Wednesday 7 January 2015

Mahfuz: Adakah 1MDB makin tenat? Arul Kanda Kandasamy CEO baru 1MDB

Khamis, 8 Januari 2015


CEO Baru 1MDB Beragama Islam - Ahmad Maslan

Pelantikan Arul Kanda Kandasamy sebagai presiden baru dan pengarah eksekutif kumpulan syarikat milik kerajaan - 1Malaysia Development Berhad (1MDB) -  menjadi perbualan panas di dunia korporat dan di kalangan media.

Sejak berita pelantikannya menerajui syarikat itu diumumkan, Arul kanda telah digambarkan sebagai seorang pakar dalam menyelamatkan perniagaan yang bermasalah.

Latar belakang pendidikannya yang mengagumkan dan kedudukan sebelumnya dalam pasaran kewangan London dan Abu Dhabi, turut menceritakan tentang kehebatan pengalaman dan kemampuannya.
Malaysiakini.

CEO 1MDB Letak JawatanMohd Hazem 

Mahfuz: Adakah 1MDB makin tenat?

Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar mempersoalkan sekiranya syarikat pelaburan negara, 1Malaysia Development Bhd (1MDB) kini dalam keadaan tenat sehingga terpaksa menukar ketua pegawai eksekutifnya.

Mahfuz berkata, beliau memerhatikan bahawa firma tersebut telah mendapatkan khidmat tiga CEO, tiga auditor dan dua pengerusi syarikat dalam tempoh hanya lima tahun.

"Adakah dengan pertukaran ini melambangkan satu syarikat yang sihat, atau ia menunjukkan betapa runcing dan tenatnya 1MDB?

"Satu suruhanjaya diraja perlu disegerakan untuk menyiasat ke akar umbi bagi mengenal pasti masalah apa yang terjadi pada 1MDB," katanya dalam satu kenyataan.

CEO 1MDB Mohd Hazem Abdul Rahman meletakkan jawatan pada hari Isnin lalu dan digantikan oleh Arul Kanda Kandasamy, seorang ahli perbankan Malaysia yang berpangkalan di Abu Dhabi.
Arul dilantik sebagai presiden dan pengarah eksekutif kumpulan berkuatkuasa serta-merta.
KedahLanie

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena