Monday, 3 June 2019

Kali ini cybertrooper kelas atasan #WalauntitPAS buat fitnah di bulan posa & Tengok ramai yang dok perlekeh Mat Sabu..Tapi besar sangat ke dosa Mat Sabu tu? [Video Berbuka puasa dengan FITNAH & SALAHKAH BERBUKA PUASA DI RUMAH IBADAT BUKAN ISLAM?]

Selasa, 4 Jun 2019
Jom Channel
1. BERBUKA PUASA DENGAN FITNAH DI BULAN MULIA 2. PENYERAHAN ZAKAT JANGAN DIPOLITIKKAN 3. SALAHKAH BERBUKA PUASA DI RUMAH IBADAT BUKAN ISLAM? 4. MENTERI DISERU INKLUSIF DENGAN YANG MEMERLUKAN!
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks
Otai BERSIH
Di negara lain, tak jadi pelik pun malah jadi kebiasaan. Di negara kita, seorang hindu mendakwa bermimpi berjumpa Nabi berkali2 dibenarkan oleh sang lebai kerana hindu ini geng parti lebai. Tapi menjadi isu besar umpama mahu kiamat apabila ada pemimpin Islam dari PH berbuka puasa di gereja atau kuil, seolah2 mereka merompak duit Tabung Haji pulak....itulah negara kita apabila pmimpin politik itu bankrap idea.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum
Suara Rakyat
KANTOI LAGI FITNAH PAS!
Kali ini cybertrooper kelas atasan #WalauntitPAS buat fitnah di bulan posa.
Walauntit PAS yg jahil berita tahun bila kau share nie..??
Dasar parti penunggang agama kuat fitnah jer...
Hang pa semua pernah dengaq Lebai Hadi cakap English? Rasa klu Lebai Hadi tu bercakap lagi berbelit lidahnya..
Otai BERSIH
Tengok ramai yang dok perlekeh Mat Sabu, Peliknya ramai pimpinan PAS.. Aku akui, dari sudut komunikasi.. tambah berbahasa Inggeris Mat Sabu punya kekurangan... Itu semua maklum..dari Mat Sabu dalam PAS lagi..
dalam soal Jawab dengan media pun Mat Sabu masih lemah..adatlah baru setahun jadi Menteri..Dia bukan lahir dari keluarga bangsawan, Negarawan seperti Hishamuddin dan Najib, depa ni pun belajar pun kat London..
Bagi aku watak Mat Sabu ni sama seperti watak Tun Ghaffar dalam UMNO dulu..gaya kampung, Tapi dari sudut Politiknya Bijak.. Tapi besar sangat Dosa Mat Sabu tu ? Dia bukan Rasuah.. dia bukan gagal dalam pentadbiran dan hubungan antarabangsa dia.. hatta Erdogan, Presiden Russia sendiri pun tak mampu berbahasa Inggeris, hatta Erdogan pun tak mampu berbahasa arab.. tapi dia jadi jaguh Ummat Islam..
Kalau tak suka Mat Sabu pun.. Tak payah lah fitnah, Pergi reka fake news, kononnya Mat Sabu dimalukan media antarabangsa, WSJ tahun 2012..sedangkan itu artikel melibatkan Zahid Hamidi,rakan Tawwun PAS.. dulu pun, TS Khalid tu pun orang kutuk Mat gagap..siap banyak kali silap dalam ucapan..
Kalau Zahid Hamidi berpuluh tahun dalam Kerajaan pun fail, apalah sangat Mat Sabu baru setahun.. lama lama Ok lah tu.. Jangan kutuk sangat, Hj Hadi belum tentu boleh berhasa Inggeris, Dalam pada soal jawab Awani dalam bahasa Melayu tu pun.. ditanya lain, dia jawab lain..
Kononnya PAS malu sangat kekurangan Mat Sabu tu.. yang media antarabangsa seluruh Dunia termasuk Al Jazeera kutuk Najib dengan rompakan, Siap panggil penyangak , perasuah takda pulak PAS rasa malu..siap panggil Bossku, Bulan Puasa ni pangil Najib berucap majlis Nuzul Quran,Nakhbah pulak.. punya teruk IQ pemimpin PAS..
Teringat dulu Haji Hadi kutuk Wan Azizah, Haji Hadi hina Wan Azizah tak mampu jadi MB, Kononnnya tak mampu berbahas, bersoal jawab dalam Parlimen dan Dun, sampai kata kalau pilih Wan Azizah boleh masuk Neraka..tapi Allah nak angkat Darjat orang yang diihina itu, hari ini dia jadi TPM perempuan yang pertama.. ada masalah? Lebih baik dari Najib dan Zahid Hamidi..
Kelmarin aku tonton TV Al Arabiya, Allah angkat darjat Wan Azizah dia ketuai delegasi negara ke Sidang Kemuncak Mekah,Sidang OIC.. Wan Azizah dapat sambutan Negara..disambut Raja Salman di Saudi.. siapa sangka Wan Azizah terlebih dulu ke sidang OIC sebelum Hj Hadi..
Sebelum tu Wan Azizah ke sidang ASEM di Brussels Belgium, Bila di Soa wartawan..dia mampu menjawab dengan baik dalam dalam bahasa Inggeris, mana tidak nya.. Wan Azizah itu pelajar terbaik perubatan di Ireland.. orang mcm ni Hj Hadi kata dulu tak layak, bukan sebab apa, rasa besar diri..angkuh dan iri hati dengan Ds Anwar...sampai Wan Azizah hat baik akhlak tu pun dia bermusuh..
Orang yg dikata tak mampu berbahas di parlimen, DUN, tapi boleh berbicara dengan baik di Dunia Antarabangsa.. itulah Wan Azizah.. Haji Hadi belum tentu mampu, itu sebab Allah bagi kelebihan masing2..
Wan Azizah mungkin tak layak di dalam negara seperti Hj Hadi, dia tak pandai ceramah dengan orang kampung mcm Hj Hadi..mcm Mat Sabu..tapi mampu berucap dengan baik dalam sidang Antarabangsa.. Masing2 Allah bagi kelebihan.. Jadi tak payah lah menghina orang lain, bukan depa buat kerja jahat pun..depa tak rembat duit negara..
Haji Hadi tu lagi teruk, punya takut nak berjawab di mahkamah London dalam perbicaraan Sarawak report..sampai sanggup bayar RM 1.4 Juta kat Sarawak report.. Tak tau lah mcm mana Haji Hadi kalau disoal dalam mahkamah London..
Jadi orang PAS tak payah lah menghina orang sangat.. tara Nik Amar, ngan Idris Ahmad bekas pensyarah tu pun belum tentu mampu berbahasa Inggeris.. Nik Amar wartawan tanya tentang cara hukuman Hudud bagi pencuri..Dia jawab "Just Chop it Like that.. "..lagi teruk.. merosakkan Imej Islam terus.. 

16 comments:

TtG said...

Marah nmpk..lain kali ukur baju di badan sendiri..bab military, sovereignty..bukan English biase2..cakap melayu pun xpa..lain kali pakai translator...kan dah malu Malaysia ada menteri camni...

Nobody said...

Woi bodoh,

Berita tu tahun 2012 lah mangkok!!! Siapa menteri pertahanan masa tu??? Mat Sabu ke???

Kalau kau tu sekolah pun tak tinggi tak payahlah tunjuk diri sendiri bodoh!!!

Apa beza kau dengan Hadi Awang si sial tu??? Orang cerita lain kau faham ke lain jawab ke laut!!!! Kalau kau bahasa Melayu pun tak faham, tak payah pakai translator pun, dah memang kau tu bodoh!!!

TtG said...

Wow..ni btui2 marah..xpa..xda masalah Malaysia dapat menteri raja lawak...bila kt zahid hamidi..hgpa gelak sakan..la ni time hgpa la kena gelak...Kikiki..tukaq la presiden yg pandai skit..malu woi...

Nobody said...

Tak salah aku marah kalau kau tu bodoh!!!

Kau faham tak apa mesej yang disampaikan??? Korang walaun wan walauntit kaki fitnah!!!

Kau tengok teks tu tahun bila??? Tahun 2012lah bangang!!! Kenapa walauntit tu padam tahun tu pulak??? Kau faham tak itu berniat memfitnah???

Islam ni agama kebenaran, yang kau bodoh sokong pemfitnah kenapa???

Kau pergi tengok youtube kau bandingkan Mat Sabu dengan Zahid Hamidi tak pun dengan Hadi. Baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah!!!

Lain kali kalau dah bodoh tu belajar, takkan jadi walaun mesti jadi bodoh kot!!!

nick said...

Bagi aku Mat Sabu ni pakai "inggeris pecah" tak jadi hal sebab kita semua tahu Mat Sabu berasal dari tarbiah PAS yang sibuk dok berceramah tapi tak berusaha nak tambah ilmu dunia kat ahli2nya melainkan ilmu utk melajukan perjalanan tin milo. Mat Sabu tak sepatutnya berbasaha inggeris jika dia tak berkemampuan dan memalukan negara. Tetapi itu adalah sifat manusia, lemah lagi bersifat kekurangan.

Bagi aku apa yang lebih memalukan negara adalah sang penyamun yang bukan sahaja fasih bahasa inggeris tetapi pakar merompoak, melanun dan buat fitnah macam Najib. Apa guna fasih BI tetapi bila kena wawancara oleh pemberita asing langsung kecut teloq dan berbuih2 mulut takut nak jawab dan kemudiannya langsung cabut lari "ibarat anjing yang kecut, lari dengan ekornya dicelah kelengkang? Fasih BI tapi penyamun dan penakut? Tu apa faedahnya wei!

Nick.
Cape Tiger.

TtG said...

Yg mula kutuk mat sabu..wartawan luar negara...bukan walaun..org luaq pun pandang lekeh..musuh lagi la..toksah dok sembang pandai..kalau ilmu pun kurang..admit je la...tak layak..minta tukar kementerian mcm saranan kadir jasin...jgn bodoh sombong...dok ratib penyamun xabis2..x sedar ka..hgpa tu berketuakan bapa penyamun..so toksah dok mengata kat pihak lain..sama ja..xsuci mana pun

Nobody said...

Yang wartawan luar tu kutuk Zahid Hamidi lah bodoh!!!! Tahun bila tu???? Kau tak reti baca ke???

Siapa berketuakan bapa penyamun???

Siapa penyamun tu??? Tun Mahathir??? Kalau kau ada bukti kau tunjuk sini!!!

Kalau kau tak ada bukti dah tentu2 kau memfitnah!!!

Sebab tu Allah laknat pas sebagai pigs (pas+ikatan=pigs@babi-babi). Dah memfitnah je kerjanya hahahhahah!!!

Orang bodoh memang macam kau, yang halal ada, babi juga yang kau pilih hahahaha!!!!

TtG said...

Todia..bekap sakan noo..dulu tuan presiden hg tuduh berguni2..takkan xda bukti..jgn bodoh sgt...bila dah geng semua suci..simpan skit bodoh tu kat anak cucu..cuba check tgk sapa yg dulu publish pasai speech menteri mohd sabu...jgn bengap sangat..kalau ada kelemahan..mengaku..n perbaiki..bukan bodoh sombong

Nobody said...

Sudahlah pemfitnah babi macam kau!!!

Hadi Awang fitnah Dr. Yusuf Al-Qaradhawi dan kesatuan ulama sedunia merestui pemergiannya ke Tehran. Hal ni disangkal oleh Dr. Yusuf Al-Qaradhawi sendiri dan Dr Ali Qaradaghi.

Ketika syiah merogol dan membunuh umat Islam Syria Hadi sial tu memuji Hizbullah.

Belum lagi doa jahanam Pan Allah jahanamkan muktamar korang!!!

Aku bukan bodoh sombong macam kaulah pigs, dah bodoh tu sampai kaki fitnah kau ikut hahahha!!!

Kau bagi bukti kepala penyamun mana yang kami ikut!!!

Yang aku tahu kepala penyamun buat filem lucah wolf of the wall street tu Jho Low dan Riza Aziz pakai duit 1mdb, yang ikut mempertahankan Najib dan Jho Low ialah Hadi hahhahaha!!!!

Kau nak aku bagi bukti ke????

Yang bodoh sombong tu tu kau!!! Dah dilaknat sebagai babi pun nak ikut babi juga hahahahah

Yoe Hanafi said...

TtG walaung buta kayu tak faham isu sebenarnya. Fitnah yg mengatakan Mad Sabu bermasalah dgn bahasa Inggeris adalah tidak wujud krn ia adalah artikel WSJ pada tahun 2012 berkenaan Zahid Hamidi berucap di PBB. Tiada kena mengena dengan Mat sabu. Cuma artikel tersebut diulang siar dan diedit ke atas nama Mat Sabu. Itu point sebenarnya. Jangan tunjuk bodoh lagi kat sini walaupun taksub buta kayu sangat. Tak perlu memanjangkan fitnah.

Yohanes Hendra said...

Salam kepada semua orang Indonesia dan semua ASIA, nama saya Pak Yohanes Hendra, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua orang Indonesia sangat berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah telah benar-benar mendukung saya melalui ibu yang baik, Ny. Helen Wilson

 Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 7,5 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya mengumpulkan keberanian dan hubungi Ibu Helen.

Saya mengajukan pinjaman 650 juta Rupiah dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan dengan transfer kredit, karena itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya adalah hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 650 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya.

Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) untuk pinjaman Anda

Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai hasrat egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, mohon berhati-hati terhadap orang-orang ini.

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Sekali lagi nama saya Yohanes, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (hendrayohanes577@gmail.com)

MARIELA GONZALEZ said...

Halo,
Apakah Anda mencari pinjaman asli? Apakah Anda memerlukan uang mendesak untuk penggunaan pribadi, apakah Anda berhutang dan membutuhkan uang untuk melunasi tagihan Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis baru atau meningkatkan bisnis Anda? apakah Anda memerlukan pinjaman untuk membeli mobil atau rumah? apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai di ujung jari Anda karena dana yang tidak memadai? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda merasa kesulitan untuk mendapatkan layanan modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda pernah ditipu sebelumnya dan masih butuh uang? Apakah Anda memerlukan pinjaman investasi untuk berinvestasi di bidang spesialisasi tertentu. Cari lagi, Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam jumlah berapa pun kepada perusahaan dan perorangan dengan tingkat bunga 2% rendah dan terjangkau. Modal dan proses pinjaman kami aman, asli, dan 100% dijamin dan dijamin. Tertarik, hubungi saya sekarang melalui email; (marielagonzalezloan@gmail.com)

Mr Paul Green said...

RE: CONTACT US FOR LOANS/ PROJECT FUNDING AT THE LOWEST INTEREST RATE.

Dear customers

Am Legitimate and reliable loan lender. I give out loans on a clear and understandable terms and conditions at 3% interest rate. From $5000 to $6000000 USD and any kinds of Currency is Available, We give out Business Loans, Personal Loans, Home Loans, Payday Loans, Marriage Loans, Student Loans, Car Loans, Bank Loans And Loans To Pay Off Bills. We Also approve loans to blacklisted clients If you are interested kindly Contact us: ( privatefundsfoundation@gmail.com )

Email: privatefundsfoundation@gmail.com
Whatsapp +919066210641
Mr Michael Smith

Jamillah said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Data pribadi
negara: Indonesia
Nama: Ratu Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Telepon:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
https://twitter.com/queen_jamillah
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Margaretha Asmara - RIKA ANDERSON LOAN COMPANY said...

Kesaksian: Margaretha Asmara
dari Ambon di Indonesia
Pinjaman A mount: $ 40.000
AKUN BCA
margarethaasmaran@gmail.com
Whatsap saya: +6285964126496

Nama saya ny. Margaretha Asmara, dari Desa Sungai Bulan RT014 / RW08 Sungai Raya Sungai Bulan, Ambon di Indonesia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin menggunakan media untuk mengingatkan semua orang agar mencari pinjaman agar berhati-hati dengan penipu karena mereka ada di mana-mana.

Bulan lalu, saya menderita kerugian finansial, dan karena kebutuhan saya akan modal ventura, keputusasaan, dan kemiskinan, saya diperdaya oleh rentenir online palsu. Saya tidak menyerah dan teman saya Zulaikha Yugesh melalui email zulaikhayugesh@gmail.com dan Elok Cahyono dengan email elokycahyono@gmail.com yang memberi tahu saya bagaimana mereka melihat kesaksian online tentang PERUSAHAAN RIKA ANDERSON LOAN COMPANY asli dan merujuk saya ke kreditor bernama Mrs. RIKA ANDERSON LOAN COMPANY yang meminjamkan saya pinjaman $ 40.000 dalam waktu 2 jam setelah perusahaan pinjaman meminta data dan foto ktp saya dan tanpa penundaan. .

Setelah 2 jam saya mengkonfirmasi dari rekening bank BCA saya dan petugas mengkonfirmasi pinjaman saya di dalam. 2 jam setelah saya mendaftar.
Saya mendorong sesama warga yang membutuhkan pinjaman untuk mendaftar dan menghubungi Ms. Rika Anderson melalui email:

PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
email: rikaandersonloancompany@gmail.com
WA: +19147057484

Jamillah said...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Data pribadi
negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Telepon:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
https://twitter.com/queen_jamillah
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena