Thursday 6 June 2019

[Video Saya sendiri pilih Latheefa "Sebab dia sangat tegas"] BEJEMAAH hentam dia! Bila kena maki 'delete', bila kena tegur letak jawatan..hurmmm? Keturunan Temenggong menjadi Raja..Burung gagak mengaku helang?

Jumaat, 7 Jun 2019
KiniTV
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan bahawa beliau sendiri yang memilih Latheefa Koya untuk dilantik sebagai ketua pesuruhjaya SPRM. Pengerusi PH itu juga berkata bahawa keputusan itu dibuatnya tanpa berbincang dengan kabinet. "Saya tidak bincang dengan kabinet. "Biasanya saya buat keputusan sendiri sebab saya tak perlu minta kebenaran kabinet siapa yang harus saya luluskan," katanya kepada pemberita di rumah terbuka Aidilfitri di Seri Perdana, Putrajaya pada Rabu. Tambah Dr Mahathir, beliau memilih Latheefa kerana perwatakan peguam itu. "Sebab dia sangat tegas, dia kata apa yang betul. "Dia tak berlapik, kita perlukan perwatakan yang tegas," katanya. Latheefa dilihat seorang yang lantang mengkritik baik BN mahupun PH. Dia juga sering mengetengahkan kes kematian dalam tahanan dan kanak-kanak tanpa kerakyatan. Meskipun ramai pemimpin NGO memuji pelantikannya, sesetengah pihak mempersoalkan latar belakang Latheefa sebagai bekas ahli PKR yang pernah memegang pelbagai jawatan parti. Antara jawatan yang pernah dipegang Latheefa dalam PKR adalah sebagai ketua biro perundangan.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, orang berdiri dan jambang
FAKTA: Inilah nenek TMJ, Josephine Ruby Trevorrow (Khalsom binti Abdullah) berasal dari England yang juga merupakan seorang rakyat Britain.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Suara Rakyat
Bila dah kantoi kena hentam berjemaah ramai2 dengan rakyat cepat2 dighaibkan semua posting beliau tu, kenapa?
Bila kena maki 'delete', bila kena tegur letak jawatan... hurmmm
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, cermin mata dan teks

Suara Rakyat
Keturunan Temenggong menjadi Raja..
Burung gagak mengaku helang..
Sedangkan tahi pon dibuat baja..
Inikan pula jamban JKR dijulang..
Imej mungkin mengandungi: 33 orang, orang senyum
" WARIS DINASTI TEMENGGONG " - Lidah siar UMNO
Kenapa drpd keturunan Temenggong boleh bertukar dapat 'title' Sultan setelah 𝗯𝗲𝗿𝗽𝗮𝗸𝗮𝘁 𝘀𝗲𝘁𝘂𝗷𝘂 𝗱𝗴𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗷𝗮𝗷𝗮𝗵 𝗜𝗻𝗴𝗴𝗲𝗿𝗶𝘀 bermula menerusi Perjanjian Setia pada 1885 dgn mula memakai gelaran "Maharaja" ?
Tiada penerangan foto disediakan.
FAKTA: Itulah sebabnya kenapa di bawah kesultanan Johor Moden (waris Temenggong) hanya guna Tunku, bukannya Tengku.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena