Friday 13 January 2017

Terkini! Singapura sudah semakin dekat untuk "menjerat" Jho Low atau Eric Tan? PH-Bersatu lancar Jelajah #FeldaTergadai selami masalah peneroka

Sabtu, 14 Januari 2017
Foto Otai BERSIH.
APA MAKNA BILA JHO LOW DAN ERIC TAN KINI DIKENALPASTI ORANG YANG SAMA?
Najib Razak sebelum ini mendakwa wang AS$681 juta atau kira-kira RM2,600 juta yang diterimanya melalui akaun peribadi di Ambank adalah derma daripada kerabat Diraja Arab Saudi.
WSJ dalam pendedahannya, bagaimanapun membuktikan bahawa wang itu disalurkan daripada akaun Tanore Finance, sebuah syarikat yang didaftarkan di British Virgin Island dan dipunyai oleh Eric Tan.
Pemindahan wang tersebut dilakukan melalui Falcon Private Bank di Singapura.
Najib menerima wang itu pada Mac 2013, kira-kira dua bulan sebelum pilihanraya umum 2013 diadakan.
Peguam Negara, Apandi Ali ketika membersihkan Najib daripada sebarang salahlaku berkaitan penerimaan wang yang dikaitkan dengan 1MDB kemudian mengatakan sebahagian besar wang itu iaitu AS$620 juta telah dipulangkan kembali kepada pendermanya kerana ia tidak digunapakai.
Baiknya hati Najib...barangkali hanya beliau seorang di dunia ini yang pernah diberikan wang AS681 juta, tetapi kemudian memulangkannya kembali sebanyak AS$620 juta kerana ia tidak digunakan!!
Pengembalian wang itu berlaku pada 30 Ogos 2013, sama tarikh dengan akaun Najib di Ambank ditutup.
Sarawak Report dalam butirannya mendedahkan, wang itu sebenarnya dikembalikan kepada Tanore Finance iaitu syarikat yang sama yang memasukkan AS$681 juta kepada Najib sebelum itu.
Mudah kata, Najib dapat AS$681 juta daripada Tanore Finance dan AS$620 juta kemudian dikembalikan kepada Tanore Finance juga.
Itu cerita yang mula heboh sejak 2015 dahulu dan masih menjadi bualan hingga sekarang.
Dua hari lalu di mahkamah Singapura iaitu pada 11 Januari 2017, dalam kes perbicaraan bekas Pengurus Cawangan Falcon Private Bank negara itu, Jens Sturzenegger atas kesalahan berkaitan penggubahan wang haram, telah didedahkan bahawa Jho Low dan Eric Tan adalah orang yang sama.
Sturzenegger kini dihukum penjara 28 minggu dan didenda S$128,000 atas kesalahan yang dilakukannya.
Menurut Channel News Asia yang mendedahkan maklumat perbicaraan itu, Jho Low turut memberitahu Sturzenegger bahawa beliau sesekali menggunakan nama Eric Tan untuk tujuan keselamatan.
Sturzenegger juga menyedari nama Eric Tan itu bukan sekadar nama samaran atau nama kedua, tetapi merupakan nama sebenar yang terdapat dalam pasport dengan beliau melihatnya sendiri ketika proses membuka akaun di Falcon Private Bank.
Bermakna, Jho Low paling mungkin mempunyai dua pasport, satu atas nama Jho Low dan satu lagi dengan nama Eric Tan.
Empat akaun dilaporkan telah dibuka di Falcon Private Bank atas pelbagai entiti korporat dengan Eric Tan dikenalpasti sebagai benefisiarinya atau pihak yang berhak terhadapnya.
Dua daripada akaun berkenaan, Tanore Finance dan Granton, telah menerima kemasukan wang sebanyak AS$1.265 juta pada Mac 2012.
Apakah yang paling mudah untuk difahami berkaitan maklumat ini yang kini merupakan dokumen mahkamah di Singapura?
Ia dengan sendirinya membuktikan bahawa AS$681 juta yang diterima Najib itu adalah daripada Jho Low dan pengembalian AS$620 juta kemudiannya adalah juga kepada Jho Low.
Ini kerana Tanore Finance yang benefiasiarinya Eric Tan, sebenarnya adalah Jho Low. Apabila Jho Low yang memberikan wang itu, maka tidaklah sukar memahami daripada mana sumbernya.
Tidak dibuktikan sama sekali wujudnya anak Raja Arab atau kerabat Diraja Arab Saudi, sama ada dalam memberikan wang itu kepada Najib sebagai derma atau menerimanya kembali kerana kononnya ia tidak habis digunakan.
Masalahnya, semua maklumat itu sekarang ada di Singapura dan sudah menjadi dokumen mahkamah negara itu.
Dua kemungkinan boleh terjadi dengannya. Satu, pihak berkuasa Singapura semakin dekat untuk "menjerat" Jho Low atau Eric Tan atas pelbagai kesalahan, daripada berbohong, memberi maklumat palsu, penggubahan wang haram, memiliki dua pasport atau sebagainya dan kedua, ia juga boleh menjadi "senjata" kepada Singapura untuk menekan Malaysia dalam pelbagai rundingan dan urusniaga bagi kepentingan mereka selagi negara ini dipimpin oleh Najib.
Maka, lebih merupakan suatu keajaiban sebenarnya jika pengundi masih lagi mahu mengekalkan dan berasa belum cukup kekuatan untuk menyingkirkan Najib pada PRU14 akan datang.

PH-Bersatu lancar Jelajah #FeldaTergadai selami masalah peneroka

(Oleh Fiza Abd Halim)
KUALA LUMPUR 10 JAN: Pakatan Harapan (PH) bersama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) akan mengadakan siri jelajah di seluruh Malaysia untuk menyelami masalah peneroka Felda.
Jelajah dengan tema #FeldaTergadai itu akan dilancarkan di Felda Bilut, Bentong pada 25 Januari, jam 8 malam dan dibarisi pimpinan kanan kedua-dua parti itu.
saifuddin-1
Ketua Setiausaha Pakatan Harapan, Datuk Saifuddin Abdullah menjelaskan, jelajah ini merupakan perhatian serius terhadap nasib peneroka dalam mendepani masalah berpanjangan seperti hutang, hak milik tanah, perumahan, pekerjaan untuk penduduk, dan tanah rancangan, selain isu sekitarnya yang akan turut dikaji dengan teliti.
“Mengambil kira pelbagai isu pengurusan dan kewangan Felda serta anak-anak syarikatnya yang kian meruncing, Pakatan Harapan dan Bersatu mengambil tindakan bersama untuk memastikan maklumat sampai kepada peneroka.
“Sehubungan itu, sepanjang siri jelajah ini nanti, kami akan mengedarkan 200,000 risalah menerangkan kedudukan kewangan Felda kepada peneroka di seluruh negara.
“Kita akan turun seberapa banyak tanah rancangan Felda, menyampaikan maklumat melalui ceramah dan dialog,” katanya pada sidang media di pejabat Invoke, Sungai Besi, hari ini.
Saifuddin berkata, jelajah ini juga peluang terbaik tatkala para peneroka memberi perhatian serius terhadap isu tatakelola Felda yang dibawa pihak Pembangkang.
“Kita akan gunakan kesempatan yang ada sekarang untuk mendapatkan maklum balas dari semua pihak berkaitan dengan Felda, iaitu peneroka, kakitangan Felda, generasi kedua dan industri kelapa sawit untuk merangka pelan baru.
“Termasuk menjaga kepentingan strategik Felda di dalam ekonomi negara tanpa mengorbankan kebajikan peneroka.
“Saya dan rakan-rakan yang lain akan membawa perkara ini ke peringkat Majlis Presiden Pakatan Harapan dan Jawatankuasa Penyelenggaraan Pakatan Harapan-Bersatu dalam masa terdekat,” ujarnya.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=69735
Posted by 

15 comments:

IRENE GIRON FERNANDEZ said...

Hello Semua orang
syarikat IRENE FERNANDEZ Pinjaman kembali di sini dan kini memberi pinjaman untuk semua jenis aktiviti pada tahun 2017 dan pinjaman ini untuk memulakan tahun baru. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman?
Kami berada di sini untuk memberi semua masalah kewangan anda, kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. julat pinjaman kami dari 20,000 Ringgit 50, 000,000.00, Ringgit juga kita meminjam dalam dolar, Rupiah dan mana-mana mata wang lain pilihan anda.

Hubungi kami hari ini melalui e-mel; (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon.

Unknown said...

Memohon Pinjaman segera dan Gadai janji, telah anda pernah ditolak terus-menerus oleh bank-bank dan institusi kewangan lain, Kami di Tawaran COVENTRYLETON PINJAMAN SYARIKAT pinjaman daripada 1,000 hingga 100,000.000.000 anda perlu 18years dan ke atas untuk memohon, membalas kini melalui e-mel coventryletonloancoperation@gmail.com untuk maklumat lanjut.

KAMI MENAWARKAN jenis-jenis JUMLAH PINJAMAN:
* Pinjaman Penyatuan Hutang
* Pinjaman Perniagaan
*Pinjaman peribadi
* Pinjaman Perumahan
* Kewangan Kereta
* Pinjaman Commercial
* Pinjaman Pelaburan
NOTA: Kami memberikan anda pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan pinjaman jangka masa 1 hingga 25 tahun untuk membayar balik pinjaman. kenalan e-mel:
coventryletonloancoperation@gmail.com Jika anda mempunyai mana-mana masalah di atas, hubungi kami sekarang untuk mendapatkan bantuan

IRENE GIRON FERNANDEZ said...

Hai semua,
Saya Puan Irene Fernandez pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan peluang masa hidup untuk semua jenis pinjaman. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman? Kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dalam terma pinjaman yang jelas dan mudah difahami dan Syarat ini. 100% dijamin.

Emel kami di: (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon

Unknown said...

Hello, di sini datang satu lagi syarikat pinjaman yang akan mengubah hidup anda selama-lamanya, saya Encik Patrick pinjaman pemberi pinjaman disahkan, saya menawarkan pinjaman kepada sektor individu dan orang ramai yang memerlukan bantuan kewangan dalam kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Perkhidmatan kami termasuk:

PATRICKLOANS15@GMAIL.COM
* Pinjaman Peribadi * Penyatuan Hutang
* Pinjaman Perniagaan
 * Pinjaman Pinjaman Pelaburan Pelajar
Kemenangan anda dalam melakukan transaksi perniagaan dengan kami
dijamin dan anda tidak akan menyesal apa-apa benda berbuat apa-apa pinjaman
transaksi dengan kami, anda akan gembira untuk mengetahui pemberi pinjaman pinjaman seperti saya kerana
i akan meletakkan senyuman pada muka anda pada akhir urus niaga ini. saya mahu
anda berasa percuma anda tidak akan kehilangan apa-apa perkara dalam urus niaga ini
Jika berminat sila isi borang di bawah ini dan kembali kepada e-mel
Nama:
negara:
seks:
Jumlah Pinjaman Diperlukan:
Tempoh pinjaman
mengisi borang dan kembali ke e-mel syarikat ini: (patrickloans15@gmail.com)
Tuhan merahmati
Patrick pinjaman Syarikat

Unknown said...

(MERIT HOPE LOAN FIRM SYARIKAT)
 
Hello am Puan, merit harapan, pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami pada kadar faedah 2%. daripada
USD $ 12,000 kepada $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
perlu loana yang
   yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
Dalam: (merithope6@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang benar,
Mrs: merit Hope
E-mel: (merithope6@gmail.com)

Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (merithope6@gmail.com)

"ISKANDAR LENDERS" said...

Assalamualaikum
'Insya Allah' ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM menawarkan pinjaman dengan tingkat persentase tahunan yang sangat rendah APR menghubungi kami melalui e-mail kami: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} untuk menikmati hal berikut: apakah Anda ditolak oleh Bank sebagai akibat dari kredit Sejarah Buruk Anda berutang secara finansial apakah Anda memerlukan dana untuk ekspansi bisnis atau Anda ingin memulai bisnis dengan modal tambahan atau Anda memerlukan pinjaman yang sangat besar untuk melaksanakan proyek ini, antara lain dengan ISKANDAR LOAN FIRM Anda bisa mengatakan "Alhamdulillah" karena kami menjamin kelayakan kepercayaan kejujuran 100% dalam pelayanan kami segera hubungi kami BBM INVITE: {D8980E0B} atau melalui alamat e-mail di atas Assalamu'alaikum wr wb,

Unknown said...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Rose Anna, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, firma dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (roseannamoore70@gmail.com)

ONE BILLION RISING FUND said...

Selamat hari semua orang,

Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa ONE BILLION RISING FUND saat ini menawarkan Pinjaman jangka panjang dan jangka pendek kepada badan-badan perusahaan dan koperasi yang secara serius memerlukan dukungan finansial untuk meningkatkan bisnis atau kebutuhan keuangan lainnya dengan tingkat suku bunga rendah. untuk segala bentuk pinjaman keuangan, di bagian manapun di dunia Ini terjangkau, dengan suku bunga rendah, fasilitas dijamin, Mari kita memiliki aplikasi Anda sekarang dengan rincian Anda untuk diproses lebih lanjut hubungi kami dengan informasi berikut di bawah ini.
via email: onebillionrisingfund@gmail.com
BBM: D8E814FC
kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang

DOLLAR
POUND
EURO
YEN
IDR

hubungi kami sekarang

AHMED.E said...

Halo sayang

"Terapkan untuk pinjaman cepat dan terjangkau di Global Yayasan Dana
.
Apakah Anda membutuhkan pinjaman atau telah pada gilirannya oleh bank Anda sebelum ini adalah kesempatan Anda mencari tawaran semua jenis pinjaman dan kredit komersial, kredit mobil, pinjaman usaha, modal ventura, pinjaman untuk perumahan atau pinjaman pilihan Anda pada tingkat bunga rendah orang yang tertarik harus menghubungi kami di alamat email ini: globalfundfoundation9@gmail.com
BBM: D8633B93

Unknown said...


We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
of taking up time bound transactions.

FOR LEASING OF BG/SBLC
MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
LEASING FEE = 4%+2%

FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
PRICE = 32%+2%
MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly
renewable leased bank instruments. We work directly with issuing bank lease providers, this Instrument can be monetized on your behalf for 100% funding: For further details contact us with the below information.

Contact: Name: WARREN GARY

Email: inquiry.barkerfinancial@gmail.com

Skype: inquiry.barkerfinancial@gmail.com

WILLIAM MICHEAL said...

We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
of taking up time bound transactions.

FOR LEASING OF BG/SBLC
MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
LEASING FEE = 4%+1%

FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
PRICE = 32%+1%
MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly
renewable leased bank instruments. We work directly with issuing bank lease providers, this Instrument can be monetized on your behalf for 100% funding: For further details contact us with the below information.

Contact name: Azra Ishaque

Email : lintel.financialservicesplc@gmail.com

Skype : lintel.financialservicesplc

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyaratan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biaya pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

david verney said...

We are specialized in Bank Guarantee {BG}, Standby Letter of Credit {SBLC}, Medium Term Notes {MTN}, Confirmable Bank Draft {CBD} as well as other financial instruments issued from AAA Rated bank such as HSBC Bank Hong Kong, HSBC Bank London, Deutsche Bank AG Frankfurt, Barclays Bank , Standard Chartered Bank and others on lease at the lowest available rates depending on the face value of the instrument needed.

We deliver with time and precision as sethforth in the agreement. Our terms and Conditions are reasonable, below is our instrument description.

The procedure is very simple; the instrument will be reserved on euro clear to be verified by your bank, after verification an arrangement will be made for necessary bank documents and stock testing expenses, the cost of the Bank Guarantee will be paid after the delivery of the MT760.

DESCRIPTION OF INSTRUMENT:
Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC).
Total Face Value: Minimum of 1M Eur/USD (One Million Eur/USD) to Maximum of 5B Euro/USD(Five Billion Eur/USD).
Issuing Bank: HSBC London, Barclays Bank, Deutsche Bank Frankfurt, Hong Kong, Any AA rated Bank in Europe or any Top 25 WEB.
Age: One Year, One Day
Leasing Price: 4% of Face Value plus 1% commission fees to brokers.
Delivery: Bank to Bank SWIFT.
Payment: MT-760.
Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days.

All relevant business information will be provided upon request plus our terms and
procedures.

Contact name: David Verney

Email : davidverney18@gmail.com

skype davidverney18@gmail.com

Unknown said...


Do you need Personal Loan?
Business Cash Loan?
Unsecured Loan
Fast and Simple Loan?
Quick Application Process?
Approvals within 24-72 Hours?
No Hidden Fees Loan?
Funding in less than 1 Week?
Get unsecured working capital?
Contact Us At :oceancashcapital@gmail.com
Phone number :+16474864724 (Whatsapp Only)

LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:
================================
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Credit Card Clearance Loan
*Debt Consolidation Loan
*Business Loans And many More:

LOAN APPLICATION FORM:
=================
Full Name:................
Loan Amount Needed:.
Purpose of loan:.......
Loan Duration:..
Gender:.............
Marital status:....
Location:..........
Home Address:..
City:............
Country:......
Phone:..........
Mobile / Cell:....
Occupation:......
Monthly Income:....

Contact Us At oceancashcapital@gmail.com
Phone number :+16474864724 (Whatsapp Only)

Unknown said...


Do you need Personal Loan?
Business Cash Loan?
Unsecured Loan
Fast and Simple Loan?
Quick Application Process?
Approvals within 24-72 Hours?
No Hidden Fees Loan?
Funding in less than 1 Week?
Get unsecured working capital?
Contact Us At :oceancashcapital@gmail.com
Phone number :+16474864724 (Whatsapp Only)

LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:
================================
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Credit Card Clearance Loan
*Debt Consolidation Loan
*Business Loans And many More:

LOAN APPLICATION FORM:
=================
Full Name:................
Loan Amount Needed:.
Purpose of loan:.......
Loan Duration:..
Gender:.............
Marital status:....
Location:..........
Home Address:..
City:............
Country:......
Phone:..........
Mobile / Cell:....
Occupation:......
Monthly Income:....

Contact Us At oceancashcapital@gmail.com
Phone number :+16474864724 (Whatsapp Only)

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena