Monday 30 January 2017

'Ceiba Chodatii': Pemuda Amanah gesa SPRM siasat...RM180,000 sebatang? Huyoo! "Telah 'menjolok mata' majoriti masyarakat nelayan Kuala Nerus yang berpendapatan rendah!"

Selasa, 31 Januari 2017

Image result for Gambar nelayan kuala nerus
Nelayan. Gambar Hiasan. KUALA NERUS ...
Sinar Harian
Foto Suara Rakyat.
Sembang depan VVIP dan tetamu mmg lah handal..

HAKIKATNYA satu dunia tahu perangai bini Najib..

"Istri Najib Shopping Pakai Duit Negara
Habis Miliaran untuk Borong Baju dan Perhiasan", JAWA POS, 1 Apr. 2016

'Ceiba Chodatii': Pemuda Amanah gesa SPRM siasat

Isu pembelian tiga batang pokok 'Ceiba Chodatii' di Kuala Nerus, Terengganu melebihi setengah juta ringgit memerlukan campur tangan pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Hasbie MudaHasbie MudaKetua Pemuda Amanah Terengganu, Hasbie Muda berkata, siasatan badan berautoriti berkenaan penting bagi menjawab status sebenar pembelian pohon yang habitat asalnya dari Amerika Selatan itu.
"Ya, memang pihak JKR (Jabatan Kerja Raya) sudah menafikan pokok yang juga digelar benang sutera itu diperoleh tanpa menggunakan dana negeri sebaliknya ditanggung pihak kontraktor.
"Namun, pihak kontraktor terbabit identitinya masih belum didedahkan lagi. Rakyat Terengganu umumnya masih tertanya-tanya. Wajar benar SPRM siasat sebab dilapor bahawa pembelian pokok itu tidak termasuk skop projek," ujarnya ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini.
Menurutnya, pembelian pokok dengan sebatang menelan kos sebanyak RM180,000 sebagai mercu tanda Bandar Baharu Kuala Nerus memang menjolok mata ketika majoriti masyarakat nelayan di kawasan terbabit tergolong dalam kumpulan berpendapatan rendah.
"Harga pokok jauh dengan realiti kemiskinan yang dialami majoriti rakyat. Sebarang keputusan hatta memilih objek untuk dijadikan mercu tanda pun biarlah adil dan bersesuaian dengan realiti sosio-budaya dan sosio-ekonomi masyarakat tempatan," tambahnya lagi.
Terdahulu, Pengarah JKR Terengganu, Ir Ab Hamid Md Daud dalam kenyataannya hari ini meminta orang ramai tidak membuat apa yang dianggapnya sebarang spekulasi liar berhubung isu pokok tersebut.
Beliau menafikan pembelian pokok 'Ceiba Chodatii' yang diimport dari Brazil itu melibatkan sebarang kos kewangan kerajaan negeri.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena