Saturday 27 February 2016

FBI siasat 1MDB – Penyiasat Antarabangsa, L Burke Files memberitahu New York Post.

Sabtu, 27 Februari 2016
MANA SATU BOHONG ???
Anda sendiri boleh nilaikannya...

Makin lama Najib terajui negara, makin byklah segala kebobrokan & kepincangan Najib & BN akan terbongkar satu persatu...

FBI siasat 1MDB – New York Post

fbi-1mdb
PETALING JAYA: Pegawai Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat (AS) semakin hampir membongkar skandal kewangan berkaitan Goldman Sachs and 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Penyiasat antarabangsa, L Burke Files memberitahu New York Post, FBI dalam usaha memperoleh dokumen sensitif dan mengenalpasti saksi dalam siasatan kes yang membabitkan pengerusi sebuah bank di Asia Tenggara iaitu Tim Leissner, 45

Perkara itu dilaporkan Bloomberg semalam, bahawa Leissner sudah meninggalkan firma perbankan dan ia disahkan jurucakap Goldman Sachs tanpa mengulas lanjut sebarang perkembangan mengenainya.

Sementara itu, Files dilaporkan sebagai berkata, “sumber memberitahu saya bahawa Kerajaan AS juga sedang menyiasat 1MDB meliputi pelbagai aspek dan aktif dalam mendapatkan dokumen dan mengenalpasti saksi berpotensi dari seluruh dunia.”

Goldman Sachs dan Leissner dikaitkan dengan kontroversi 1MDB berikutan hubungan rapat dengan pegawai tinggi kerajaan di Malaysia, yang mana menyaksikan badan perundangan dari beberapa negara menyiasat syarikat pelaburan itu kerana disyaki terbabit dalam pengubahan wang haram.

Beberapa laporan media antarabangsa juga ada menyebut bahawa Goldman Sachs mengenakan caj pada ‘kadar yang sangat tinggi’ terhadap transaksi kewangan yang dibuat 1MDB.

Leissner yang sudah bersama Goldman Sachs selama 18 tahun juga dilaporkan menjana keuntungan berjumlah jutaan ringgit hasil urusannya dengan 1MDB.

Sementara itu, New York Post melaporkan bahawa FBI enggan mengesahkan dan mengulas lanjut mengenai dakwaan siasatan itu. Wakil Goldman Sachs juga enggan memberikan sebarang komen, lapor akhbar yang berpangkalan di AS itu.
KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena