Monday 4 January 2016

[Video] Israel - "Zuhdi Raja Segala Lawak..."! Parti Amanah Negara (AMANAH) geli hati.

Isnin, 4 Januari 2016


Zuhdi Raja Segala Lawak..



Parti Amanah Negara (AMANAH) geli hati dengan dakwaan PAS bahawa Israel menawarkan DAP AS$300 juta (kira-kira RM1.2 bilion) pada pilihan raya umum lalu sebagai habuan jaminan untuk membina sebuah pangkalan udara di Port Dickson sekiranya mereka berjaya merampas Putrajaya.

Naib Presiden AMANAH, Datuk Mujahid Yusof Rawa berkata dakwaan yang dibuat oleh Pengarah Penyelidikan PAS, Mohd Zuhdi Marzuki pada 30 Disember lalu adalah ibarat raja segala lawak bagi 2015.

"Bagaimana harus saya respons terhadap lawak ini? Saya fikir kita adalah macai DAP, sekarang kita jadi macai Israel pula," kata Mujahid sambil tergelak.

"Berapa banyak macai DAP ada sekarang? Jika mereka mempunyai begitu banyak wang, mengapa tidak DAP beli Umno sahaja?

"Meminta ulasan saya mengenai isu ini pun sudah dikira sebagai satu penghinaan. Ia tidak dapat difikirkan dan tidak dapat dibayangkan untuk mana-mana ahli politik untuk beri respons terutama dari AMANAH," katanya.

Mujahid berkata adalah seseuatu yang tidak terfikir bahawa parti pembangkang mahu menawarkan sebuah rejim seteru untuk menubuhkan pangkalan udara yang di Malaysia sedangkan ia belum merampas Putrajaya.

Beliau berkata walaupun Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel, ia terus mempunyai kepentingan perniagaan di negara ini.

"Mengapa Zuhdi tidak tanya soalan ini?" kata Mujahid kepada bekas rakannya itu.

BLM.


Kerajaan perlu putuskan semua hubungan dengan Israel

ROMPIN - Bantahan kepada Israel oleh kerajaan hendaklah dilihat secara keseluruhan dan konsisten iaitu bukan sekadar dalam isu atlet sukan luncur angin Israel semata-mata hingga Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaludin boleh menafikan dua visa atlet berkenaan.

Pengerusi Aspirasi Rakyat Marhaen (ARM), Muhammad Syafiq Azmi, berkata, jika tindakan tegas sedemikian mampu dilakukan, beliau juga dilihat mampu untuk menasihati pihak berkaitan bagi meneliti hubungan dagang antara Malaysia dan Israel.

Beliau turut mendesak agar ketegasan terhadap Israel itu bertitik mula disini dengan kerajaan bertindak memutuskan semua urusan dengan Israel kerana ia bukan sahaja mengguris hati umat Islam di Malaysia, malah telah melukai ramai rakyat Palestin kerana sikap bermuka-muka.

“Mengikut rekod semakan melalui kenyataan dari sebuah akhbar, kerajaan mengakui wujud hubungan dagang dengan Israel. Alasan yang diberikan ialah amat sukar untuk mengasingkan perdagangan dengan negara luar termasuk Israel. Selain itu juga, pada Mei 1994 melalui Parlimen telah meluluskan Akta Larangan Import (pindaan bil. 7) dengan Malaysia menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel dan Afrika Selatan.

“Menurut laporan rasmi akhbar Times of Israel bertarikh pada 14 September 2014 pula, Biro Pusat Perangkaan Israel mendedahkan secara rasmi hubungan perdagangan Malaysia dan Israel cukup besar serta memberangsangkan namun tidak begitu menonjol sehingga Israel menggambarkan jumlah perdagangan antara Israel dengan Malaysia adalah sesuatu "kegembiraan yang mengejutkan",” katanya kepada Sinar Harian.

Sebuah laman sesawang www.worldrichestcountries.com telah menyenaraikan Malaysia ditangga ke-19 dalam senarai antara negara yang mewakili dalam memperluaskan peluang eksport Israel sekitar tahun 2010 hingga 2014.

Laman sesawang itu turut menyenaraikan Malaysia berada di tangga kedua dalam mengimport alatan elektronik dari Israel di belakang Amerika Syarikat yang menduduki tangga pertama.
Berdasarkan laporan berkenaan, beliau yang bertugas sebagai Setiausaha Politik Pengerusi Amanah Melaka itu turut menggesa rakyat Malaysia perlu bersama meneliti sejauh mana kesungguhan kerajaan dalam menunjukkan pendirian sebenar mereka terhadap Israel.
“Benar dalam urusan pasport kita menunjukkan penolakan terhadap kewujudan negara Israel, tidak kurang dengan tiada kedutaan Malaysia di Tel Aviv dibuka dan begitu juga dengan kedutaan Israel di sini.

“Namun ia tidak melambangkan kesungguhan kita kerana terus menjalinkan hubungan ekonomi sekian lama. Janganlah kita bersikap selektif dalam membuat kenyataan atau pendirian. Bukan untuk menidakkan usaha YB Menteri, tetapi di sana ada lagi solidariti yang lebih penting perlu ditunjukkan Malaysia terhadap Israel,” katanya.
KDL.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena