Friday 1 July 2016

[Video] Insiden kecoh Bersih dihalang masuk bangunan SPR & 'Mengapa 118,774 nama pengundi dipindahkan DUN, Parlimen secara senyap?'

Sabtu, 2 Julai 2016



*** ada parti pembangkang yg mahu najib kekal hingga PRU...tak nampak lagi kah apa yg najib mampu buat sebelum Pru...??
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) menuntut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberikan penjelasan berkaitan pengundi-pengundi yang telah dialihkan DUN dan Parlimen pengundian mereka.
Pengerusinya, Maria Chin Abdullah berkata kajian awal mendapati bahawa 118,774 pengundi dipindahkan DUN, yang mana lebih 40,000 pengundi yang dipindahkan melibatkan pemindahan Parlimen, walaupun alamat mereka tidak berubah.

Page Liked · 4 hrs

FAKTA..
Di S'pore..
Bersubhat dgn 'pencuri' ditahan & disiasat..

Di M'sia..
'Pencuri' sebenar masih bebas malah dibersihkan oleh Peguam Negara..

S'pore antara negara yang menyiasat isu berkaitan syarikat negara yang sarat hutang 1MDB.

Najib Razak banyak dikaitkan dengan penyelewengan dana rakyat melalui 1MDB.

Rentetan itu pihak berkuasa Kewangan S'pore telah mengarahkan BSI Bank, yang sedang disiasat berhubung 1MDB supaya ditutup.

Ini kerana telah didapati bank itu melanggar akta pengubahan wang haram dan pengawasan operasi pengurusan bank yang lemah dan salah laku keterlaluan oleh beberapa kakitangan bank yang melibatkan dana daripada 1MDB.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena