berubah apabila saya did.Quickly menghubungi JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT hari ini dan mendapatkan pinjaman anda daripada mereka, Tuhan memberkati JOSE LUIS syarikat pinjaman untuk tawaran pinjaman sebenar mereka.
Pastikan anda menghubungi JOSE LUIS pinjaman bagi pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya daripada syarikat ini tanpa tekanan.

maria said...

TESTIMONI CARA I GOT PINJAMAN SAYA DARI PINJAMAN TANAH DAN TULEN
SYARIKAT DIPANGGIL JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT. AKU SANGAT HAPPY TODAY
AND GOD BLESS JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT.
URGENT PINJAMAN TAWARAN MEMOHON SEKARANG.
Hello, Nama saya adalah Lady Sežana perez, saya dari malaysia Kuala Lumpur, saya sudah berkahwin, saya telah mencari syarikat pinjaman yang tulen untuk 5 bulan yang lalu dan
semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya untuk mempercayai mereka dan pada akhirnya
hari, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa sebagai balasan, semua
harapan saya telah hilang, i mendapat keliru dan kecewa, saya merasa sangat
sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan
dengan syarikat-syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
kawan, i memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, yang
dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan mana-mana jumlah pinjaman
diperlukan oleh saya dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%, bahawa dia hanya mendapat
pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya tentang bagaimana untuk memohon pinjaman, i did
hanya kerana dia memberitahu saya, i digunakan dengan mereka pada E-mel: (joseluisloans@gmail.com), saya tidak pernah beriman, tetapi saya cuba dan saya
kejutan terbesar i mendapat pinjaman dalam tempoh 24 jam, saya tidak boleh percaya,
i gembira dan kaya lagi dan i sedang mengucapkan terima kasih kepada Tuhan bahawa pinjaman itu
syarikat-syarikat seperti ini masih wujud atas penipuan ini di seluruh tempat,
sila i nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi untuk
(Joseluisloans@gmail.com) dan mereka tidak dianiaya kamu, dan
hidup anda akan berubah apabila saya did.Quickly menghubungi JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT hari ini dan mendapatkan pinjaman anda daripada mereka, Tuhan memberkati JOSE LUIS syarikat pinjaman untuk tawaran pinjaman sebenar mereka.
Pastikan anda menghubungi JOSE LUIS pinjaman bagi pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya daripada syarikat ini tanpa tekanan.

Nurliana Novi said...

Halo,
Saya Nurliana Novi saya ingin berbagi karya Allah yang baik dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
 Saat ini saya tinggal di jakarta di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan pada bulan Juli 2016 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya
Saya adalah korban dari penipuan pemberi pinjaman 4-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan bahwa teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan internet di sini, tapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN Rp500.000.000 sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya diterapkan, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda, silakan hubungi ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN. menghubungi mereka melalui email:. (Elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

widaya said...

Saya Widaya Tarmuji, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah TRACY MORGAN LOAN FIRM. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir 32 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

Tapi Tracy Morgan memberi saya mimpi saya kembali. Ini adalah alamat email yang sebenarnya mereka: tracymorganloanfirm@gmail.com. Email pribadi saya sendiri: widayatarmuji@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda inginkan. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan untuk saran saya. hati-hati

Lady Jane said...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

MR LARRY ELLISON said...

Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda mencari dana untuk membayar kredit dan hutang? Kami memberi pinjaman dengan kadar faedah 2% Sila hubungi kami untuk maklumat lanjut: larryellisonfinance@gmail.com

E-mel: larryellisonfinance@gmail.com

Unknown said...

Hello,
Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera untuk tujuan peribadi atau untuk keperluan perniagaan anda? Berikut adalah beberapa berita baik untuk anda. Kami menawarkan pinjaman kepada individu atau syarikat-syarikat korporat pada kadar peratusan tahunan yang paling rendah.
Hubungi kami hari ini untuk mendapatkan: -
* Pinjaman Wang Keras
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Penyatuan Hutang
*Pinjaman peribadi
* Pinjaman Pengembangan Perniagaan
*Pinjaman pelajar
* Pinjaman Pembangunan Pertanian
... Dan banyak lagi

E-mel: kathleenfosterloanfirm@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi IBU PEJABAT kami melalui:
kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

Nama pemiutang: Puan Kathleen

Dr David said...

Dijamin tawaran pinjaman (Memohon Online)
Kami menawarkan semua jenis pinjaman:
Pinjaman Perniagaan.
Pinjaman peribadi.
Penyatuan Hutang Pinjaman.
pinjaman kereta.
Pinjaman Pelaburan.
Pinjaman kad kredit.
pinjaman Penjagaan Perubatan.
pinjaman gadai janji.
Pinjaman pelajar. e.t.c pada kadar faedah 3%.
Dapatkan Pinjaman Online Dari mana-mana di mana di seluruh dunia hari ini tanpa tekanan dan Tanpa Bayaran Pendahuluan. Pemohon serius Sekiranya Emel Kembali Untuk Maklumat lanjut
Response hendaklah dihantar kepada Fredrobert129@gmail.com untuk kelulusan cepat

Email Powered By California Pinjaman Help Desk Amerika Syarikat.
(C) 2014

williams abdul said...

!!! KABAR BAIK INDONESIA !!!

Nama saya Abdul williams Muslim oleh agama. Saya menggunakan kesempatan ini untuk memberi amaran kepada para pencari pinjaman untuk berhati-hati penipu. Saya telah scammed empat kali oleh beberapa syarikat pinjaman di internet, sehingga seorang rakan saya memperkenalkan saya kepada seorang wanita bernama Mrs. sani Maryan, yang menyediakan pinjaman EUR100,000.00 dan di atas tanpa tekanan, dalam contoh pertama itu seperti berkhayal saya pinjaman saya Rp750, 000,000 tercermin ke akaun saya. Saya ingin menggunakan media ini untuk mendorong sesama pinjaman memerlukan Indonesia untuk kenalan Mrs. Maryan Sani melalui e-mel: maryansaniloancompany@gmail.com

Anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui: williamslare6@gmail.com

Unknown said...

Perhatian !!! Perhatian !!!!
Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma-terma dan syarat-syarat.
Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Sila memohon sekarang melalui e-mel kepada kami dan anda akan gembira anda lakukan kerana kami akan membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu dan kami memberi pinjaman setiap hari untuk 20 orang dan lebih-lebih lagi tergesa-gesa

Email kami di: (fatimaloanconpany@gmail.com)

Unknown said...

Perhatian !!! Perhatian !!!!
Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma-terma dan syarat-syarat.
Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Sila memohon sekarang melalui e-mel kepada kami dan anda akan gembira anda lakukan kerana kami akan membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu dan kami memberi pinjaman setiap hari untuk 20 orang dan lebih-lebih lagi tergesa-gesa

Email kami di: (fatimaloanconpany@gmail.com)

Unknown said...

Faithlovechrityloanfirm@gmail.com)
Good Day,

Bishop Pinjaman kini memberi pinjaman pada kadar faedah 2%.

Kami menawarkan pelbagai pinjaman termasuk: pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman Penyatuan Hutang, pinjaman kereta, pinjaman pertanian, pinjaman perniagaan dan pinjaman syarikat pada 2% tetap

kadar faedah membentuk RM100,000 RM500,000 DENGAN RM25, Berjuta-juta.

(Faithlovechrityloanfirm@gmail.com)

Memohon Dengan Anda Butiran Id No, Cell No Dan Jumlah Pinjaman Yang Anda Perlu
(Faithlovechrityloanfirm@gmail.com) Atau hubungi 234 08063688573, 23408167057556 Untuk Lebih Info.NCR No. Pendaftaran NCRCP6796 No. Pendaftaran undang-undang: 2011/149508/07

Regards,

Bishop Great
Consultant Pinjaman Kanan
David Pinjaman

danisy arizana said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Bank itu telah menafikan anda pinjaman, kami berada di sini untuk membantu anda dari segi kewangan, untuk mendapatkan pinjaman segera apa-apa amaun di mana-mana destinasi. kebahagiaan anda adalah keutamaan kami. Kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan kadar faedah pada 2% untuk maklumat lanjut sila hubungi kami melalui e-mel (danisyarizanaloancompany @ gmail.com) untuk mengambil langkah ini dan memecahkan kesusahan kewangan dalam hidup anda dan keluarga jadi tergesa-gesa dan hubungi kami

ELINA JOHNSON said...

Hello,
 Saya Puan Elina Johnson, daripada LOAN FIRM ELINA JOHNSON, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda kepada yang lebih baik, syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan berlesen menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap rendah faedah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan membuat yang terbaik dalam takut kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa oleh saya dalam perjanjian perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak thoes juga berakhir di situ, kami mempunyai satu pasukan expatrate yang memahami undang-undang pelaburan, mereka akan dapat membantu anda, memberikan anda tips yang akan hel anda menguruskan pelaburan anda bahawa anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak bankrap pernah lagi dalam hidup anda dan tawaran yang hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Keputusan Pinjaman
* Coaching Loan
* Pinjaman ikrar Loan
* Pembayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Commercial
* Auto Loans
* Resolusi Loan
* Pinjaman Pembangunan
* Dept pinjaman pinjaman
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Pendidikan
* Pelantikan Broken

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk berkhidmat untuk kita lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Jenis Kelamin:
6) Status Perkahwinan
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Kedudukan masa ini di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman Diperlukan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Adakah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

Sulis Susanti said...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

Nurliana Novi said...

Hello,
Saya Nurliana Novi saya ingin berkongsi kerja-kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain perkataan, kerana ekonomi tidak baik di beberapa negara.
 Saya kini tinggal di jakarta di Indonesia. Saya adalah seorang janda dengan empat kanak-kanak dan saya telah terperangkap dalam keadaan kewangan yang pada bulan Julai 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil-bil saya
Saya adalah mangsa penipuan pemberi pinjaman 4 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan kawan-kawan saya yang saya terangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang ELINA JOHNSON LOAN FIRM reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman penipuan internet di sini, tetapi mereka masih amat nyata dalam syarikat-syarikat pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM Rp500,000,000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam yang saya digunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda sila hubungi ELINA JOHNSON LOAN FIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Sandra Ovia Loan Firm said...

Halo, aku Mrs. Sandra Ovia, pemberi pinjaman uang pribadi, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk mendirikan sebuah bisnis baru, untuk bertemu dengan tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Aku memberikan pinjaman untuk lokal, internasional dan juga perusahaan pada tingkat bunga yang sangat rendah dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

Anonymous said...

Berita baik!

Nama saya HARRIET MARK, warganegara Malaysia, saya tinggal di AHMAD Bin Gh Azali 78 Kg Sg Ramal Luar 43000 Kajang Selangor. Ia adalah sebuah bandar di SELANGOR MALAYSIA. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberikan nasihat konkrit kepada semua warganegara Malaysia yang mencari pinjaman untuk berhati-hati kerana internet penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu saya memerlukan pinjaman, kerana kewangan saya Keadaan tidak begitu baik dan saya terdesak, saya jatuh ke tangan peminjam palsu, dari saudi arabia dan Singapura. Saya hampir mati, sehingga seorang kawan saya memberitahu saya seorang pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Ibu. Antonia Barry, pemilik Pertubuhan Pemberian Global, Dia adalah pemberi pinjaman Global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya 68,000MYR pinjaman dalam tempoh kurang daripada 24 jam dengan kadar faedah 2% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.
Saya menerima pinjaman saya dalam akaun bank saya selepas Ibu. Antonia Barry memindahkan pinjaman saya, apabila saya menyemak baki akaun bank saya, saya dapati jumlah yang saya memohon telah dikreditkan ke akaun bank saya.
Jadi untuk kerja baik Ibu Antonia telah dilakukan dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberitahu dan membagikan kesaksian saya tentang Ibu. Antonia, supaya orang dari negara saya dan bandar saya dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Ibu. Antonia melalui e-mel: (antoniabarry4@gmail.com).

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya :( harrietmark01@gmail.com). Sekarang, saya seorang pemilik perniagaan wanita yang baik dan hebat di bandar saya, Semoga Allah SWT terus memberkati Ibu. Antonia untuk kerja yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

Alfred Nehemia said...

Kabar baik!! pencari pinjaman !!!

Nama saya Alfred Daniel Nehemia dari bali Indonesia, roti CEO Daniel Bakery, Pertama-tama saya akan mengatakan bahwa Tuhan harus memberkati Lady jane karena mengenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang jujur ​​dan halal sehingga saya benar-benar percaya bahwa Anda memberi tahu rekan kerja bahwa saya mempunyai Ide bagus untuk memulai bisnis sendiri karena mendapat pekerjaan tidak mudah jadi saya pergi ke bank untuk mendapatkan pinjaman (Rp800 juta) tapi mereka semua meminta uang muka sebesar jumlah pinjaman saya tapi satu-satunya properti yang saya miliki adalah motor. Sepeda, yang membuat saya merasa kecewa

Jadi saya mencari perusahaan pinjaman online tapi kebanyakan menipu dan menipu, saya hampir kehilangan harapan dan kepercayaan diri sampai saya membaca artikel tentang lady jane tapi saya tidak sempat menutup tapi membaca artikelnya jadi saya mencoba pencarian online lain yang disebut craigslist. org dimana saya melihat iklan perusahaan Dangote Loan jadi saya memutuskan untuk melamar dan menghubungi lady jane juga

Dangote Loan Company memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% dan tidak kurang dari Rp20 juta

Saya mengikuti prosedur di sana, memberikan semua yang diminta, saya juga sangat takut, tapi untuk kemuliaan tuhan, doaku dijawab dan uang pinjaman saya ditransfer ke saya tanpa masalah.

jadi jangan buang waktu anda kontak Dangote perusahaan pinjaman Via dangotegrouploandepartment@gmail.com

Anda juga bisa mencari di google untuk informasi lebih lanjut, ini nyata dan sangat nyata atau hubungi saya juga melalui email di alfreddaniel324@gmail.com dan juga di BBM: 7AEA8FA5

Siti Aminah said...

Halo,
kami menerima email dan kartu identitas Anda oke, saya baru saja meneruskan aplikasi Anda ke departemen Operasi Kepala perusahaan kami untuk persiapan dokumen pinjaman, pengawasan dan persetujuan pinjaman Anda selanjutnya. Jadi kami akan menghubungi Anda segera setelah dokumen pinjaman Anda siap dan disetujui dan akan memerlukan waktu kurang dari 1 jam agar pinjaman Anda masuk ke rekening bank Anda setelah pinjaman Anda disetujui.
Terima kasih dan Tuhan memberkati Anda dan keluarga Anda.

Unknown said...

Nama saya RONI DILLA, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet karena begitu banyak kreditur Internet di sini adalah scammers dan mereka hanya berbagi cerita untuk menipu Anda dari uang Anda, saya mengajukan permohonan untuk pinjaman sebesar Rp500.000.000 dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan jumlah Rp15.000.000 tanpa mendapatkan pinjaman,

Pada tanggal 27 September 2017, teman saya Suri Yono di tempat saya memberi tahu saya bagaimana dia mengajukan pinjaman dari CAPITAL LOAN CENTER dan dia akhirnya menerima pinjamannya. Saya tidak pernah mempercayainya sampai saya pergi bersamanya ke bank untuk memastikannya dan saya kagum karena saya telah kehilangan banyak uang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

Semoga ALLAH memberkati Madam yang baik atas apa yang dia lakukan terhadap saya dan rumah tangga saya, saya mengatakan kepada teman saya untuk mengenalkan saya kepada ibu yang baik. Tomasa Justin, PUSAT MODAL, dia melakukan dan mengajukan pinjaman sebesar Rp500.000.000.

Saya mematuhi persyaratan dan persyaratan pinjaman perusahaan dan permohonan pinjaman saya disetujui untuk saya tanpa tekanan dan kesulitan.

 Akhirnya, saya menerima pinjaman di rekening bank saya dan saya menghubungi teman saya Suri Yono bahwa saya telah menerima pinjaman tersebut dan saya juga telah mengenalkan begitu banyak orang kepada ibu yang baik, Ibu MARIA PEDRO.

Saya ingin Anda membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika Anda memerlukan pinjaman sehingga Anda juga akan bersaksi tentang niat baik ibu baik itu.

jadi saya menggunakan jalan ini untuk memberi tahu setiap orang Indonesia dan orang lain yang layak untuk membaca kesaksian saya dan dia memerlukan pinjaman untuk dihubungi.
Madam MARIA PEDRO via EMAIL: [mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com]
Yono via dia EMAIL: YONOSURI702@GMAIL.COM
Anda tetap dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui EMAIL: ronidilla5@gmail.com
Anda juga bisa menghubungi teman saya Suri
Sekali lagi terima kasih untuk membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

widaya said...

Saya Widaya Tarmuji, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah TRACY MORGAN LOAN FIRM. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir 32 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

Tapi Tracy Morgan memberi saya mimpi saya kembali. Ini adalah alamat email yang sebenarnya mereka: tracymorganloanfirm@gmail.com. Email pribadi saya sendiri: widayatarmuji@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda inginkan. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan untuk saran saya. hati-hati

Arab Credit Group said...

Kami selalu senang membantu orang-orang dengan masalah keuangan dan mereka
yang ingin memulai bisnis Kami bersedia dan siap membantu Anda dengan
pinjaman untuk menyelesaikan masalah keuangan Anda dan menjadi stabil
secara finansial dalam kehidupan. Jika Anda siap untuk mendapatkan pinjaman
dari kami hubungi kami.

Firm - Arab Credit Group
Email-Arabcreditgroup@gmail.com

___Queen Jamillah____ said...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM di salah satu blog saya menghubungi Mrs Iskandar Lestari konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)atau melalui dia BBM INVITE:{D8980E0B} facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
Website: (iskandarlestari.wordpress.com)

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Nurliana Novi said...

Hari baik untuk semua warga negara Indonesia dan juga seluruh ASIA, nama saya adalah Ibu Nurliana Novi, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini mengenai platform ini untuk semua warga negara Indonesia dan seluruh asia untuk berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah telah mendukung saya melalui ibu Nyonya Elina yang baik

 Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus menolak, saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tapi saya menipu dan kehilangan Rp 15.000.000 dengan pinjaman pinjaman yang berbeda.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Nyonya Elina, pemilik perusahaan pinjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari Ibu Elina, jadi saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Mrs. Elina.

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman tersebut disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan atas pengalihan kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan pinjaman. Transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah dimasukkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya sehingga akun saya dikreditkan sebesar Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doaku dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman awal saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.


Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.


Semoga ALLAH memberkati Ibu Elina karena telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman agar dapat menghubungi Ibu Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman Anda

Ada perusahaan palsu lain yang online menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, sayalah satu-satunya dengan kesaksian sejati ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta bukti dari pembayaran kepada ibu tersebut, mohon berhati-hati terhadap orang-orang ini baik-baik saja.

Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih untuk meluangkan waktu untuk membaca kesaksian tentang hidup sejati saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, Anda bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

Unknown said...

Apakah Anda ingin meminjam dan tidak tahu kemana harus mendapatkan pinjaman yang sebenarnya?
Apakah Anda ingin memulai bisnis tapi tidak punya modal?
Perlu mengajukan pinjaman untuk alasan apapun?

Harapan Anda akhirnya sampai di sini, karena kami memberikan pinjaman yang cepat dan dapat diandalkan kepada siapa saja yang hanya membutuhkan suku bunga 2%, layanan kami 100% asli dan Anda dijamin mendapatkan pinjaman Anda saat mengajukan permohonan, silakan hubungi kami melalui email dan disetujui hari ini.

Salam pembuka,
Jamie Freeman
Freemanloanfinance@gmail.com

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

yustiharun said...

Saya ingin bermula dengan memberi syukur kepada Allah untuk karunia kehidupan.
Nama saya Yusti Harun dan saya ingin berkongsi kisah yang baik tentang bagaimana Puan Maria Pedro dari Pinjaman Jaminan Amanah menjadikan kehidupan saya manis.
Saya mengalami kesulitan kewangan untuk beberapa lama dan saya terpaksa meminjam dari rakan-rakan saya kerana saya berharap dapat membayarnya selepas menerima gaji saya.
Dan itulah ketika hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya dipecat dari kerja dan saya kehilangan ayah saya bulan berikutnya. Selepas pengebumian ayah saya, kawan saya mula meminta wang mereka kembali.

Saya sangat hancur kerana keluarga saya menderita dan saya tidak mempunyai wang untuk membayar hutang saya. Oleh itu, saya memutuskan untuk pergi ke bank saya, BCA untuk meminta pinjaman tetapi saya telah menolak pinjaman kerana saya tidak mempunyai pekerjaan. Jadi saya terdesak untuk mendapatkan wang untuk membayar hutang saya. Kemudian saya memutuskan untuk menyemak laman web jika saya akan melihat apa-apa pemberi pinjaman peribadi yang boleh saya pinjam dari. Sebenarnya, saya melihat begitu banyak kisah yang baik dalam talian dan saya fikir hidup saya akan berubah untuk kebaikan tetapi ketika itu menjadi sangat teruk sehingga saya hampir mengambil nyawa saya kerana saya diminta membayar banyak kos hanya untuk saya tidak menerima pinjaman .

Tetapi apabila saya fikir hidup saya sudah berakhir, itulah ketika allah menggunakan kawan saya yang saya temui di bank untuk membantu saya. Rakan saya Puan Erpan, saya menceritakan kisah saya kepadanya dan bagaimana saya dipecat dan pinjaman dalam talian yang tidak berjaya. Oleh itu, dia memberitahu saya bahawa jangan bimbang dia akan memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman yang boleh dipercayai yang dia meminjam.

Oleh itu, selepas dia memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjaman dari Jaminan Jaminan Guarantee, saya memutuskan untuk menghubungi maklumat hubungan Jaminan Pinjaman Jaminan yang diberikannya kepada saya iaitu: mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com

Selepas itu proses kelulusan pinjaman saya telah selesai dan saya menerima surat kelulusan dari syarikat yang menyatakan bahawa saya perlu memberikan butiran bank saya. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta.
itulah bagaimana hidup saya berubah dan saya akan terus berkongsi berita supaya semua orang dapat melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang mengubah keadaan saya.

Anda boleh menghubungi Jaminan Jaminan Amanah melalui e-mel: mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan bantuan saya atau anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Berikut adalah e-mel saya: yustiharun5@gmail.com


Dan di bawah ini adalah butiran akaun saya yang telah dikreditkan pinjaman dari Pinjaman Jaminan Amanah,
Nama Bank: Bank BCA

Alamat bank: jln.dr.setiabudhi bandung

Nama akaun: Yusti Harun

Nombor akaun: 2348702337:

Tipe akaun: tahapan BCA

Sejurus selepas saya membayar kos dokumen, saya menerima pinjaman saya tanpa berlengah-lengah dan hari ini saya bebas dari segi kewangan dan sekarang saya memiliki perniagaan peribadi saya. terima kasih kepada Allah kerana rahmatnya atas hidup saya.

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

yustiharun said...

Saya ingin bermula dengan memberi syukur kepada Allah untuk karunia kehidupan.
Nama saya Yusti Harun dan saya ingin berkongsi kisah yang baik tentang bagaimana Puan Maria Pedro dari Pinjaman Jaminan Amanah menjadikan kehidupan saya manis.
Saya mengalami kesulitan kewangan untuk beberapa lama dan saya terpaksa meminjam dari rakan-rakan saya kerana saya berharap dapat membayarnya selepas menerima gaji saya.
Dan itulah ketika hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya dipecat dari kerja dan saya kehilangan ayah saya bulan berikutnya. Selepas pengebumian ayah saya, kawan saya mula meminta wang mereka kembali.

Saya sangat hancur kerana keluarga saya menderita dan saya tidak mempunyai wang untuk membayar hutang saya. Oleh itu, saya memutuskan untuk pergi ke bank saya, BCA untuk meminta pinjaman tetapi saya telah menolak pinjaman kerana saya tidak mempunyai pekerjaan. Jadi saya terdesak untuk mendapatkan wang untuk membayar hutang saya. Kemudian saya memutuskan untuk menyemak laman web jika saya akan melihat apa-apa pemberi pinjaman peribadi yang boleh saya pinjam dari. Sebenarnya, saya melihat begitu banyak kisah yang baik dalam talian dan saya fikir hidup saya akan berubah untuk kebaikan tetapi ketika itu menjadi sangat teruk sehingga saya hampir mengambil nyawa saya kerana saya diminta membayar banyak kos hanya untuk saya tidak menerima pinjaman .

Tetapi apabila saya fikir hidup saya sudah berakhir, itulah ketika allah menggunakan kawan saya yang saya temui di bank untuk membantu saya. Rakan saya Puan Erpan, saya menceritakan kisah saya kepadanya dan bagaimana saya dipecat dan pinjaman dalam talian yang tidak berjaya. Jadi, dia memberitahu saya bahawa jangan bimbang dia akan memperkenalkan saya kepada peminjam yang boleh dipercayai yang dipinjamnya.

Oleh itu, selepas dia memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjaman dari Jaminan Jaminan Guarantee, saya memutuskan untuk menghubungi maklumat hubungan Jaminan Pinjaman Jaminan yang diberikannya kepada saya iaitu: mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com

Selepas itu proses kelulusan pinjaman saya telah selesai dan saya menerima surat kelulusan daripada syarikat yang menyatakan bahawa saya perlu memberikan butiran bank saya. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta.
itulah bagaimana hidup saya berubah dan saya akan terus berkongsi berita supaya semua orang dapat melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang mengubah keadaan saya.

Anda boleh menghubungi Jaminan Jaminan Amanah melalui e-mel: mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan bantuan saya atau anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Berikut adalah e-mel saya: yustiharun5@gmail.com


Dan di bawah ini adalah butiran akaun saya yang telah dikreditkan pinjaman dari Pinjaman Jaminan Amanah,
Nama Bank: Bank BCA

Alamat bank: jln.dr.setiabudhi bandung

Nama akaun: Yusti Harun

Nombor akaun: 2348702337:

Tipe akaun: tahapan BCA

Sejurus selepas saya membayar kos dokumen, saya menerima pinjaman saya tanpa berlengah-lengah dan hari ini saya bebas dari segi kewangan dan sekarang saya memiliki perniagaan peribadi saya. terima kasih kepada Allah kerana rahmatnya atas hidup saya.

Yuli said...

Halo,
Nama saya Yuli Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda dengan uang Anda, Saya mengajukan pinjaman sekitar 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan sekitar 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk biaya, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman, dan dia mendapatkan pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Nyonya Olivia Daniel, dan saya mengajukan permohonan untuk 400 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tapi saya mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa jaminan. Saya sangat bahagia karena saya diselamatkan dari kemiskinan.

jadi saya menyarankan semua orang di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Nyonya Olivia Daniel, melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (yuliy3531@gmail.com)

sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

AMISHA said...

BERITA BAIK UNTUK SEMUA ORANG

Nama saya Amisha dari bogor di Indonesia, saya adalah perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu setiap orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak kreditur pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. curang Anda dengan susah payah uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp500,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 24 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 24 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya adalah Tentang menabrak karena hutang.

Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaannya adalah FANCY LOAN COMPANY. Saya kehilangan jumlah 15 juta dengan mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

Tuhan jadilah kemuliaan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman semacam itu, mengenalkan saya kepada perusahaan yang dapat dipercaya dimana Ibu Suzan bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp700.000.000 dan mereka meminta surat kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah sebuah lelucon, dan mungkin inilah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tapi saya tercengang. Ketika saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah tanpa agunan.

Saya sangat senang karena ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan mengenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari membuat bisnis saya melonjak ke udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi dalam bahasa Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya Dia tidak tahu tentang Anniesa Hasibuan perusahaan mode saya

Jadi saya saran setiap orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silahkan kontak
Ibu Suzan email: (Suzaninvestment@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (Amisha1213@gmail.com), dan maria yang baru saja mendapat pinjaman dari suzan di: (maaria9925@gmail.com) dan Karina yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Suzan, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Suzan, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya:( Lukman.karina@yahoo.com).

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]

Augusta Ibramhim said...


Halo,
nama saya Julia Simon, saya adalah korban penipuan di tangan pemberi pinjaman palsu. Saya telah kehilangan sekitar $ 45.000,00 karena saya membutuhkan modal besar $ 200.000,00. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. Bisnis saya hancur dan dalam proses itu saya kehilangan putra saya. Saya tidak tahan lagi dengan hal ini. pada Januari 2017, teman saya memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. Augusta Ibramhim, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di perusahaan pinjaman tempat dia bekerja. Ibu yang baik, Augusta Ibramhim, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan semoga Tuhan melanjutkan untuk memberkatimu. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia bahwa ada banyak scammer di luar sana, jadi jika Anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya mendaftar melalui Mrs Augusta Ibramhim dan Anda dapat menghubunginya melalui email: (augustaibramhim11 @ gmail.com). Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (juliasimon460@gmail.com). jika Anda memiliki keraguan. tolong dia satu-satunya orang yang bisa diandalkan dan dapat dipercaya.

Terima kasih.

Augusta Ibramhim said...

Halo,
Mencari pinjaman? anda adalah tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Global Finance Limited memberikan pinjaman kepada syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. kepada semua kakitangan atau orang, sila hubungi kami untuk mendapatkan segera bantuan kewangan atau tekanan, kami berbangga dengan komitmen kami kepada para pelanggan kami; Diakui, pinjaman peribadi, pinjaman mobil, pinjaman perniagaan / investasi, pinjaman jangka pendek untuk mula memikirkan tentang mendapatkan pinjaman? Anda serius memerlukan pinjaman kecemasan untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan korporat dan apa-apa jenis pinjaman, anda boleh menghubungi Puan Augusta Ibramhim dan hanya masuk dengan Puan Augusta Ibramhim melalui e-mel: augustaibramhim11@gmail.com. Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: juliasimon460@gmail.com. jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia satu-satunya yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
terima kasih.
E-mail: augustaibramhim11@gmail.com

 DATA PERMOHONAN
1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Nyatakan:
5) Seks:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
12) Tempoh pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh Lahir:
Terima kasih,

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Christy Morris said...

?Halo, saya Nyonya Christy Morris, pemberi pinjaman pribadi memberikan kesempatan pinjaman seumur hidup. Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi utang Anda dengan segera atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan komersial Anda? Apakah Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Kami memberikan pinjaman kepada individu yang membutuhkan bantuan finansial, yang memiliki utang macet atau butuh uang untuk membayar tagihan, kami memberikan pinjaman dengan bunga rendah 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang dapat dipercaya dan diuntungkan dan akan bersedia menawarkan Anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (christymorrisloanfirm@gmail.com)

Anthony Newman said...

Hai semua orang, saya Anthony Newman, saya tinggal di Amerika Syarikat. Saya telah berkahwin pada masa ini dengan seorang anak perempuan dan saya terkena situasi kewangan dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil perubatan anak perempuan saya. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Allah akan memilikinya, saya diperkenalkan kepada pemberi pinjaman pinjaman peribadi oleh seorang kawan dan saya mendapat jumlah pinjaman sebanyak 300,000USD dan hari ini pemilik perniagaan dan anak perempuan saya melakukannya dengan baik pada masa ini. Sayang, jika anda perlu menghubungi mana-mana firma dengan merujuk kepada mendapatkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1% dan pelan dan jadual pembayaran yang lebih baik, sila hubungi Banesto dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya memutuskan untuk biarkan orang tahu lebih banyak tentang dia, dia menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan syarikat dan juga saya mahu Tuhan memberkati dia lebih banyak. Anda boleh menghubungi syarikatnya melalui e-mel ini (banestoloanf@gmail.com), Whatsapp +1 (801) 6831434

Parwati Dudi said...

Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
 jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
 semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

Slamet Raharjo said...

Salam bagimu, dan rahmat dan rahmat Allah

Data pribadi
Negara Indonesia
Nama: Slamet Raharjo
Alamat: Jl teuku umar No 27 A Rt 9 Rw 3 masersari sidoarjo
e_mail: slametraharjo211989@gmail.com
Saya akan terus memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 500 juta dari EMILY GREG LOAN COMPANY karena dia adalah perusahaan pemberi pinjaman nyata dan sejati yang telah membuat kehidupan keuangan saya stabil dan bisnis saya sangat stabil .. ibu Emily adalah pemberi pinjaman nyata yang memiliki memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelum saya memohon ibu saya bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerah 2,7 miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya mudah dicapai. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena ibu Emily dan tim Manajemen EMILY GREG LOAN COMPANY telah dianggap pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ibu Emily melalui email: emilygregloancompany@gmail.com atau whatsapp:+1(669)4002627
hari ini untuk pinjaman Anda dan dia akan meminjamkan kepada Anda

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

RASHID HUSAEN said...

Selamat siang semuanya !!!
Nama saya Tn. Rashid Husaen dan saya berasal dari Jawa Barat, Indonesia dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan pada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan memberi tahu namanya kepada dunia. dan saya sangat senang mengatakan bahwa keluarga saya kembali selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp300.000.000,00 untuk memulai hidup saya karena saya adalah seorang ayah tunggal dengan 5 anak dan dunia sepertinya bergantung pada saya ketika saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan bank online menolak pinjaman saya, mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya online dan hal-hal semakin sulit karena mereka merobek uang saya dengan janji manis untuk membantu saya

Sampai saya melihat posting ibu Nyonya Maria dari sebuah blog dan saya memohon padanya, dia memberi saya semua syarat dan ketentuan dan saya setuju dan dia mengejutkan saya dengan pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, dan pada awalnya saya berpikir ini tidak mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji-janji palsu tetapi saya terkejut, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp300.000.000,00 dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Maria Alexander wanita kata-katanya, melalui email : (mariaalexander818@gmail.com) karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik. siapa pun yang ingin pinjaman atau cara mendapatkan pinjaman asli, harus menghubungi Via


email: (mariaalexander818@gmail.com)
whatsapp: (+1 651-243-8090)
Viber; (+1 651-243-8090)

Anda dapat menghubungi saya Ny. Rashid untuk informasi lebih lanjut (rashidhusaen18@gmail.com)

Allah Maha Besar
Terima kasih semuanya

Yetty Sunarsih said...

Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah cuba mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya amat sadon hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya itu benar dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan apabila saya memeriksa akaun saya pinjaman saya adalah utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa apa-apa syarikat yang dipinjamkan pinjaman saya akan memberi penerangan tentang syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya:( yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga kawan saya ROBBI melalui e-melnya: (robbi5868@gmail.com)

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

cooperbridget said...

Salam untuk semua Warga Negara Indonesia !!!
perusahaan kami siap untuk mendengarkan perusahaan, perusahaan swasta dan individu yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman modal dan bentuk pinjaman lainnya untuk berbagai keperluan dengan tingkat bunga rendah dan jangka waktu pinjaman yang terjangkau.
Kami menggunakan platform iklan online perusahaan kami untuk mengumumkan kepada masyarakat umum bahwa kami menawarkan pinjaman kepada perusahaan swasta, perorangan, pemilik bisnis e.t.c dengan suku bunga rendah.

Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa perusahaan pinjaman kami adalah organisasi pinjaman global yang didedikasikan untuk menyediakan pinjaman tunai yang dijamin cepat untuk individu dan perusahaan yang memenuhi syarat dengan tingkat bunga bersubsidi per tahun. Kami telah membantu sejumlah perusahaan swasta, perorangan dan organisasi yang telah menghadapi kesulitan keuangan secara global dan sedang mencari perusahaan pinjaman swasta yang andal.

Saat Anda melamar bersama kami, Anda melamar dengan perusahaan tepercaya yang peduli dengan kebutuhan keuangan Anda dan perusahaan kami juga memberikan saran keuangan kepada pelanggan yang ingin meminjam pinjaman tentang cara berinvestasi dengan bijak dan pilihan bisnis untuk dijalani. Kami akan mengurus Anda melalui seluruh proses dan proses perusahaan kami sangat mudah dan staf kami selalu siap untuk melayani Anda kapan saja dan kapan saja ..

Datang ke kantor kami hari ini atau Anda dapat menghubungi kami melalui email Madam Bridget Cooper: cooperbridget22@gamil.com
Anda juga dapat menghubungi kami untuk informasi lebih lanjut tentang Whatsapp: +234813211688

Anda bisa mendapatkan pinjaman berikut dari kami;

Pinjaman modal bisnis,
Pinjaman pribadi,
pinjaman perumahan,
Pinjaman bebas hutang,
Pinjaman pendidikan,
pinjaman pendirian perusahaan,
Pinjaman individu,
Pinjaman perawatan kesehatan
Pinjaman pertanian
Pinjaman mobil

Jangan ragu untuk Hubungi kami hari ini dan rasakan peluang perubahan kehidupan finansial yang ditawarkan perusahaan kami. Jadilah saksi penawaran kami hari ini sehingga Anda dapat memberi tahu orang lain yang membutuhkan pinjaman untuk juga mengalami kebebasan finansial yang Anda miliki.

Sekali lagi Anda dapat menghubungi kami melalui email: cooperbridget22@gamil.com
Datang dan alami kebebasan finansial karena dengan perusahaan kami, pencarian Anda untuk perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan telah berakhir.

___Queen Jamillah____ said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Data pribadi
negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Telepon:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
https://twitter.com/queen_jamillah
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

SUSI said...

Nama saya Susi dari Indonesia, saya telah mencari pinjaman asli sejak sekian lama dan semua yang saya dapatkan adalah penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya, mereka mengambil wang saya tanpa memberi pinjaman, harapan saya adalah hilang, saya berasa keliru dan kecewa, maka saya merasa sangat sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu melakukan apa-apa kaitan dengan pinjaman dalam talian lagi, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari seorang kawan, saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, bahawa dia tahu pemberi pinjaman yang jujur ​​bernama Puan Alicia Radu bahawa dia boleh membantu saya, bahawa dia hanya mendapat pinjaman dari Puan Alicia Radu, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon, saya lakukan seperti yang dia memberitahu saya, saya pakai, saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan terkejut dengan kejayaan saya mendapat pinjaman 300 juta rupiah, saya tidak percaya saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan. Saya sangat gembira dan saya berterima kasih kepada ALLAH, kerana saya tidak percaya peminjam yang jujur ​​seperti ini masih wujud

Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (susi85746@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

littledon said...

+1 (360) 249-9796 ... Baik untuk mempunyai semua orang di sini boleh Tuhan Tuhan yang berkuasa memberkati dan melindungi kita daripada penipu dalam nama jesus amen, saya hanya seorang lelaki muda yang mendapat kebaikan dalam sebuah syarikat bernama okahome pinjaman syarikat , apabila segala jahitan menjadi sangat sukar, saya tidak melihat ke mana hendak pergi, maka saya menundukkan jubah saya dan berdoa kepada Allah, dan loard menjawab saya dengan mengarahkan syarikat itu, saya mempunyai begitu banyak perkara yang saya fikirkan di dalam fikiran saya, jadi apabila saya sampai di sana, memberikan saya hanya merasakan langkah-langkah untuk diambil, saya melakukan semua yang saya lakukan, dan memberitahu mereka berapa banyak yang saya perlukan tanpa membazirkan masa mereka memasukkan nombor akaun saya dan sebelum anda tahu apa yang sedang berlaku saya mendapat wang dalam akaun saya, dan saya adalah shocket, beacouse saya tidak dapat mencatatkan diri saya mempunyai jumlah 550 ribu dolar untuk mendirikan perniagaan saya, selepas itu saya berkata kepada diri sendiri bahawa saya mesti memberitahu semua orang cerita, semua orang boleh lari ke syarikat pinjaman untuk mengesahkannya sendiri, terletak di calgary di kanada, atau anda juga dapat menyambung mereka untuk maklumat lanjut langsung, tulis mereka di sana whatsapp syarikat +1 (360)249-9796 ... mungkin tuan memberkati syarikat pinjaman okahom untuk saya dalam nama jesus, meminta kawan tidak barat masa anda tempat lain sila conect mereka sekarang dan dapatkan masalah anda diselesaikan ..

Mrs. Siti said...

SITI WULANDARI ...
Nama saya Siti Wulandari, saya adalah wanita paling bahagia di dunia saat ini. dan saya memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari ketidakpastian kami, saya akan merekomendasikan perusahaan kepada siapa pun yang membutuhkan pinjaman. saya merasa senang
untuk mengatakan bahwa keluarga saya telah kembali. Sebelumnya, saya mengajukan pinjaman di perusahaan lain tetapi saya tidak bisa mendapatkan pinjaman. jadi saya melamar dengan perusahaan ini Charlotte Mason untuk menegaskan kembali total Rp 900 juta untuk melunasi hutang dan memulai hidup saya. Saya seorang ibu dari 3 anak, keluarga saya membutuhkan pinjaman ini untuk membuka bisnis yang baik sampai saya bertemu dengan pemberi pinjaman perusahaan ini
mengubah hidup saya dan keluarga saya selamanya. Perusahaan pinjaman Charlotte Mason adalah perusahaan pinjaman angka yang dapat diandalkan untuk semua jenis pinjaman yang Anda butuhkan. Dan pada awalnya saya pikir itu tidak mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp900.000.000,00 dan saya akan menyarankan siapa pun yang membutuhkan pinjaman mendesak untuk menghubungi Mrs. Charlotte Mason melalui email. charlottemasonloanfirm@gmail.com
Anda adalah perusahaan layanan pinjaman paling berpengalaman dan baik yang dapat Anda percayai, Anda juga dapat menghubungi saya melalui email: sitiwula2020@gmail.com, jika Anda ingin bertanya kepada saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
Terima kasih
Ibu Siti Wulandari.

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan. ,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu oleh 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemiutang dalam talian sah dengan kredit dan ia tidak akan menambah kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saya kawan-kawan untuk mendapatkan nasihat mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah mengenai seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan adalah mudah tanpa tekanan dan semua penyediaan dilakukan melalui pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan . Pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan 900 juta. Saya sangat gembira kerana Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan hati saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup saya adil, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Cik Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651- 243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Nama saya Kabu Layu, anda boleh hubungi saya untuk rujukan lanjut
melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)
Terima kasih kepada anda semua.

sbhd6 said...

Adakah Anda Perlu Pinjaman Kredit Kewangan Yang Segera?
* Pemindahan yang sangat cepat dan segera ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
akaun bank
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Terma pinjaman fleksibel dan bayaran bulanan
*. Berapa lama masa untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman

E-mel: cashfirmarena@gmail.com


Salam Sejahtera
Sir Joel Williams
SYARIKAT PINJAMAN TUNAI KASAR
Ketua Pegawai Eksekutif
Tel: +601111850392
E-mel: cashfirmarena@gmail.com
Laman web: cashfirmarena.wordpress.com

___Queen Jamillah____ said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Data pribadi
negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Telepon:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
https://twitter.com/queen_jamillah
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

(auliafadhlan6@gmail.com) AULIA FADHLAN said...

Anda dipersilakan untuk "AULIA CONSULT" kami adalah perusahaan pinjaman baru yang didukung oleh BANK DUNIA yang didirikan untuk membantu masyarakat Indonesia dalam kebutuhan bantuan di dunia, melalui bantuan keuangan. karena tingginya aktivitas penipuan yang terjadi di Indonesia, Jadi Jika Anda memerlukan dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda meminta hipotek untuk meminta pinjaman Anda atau membayar tagihan Anda, mulailah perdagangan yang baik, atau Anda dapat menemukan uang untuk mendapatkan modal hipotek dari bank lokal, kami adalah perusahaan yang menyediakan pinjaman tidak berguna untuk individu yang tertarik dan serius, perusahaan, badan hukum dan orang awam dengan tingkat keuntungan 2%.

Kami memiliki akses ke koleksi pembayaran untuk perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis. Kami percaya bahwa kebajikan dan kenyamanan Anda adalah prioritas optimal kami, kami dapat berada di sini untuk membantu Anda mendapatkan pinjaman dan kami datang untuk membantu Orang Baik INDONESIA di negara saya. dan pastikan Anda orang Indonesia sebelum Anda menghubungi kami, INDONESIA SAJA !!!

CATATAN (NB); JANGAN MENGHUBUNGI KAMI JIKA ANDA TIDAK SERIUS !!!

Surel; (auliafadhlan6@gmail.com)

Layanan kami meliputi:

Membayar Utang
Pinjaman Komersial
Pinjaman Pribadi
Pinjaman Internasional
Pinjaman untuk Pertanian
Modal Ventura
Dan lagi

PINJAMAN KARYAWAN (NB);
Setelah merekomendasikan aplikasi pinjaman, Anda dapat mengharapkan respons awal dalam waktu kurang dari 1 jam dan membiayai dalam waktu 24-96 jam setelah menerima pemberitahuan yang kami butuhkan.

Surel; auliafadhlan6@gmail.com
WhatsApp: (+12342018860)

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada Ibu ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Ibu. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Ibu. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

Saya menghubungi Ibu ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Ibu. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin,
Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

zalina dianto said...

WhatsApp: +6281617538564
Pesan teks: +6281617538564
baris: +6281617538564
viber: +6281617538564
E- info: zalinadiato@gmail.com
Assalamualaikum,nama saya Zalina Dianto, saya telah mengirim pesan di blog ini 3 tahun yang lalu. Saya ingin memberi tahu semua orang bahwa semua kesaksian pinjaman dan saran pinjaman semuanya palsu dan semua pembohong. Saya ditipu oleh banyak orang di blog ini, Sebelumnya , saya diperkenalkan ke perusahaan pinjaman terkemuka yang terdaftar dan memiliki situs web. Perusahaan pinjaman ibu muslim terkemuka memberi saya pinjaman sebesar RP 3,5 Triliun dengan tingkat bunga sangat rendah 1%. AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM PERUSAHAAN NYATA DAN 100% TERJAMIN. tolong, saya punya banyak expirience dengan pemberi pinjaman pinjaman palsu saya telah menunjukkan bagaimana mengetahui pemberi pinjaman palsu, harap baca ini akan membantu dan menyatukan Anda .insya allah
BAGAIMANA CARA MENGETAHUI KREDIT PINJAMAN YANG PALSU
Peminjam palsu tidak perlu meminta jaminan dan tidak ada situs web,Peminjam palsu tidak memiliki sertifikat bisnis,Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk pinjaman, Peminjam palsu tidak menggunakan gmail, tidak ada domine, Peminjam palsu tidak memiliki alamat kantor fisik, Pemberi pinjaman palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya trans.
ajukan sekarang dan dapatkan pinjaman Anda
Daftar Sekarang : (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
situs web : https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site

Queen Lisa Efendi said...

saudara-saudara
Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

 .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com   
Hubungi Says::+62 857 1997 9422
Whatsapp::+62 857 1997 9422

nenisyahir@gmail.com said...

WhatsApp: +6281617538564
instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
halaman web ::: https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
         
salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
                              Kontak Aplikasi pinjaman besar
Domin: ... *******info@aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
web https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ::: ************ + 447723553516
Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

hendi Zikri didi said...

Nama: __ Hendi Zikri Didi
negara: __________ Malaysia
Bandar: _______________ Melaka
pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

Selamat datang kepadamu,
Halo saudara-saudaraku, anda mesti berhati-hati tentang blog ini mengenai mendapatkan pinjaman, jika anda berada di sini untuk mencari pinjaman yang anda perlu berhati-hati dengan serius kerana begitu banyak orang di sini adalah palsu, penipu, penipu. Mereka akan menipu anda dengan meminta anda membayar yuran pemprosesan dan yuran guaman sebelum mendapatkan pinjaman anda, dan jika anda membayar mereka, anda tidak akan mendapat pinjaman, itulah cara mereka akan terus menipu anda untuk membayar lebih dan lebih. 2 minggu yang lalu saya ditipu oleh Rm73,400 untuk mendapatkan pinjaman, yang diminta saya bayar ke Turki yang saya lakukan dan mereka bertanya lagi dan lagi tetapi pada akhirnya mereka melarikan diri tanpa memberikan pinjaman. Tetapi hari ini saya mendapat pinjaman daripada seorang ibu yang baik dari Arab Saudi, dan mempunyai pejabat di United Kingdom, saya membaca tentang ibu yang baik dari jurnal perniagaan dan saya melihat laman web mereka di Google Map. Saya memohon Rm1. 3 juta yang saya buat permohonan kepada jabatan pinjaman, kejutan saya yang paling besar pinjaman saya telah diluluskan dan akaun bank dalam talian saya dikreditkan. Saya sangat gembira untuk mendapatkan pinjaman selepas saya telah ditipu oleh peminjam palsu yang tidak mempunyai laman web dan tidak mempunyai sijil perniagaan. Saya memutuskan untuk menyiarkannya kepada semua orang di sini supaya anda tidak akan menjadi mangsa semua testimonial palsu di blog ini. Sekiranya anda ingin pinjaman yang besar, anda boleh memohon di AASIMAH ADILA AHMED LOAN FIRM yang menawarkan pinjaman dengan cepat pada kadar pinjaman 1% tanpa jaminan kurang dari 1 jam. Ia akan menarik minat anda untuk mengetahui bahawa saya tahu 21 orang yang mendapat pinjaman dari Malaysia yang bermasalah perniagaan besar. Firma ibu Muslim telah membantu ramai orang besar, orang ramai bercakap tentang mereka di bandar saya.
                          Pusat Aplikasi / Kenalan
https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
E-mel: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516
Domin: ___________ info@aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
Sebarang maklumat: ____ hendidi01@gmail.com

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}



W/A:::[+62] 816-1754-7646 [Chats Only]
TEL.....☎[+62] 816-1754-7646 [Calls Only]
e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
https://wordpress.com/view/iskandarlestari.wordpress.com
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

nadia sisworo said...

Saya ingin memulai dengan bersyukur kepada Tuhan untuk hadiah hidup. Nama saya Nadia Sisworo dan saya ingin berbagi cerita bagus tentang ibu Rossa Stanley Favor perusahaan yang layak secara finansial yang membuat hidup saya manis. Saya telah mengalami kesulitan keuangan untuk beberapa waktu dan saya harus meminjam dari teman-teman saya karena saya berharap untuk membayar mereka kembali setelah menerima gaji saya. Dan saat itulah hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya dipecat dari pekerjaan dan saya kehilangan ibu saya beberapa bulan kemudian. Setelah ibu saya dimakamkan, teman-teman saya mulai meminta uang mereka kembali. Tetapi ketika saya pikir hidup saya sudah berakhir, saya benar-benar mencoba bunuh diri, ketika ALLAH menggunakan teman saya dan Neighbor Annisa Berkarya yang sekarang telah pindah ke Singapura, dia membantu saya untuk menghubungi ibu Rossa Stanley yang katanya seorang teman dari India menghubungkannya dengan ibu Rossa, jadi saya menceritakan kisah saya kepada ibu, dia meminta dokumen saya yang saya ajukan dan sebelum saya tahu itu permintaan pinjaman saya untuk Rp120.000.000,00 disetujui, sebelum itu saya telah mencoba tiga perusahaan pinjaman online yang berbeda tetapi tidak ada bantuan positif, tetapi ibu rossa stanley melalui perusahaan pinjamannya ROSSATANLEYLOANCOMPANY mengubah hidup saya dan saya telah memutuskan bahwa sampai saya mati saya akan terus membagikan kisah ini sehingga sesama warga negara saya dapat memperoleh manfaat darinya, jangan menghubungi pemberi pinjaman palsu yang membanjiri mana-mana dengan cerita pinjaman palsu, Setelah itu proses persetujuan kredit saya selesai dan saya menerima surat persetujuan dari perusahaan yang menyatakan bahwa saya harus memberikan Rincian pergelangan kaki. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa rekening bank saya dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta. mother rossa stanley adalah satu-satunya pemberi pinjaman nyata, tulus, dan tulus di seluruh dunia jadi jangan ragu untuk menghubungi ibu Rossa Stanely di saluran ini ROSSASTANLEYLOANCOMPANY@GMAIL.COM
Panggil Saja +12133153118
Aplikasi Whats Mother Rossa +19145295708
Ini adalah kesaksian saya dan dapat diverifikasi dengan detail akun saya yang di bawah ini jika Anda ragu
itulah cara hidup saya berubah dan saya akan terus berbagi berita sehingga semua orang dapat melihat dan menghubungi perusahaan yang baik yang mengubah situasi saya. Anda juga dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan bantuan saya atau Anda ingin bertanya kepada saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya . Ini email saya: nadiasisworo@gmail.comDan di bawah ini adalah detail akun saya yang mendapat kredit dari pinjaman dari rossastanleyloancompany,

Alamat bank: Cabang Jatinegara Jakarta Timur
Nama akun: Nadia Sisworo
Nomor akun: 0504482516
Nama Bank: Bank Negara Indonesia (BNI)

LILOW YETTY said...

Kabar Baik Nama saya LILOW YETTY, warga negara Indonesia, dari jakarta selatan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran penting kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman dengan sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa pemberi pinjaman di sini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka, tetapi Ibu Yuliana adalah berbedaBeberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online dan saya menipu sekitar 19 juta, mencoba membayar biaya tak berujung yang saya tidak pernah tahu adalah semua kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang tak berdosa yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mother yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka meminjamkan saya jumlah pinjaman Rp 700.000.000 dalam waktu kurang dari 48 jam pemrosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.
Saya menerima pinjaman saya di rekening bank setelah membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya mengetahui bahwa jumlah yang saya ajukan telah dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Bunda Yuliana sehingga orang-orang dari Melayu dan Indonesia dapat memperoleh pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Bunda Yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com) nomor whatsapp + 13234026088BBM INVITE (E37F9BCC)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Ibu Hendra yang memperkenalkan saya dan memberi tahu saya tentang Bunda yuliana, Dia juga menerima pinjaman dari Bunda yuliana. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Bunda Yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Sandra Ovia Loan Firm said...

Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman pribadi uang, apakah Anda berutang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini, renovasi rumah Anda dan kami juga memberikan pinjaman BITCOIN dengan suku bunga sangat rendah 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Anda dipersilakan ke perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

___Queen Jamillah____ said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Data pribadi
negara: Indonesia
Nama:Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Telepon:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
https://twitter.com/queen_jamillah
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Siti Aminah said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Negara: Indonesia
Nama: Siti Aminah
Alamat: Jakarta Barat
Nombor WhatsApp: +62 859-4202-5695
e-mel saya: sitiaminah6749@gmail.com

Sudah tiga tahun saya memberi kesaksian mengenai ibu Alicia Radu bagaimana dia menolong saya dan keluarga

nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya cadangkan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka tetap menjadi syarikat pinjaman yang sebenarnya. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana ditangkap oleh orang kerana berhutang.

Saya hampir menyerah sehingga saya meminta nasihat seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang penangguhan atau kekecewaan, jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan daripada Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana berpeluang membaca kesaksian ini hari ini. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga dapat menolong orang lain setelah anda menerima pinjaman anda.

Nombor WhatsApp Saya: +62 859-4202-5695
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)

___Queen Jamillah____ said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Data pribadi
negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Telepon:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
https://twitter.com/queen_jamillah
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Merissa Dari Malaysia said...

Negara::::::[Malaysia]
Nama:::::[Merissa Ahmed]
Amaun Pinjaman::::[RM 450k.
Bandar:::::::::::::::::::[Kuala Lumpur]
WhatsApp::::::::::::::::::::[+60177807471]
e_mail:::::::::::[merissaahmed11@gmail.com]
Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]


Nama saya Merissa, seorang ibu kepada dua anak saya dari Malaysia dan saya telah berada di Malaysia selama bertahun-tahun dan sehingga saat ini kesaksian ini saya masih berada di Malaysia. Salah satu masalah utama yang pernah saya hadapi dengan perniagaan saya ialah masalah kewangan dan pembiayaan semula dan ini menyebabkan saya mencari pinjaman dan akibatnya saya menjadi mangsa 2 pemberi pinjaman fiktif dan ini sebenarnya membuat saya trauma sampai tahap tertentu tetapi saya tidak pernah putus asa sehingga saya melalui blog dan juga media lain saya mempunyai peluang untuk menemui [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] pada awalnya saya berasa takut dan sangat skeptikal mengenainya, tetapi saya harus mengambil risiko satu kali yang akhirnya membawa kepada kebebasan kewangan saya. Saya benar-benar memohon pinjaman sebanyak [RM 450K] dalam masa 24 jam proses pembayaran berjaya dilakukan. Keseluruhan proses ini boleh dipercayai dengan jujur ​​dan boleh dipercayai, jadi jangan takut dengan pinjaman dalam talian hubungi [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] untuk mendapatkan pinjaman yang boleh dipercayai @ kadar faedah yang sangat rendah Anda boleh menghubungi mereka melalui alamat e-mel di bawah::
[financialserviceauthority400@gmail.com]
Atau jika anda ingin membuat lebih banyak pertanyaan, anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: [merissaahmed11@gmail.com]


Negara::::::[Malaysia]
Nama:::::[Merissa Ahmed]
Amaun Pinjaman::::[RM 450k.
Bandar:::::::::::::::::::[Kuala Lumpur]
WhatsApp::::::::::::::::::::[+60177807471]
e_mail:::::::::::[merissaahmed11@gmail.com]
Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]

Angga Annisa said...

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.700juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

AMISHA CHAHAYA (amishachahaya8@gmail.com) said...

HARI BAIK UNTUK SEMUA!

Nama saya Amisha Chahaya Saya dari  Indonesia Saya telah mencari perusahaan pemberi pinjaman nyata selama 5 bulan terakhir, untuk membeli rumah dan mendirikan bisnis
yang saya dapatkan hanyalah sekelompok penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dengan kata-kata manis mereka dan pada akhirnya mereka mengambil semua uang saya tanpa memberi saya imbalan apa pun,

Harapan saya hilang, saya bingung dan kecewa, saya tidak pernah ingin ada hubungannya dengan perusahaan pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam uang dari teman, saya menceritakan semua yang terjadi dan dia bilang dia bisa membantu saya, bahwa Dia tahu perusahaan pinjaman yang dapat membantu saya dengan jumlah pinjaman apa pun yang saya butuhkan dengan tingkat bunga 2% yang sangat rendah, dia baru saja mendapatkan pinjaman dari mereka, dia memberi tahu saya cara mengajukan pinjaman, saya melakukan apa yang dia katakan kepada saya , saya melamar mereka di Email : (  mariaalexander818@gmail.com   ) Saya tidak pernah percaya tetapi saya mencoba dan kejutan terbesar saya adalah saya mendapat pinjaman dalam waktu 24 jam, saya tidak percaya,

Saya sangat bahagia dan kaya lagi dan saya bersyukur kepada Tuhan bahwa perusahaan pinjaman seperti ini masih ada selama penipuan ini di mana-mana, tolong beri tahu semua orang di luar sana yang membutuhkan Pinjaman untuk mengunjungi Email mereka ( mariaalexander818@gmail.com  ) mereka tidak akan pernah gagal,
Dan hidup Anda akan berubah seperti yang saya lakukan, Jadi segera hubungi ( mariaalexander818@gmail.com
) hari ini dan dapatkan pinjaman Anda dari mereka, Tuhan memberkati perusahaan pemberi pinjaman pinjaman Anda untuk tawaran pinjaman asli mereka. Pastikan Anda menghubungi Peminjam untuk pinjaman Anda karena saya berhasil mendapatkan pinjaman saya dari perusahaan ini tanpa tekanan apapun.


MANAJER CABANG: MARIA ALEXANDER
EMAIL: mariaalexander818@gmail.com
NOMOR HUBUNGI:+1 254-276-8402
WHATSAPP: +1 254-276-8402


Silakan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi apa pun melalui email saya: (amishachahaya8@gmail.com)

Terima kasih semua karena Anda mendengarkan kesaksian saya
Semoga ALLAH MEMBERKATI KALIAN SEMUA.

Merissa Dari Malaysia said...

Website:::::::::::::https://financialserviceau5.wixsite.com/dfsa
Negara::::::[Malaysia]
Nama:::::[Merissa Ahmed]
Amaun Pinjaman::::[RM 450k.
Bandar:::::::::::::::::::[Kuala Lumpur]
WhatsApp::::::::::::::::::::[+60177807471]
e_mail:::::::::::[merissaahmed11@gmail.com]
Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]

🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾.
Nama saya Merissa, seorang ibu kepada dua anak saya dari Malaysia dan saya telah berada di Malaysia selama bertahun-tahun dan sehingga saat ini kesaksian ini saya masih berada di Malaysia. Salah satu masalah utama yang pernah saya hadapi dengan perniagaan saya ialah masalah kewangan dan pembiayaan semula dan ini menyebabkan saya mencari pinjaman dan akibatnya saya menjadi mangsa 2 pemberi pinjaman fiktif dan ini sebenarnya membuat saya trauma sampai tahap tertentu tetapi saya tidak pernah putus asa sehingga saya melalui blog dan juga media lain saya mempunyai peluang untuk menemui [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] pada awalnya saya berasa takut dan sangat skeptikal mengenainya, tetapi saya harus mengambil risiko satu kali yang akhirnya membawa kepada kebebasan kewangan saya. Saya benar-benar memohon pinjaman sebanyak [RM 450K] dalam masa 24 jam proses pembayaran berjaya dilakukan. Keseluruhan proses ini boleh dipercayai dengan jujur ​​dan boleh dipercayai, jadi jangan takut dengan pinjaman dalam talian hubungi [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] untuk mendapatkan pinjaman yang boleh dipercayai @ kadar faedah yang sangat rendah Anda boleh menghubungi mereka melalui alamat e-mel di bawah::
[financialserviceauthority400@gmail.com]
Atau jika anda ingin membuat lebih banyak pertanyaan, anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: [merissaahmed11@gmail.com]


Negara::::::[Malaysia]
Nama:::::[Merissa Ahmed]
Amaun Pinjaman::::[RM 450k.
Bandar:::::::::::::::::::[Kuala Lumpur]
WhatsApp::::::::::::::::::::[+60177807471]
e_mail:::::::::::[merissaahmed11@gmail.com]
Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
Website:::::::::::::https://financialserviceau5.wixsite.com/dfsa

🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena