Tuesday 6 January 2015

[Video] Negara tak cukup duit? Kenapa mesti ditekan untuk pemotongan gaji penjawat awam!

Selasa, 6 Januari 2014
BOSS KALAU TAK USUL PERIKSA BEGINILAH JADINYA

www.aizek.net

15 hrs · Edited · 
 


Di Malaysia, KERAjaan Islam Wasatiyyah sarankan agar rakyat 'berkorban' bayar tol, cukai GST, bayar PTPTN & etc utk negara..

Najib Rosmah ikut pendapat ulama' mana ???

GUNALAH 'harta rakyat' sampai ke liang lahad...

Barisan Nasionalsorok!

Fantasi vs. Realiti
MENGAPA Admin Friends of BN - Barisan Nasionalsorok 'FAKTA' yg sebenar ?

Gaji Siapa Yang Sepatutnya Di Potong


Isu banjir.. Nak derma punya pasal. Atau negara tidak cukup duit. Kecoh kepoh.. Gaji penjawat awam nak kena potong. Berapa jumlah pemotongan, ada bermacam ragam. Katanya harini gaji polis dah kena potong. Untuk derma pada mangsa banjir.. Ada yang redha untuk membantu then ada yang rasa tidak adil. Mungkin sebab gaji mereka kecik dan banyak tanggungan serta hutang lain.

Lagi kecoh dengan isu 500k minyak pesawat negara digunakan untuk keliling dunia. Bayangkan dengan 500K, berapa rumah kos rendah boleh dibina. Berapa ribu kilo beras boleh digunakan. Okey find, persoal macam mana sekalipun. Kuasa tentukan segalanya.

Kenapa tidak diambil 1% daripada hasil cukai negara digunakan untuk membantu mangsa banjir. Kenapa mesti ditekan untuk pemotongan gaji. Aku rasa 1% setiap bulan selama 5 bulan. Sudah cukup untuk membantu mangsa banjir.
BANkami Blog

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena