Tuesday 26 January 2016

[Video] Pelaku 'Aksi Berani Mati Street Lugging' diburu polis? Macam² Malaysia ni...

Selasa, 27 Januari 2016
Street Luge
Gambar via managingworld.files.wordpress.com
Siapa yang pernah ingin meluncur dengan kecepatan tinggi untuk menuruni bukit dengan sebuah kereta luncur? Olahraga yang satu ini benar-benar masuk dalam kategori ekstrim. Bagaimana tidak,  olahraga ini mengandalkan gaya gravitasi ekstrim yang melibatkan pengendara dengan menggunakan papan streetluge (atau bisa juga disebut kereta luncur) untuk menyusuri jalan beraspal . street Luge juga dikenal sebagai Land Luge atau Street Luge, seperti skeatbord.
Kenapa olahraga ini menjadi sangat berbahaya dan masuk dalam kategori ekstrim? Karena pengendara berada di papan luncur dengan posisi terlentang dan mampu melaju dengan kecepatan tinggi ketika menuruni bukit, sekitar 40 – 157 km/jam.
Bisa dibayangkan, Anda dalam keadaan terlentang dan hanya menggunakan bantalan serta helm, ini tidak akan banyak membantu ketika Anda terhempas ke jalanan. Dari cedera otak hingga patah tulang para pelaku dari olahraga ini pernah merasakannya. Untuknya, popularitas dari olahraga ini sudah menurun sejak tahun 1990-an dan olahraga lain yang masih bertahan diantaranya adalah BMX dan BASE Jumping.

Otai BERSIH added 2 new photos.
4 hrs
Macam² Malaysia ni. Patut la ada kartunis gelar Malaysia ni Darul Kartun...


Polis Buru Peluncur Extreme Yang Viral Di Facebook


SEREMBAN: Pihak Polis Di Raja Malaysia telah menyiasat identiti peluncur yang menjadi viral di laman sosial apabila peluncur berkenaan telah melakukan aksi ekstrem 'street lugging' atau meluncur menuruni bukit dengan berbaring di atas papan selaju di Jalan Seremban-Jelebu di sini, semalam.
Memetik laporan BH Online, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Zainudin Ahmad berkata, pihaknya telah mendapat maklumat awam mengenai aktiviti ini di mana ianya membahayakan peluncur itu sendiri dan pengguna jalan raya lain.

"Aktiviti sedemikian tidak sepatutnya dilakukan di atas jalan raya terbuka dengan kehadiran kenderaan lain kerana jelas terlalu berbahaya. 

"Kita sedang mengumpul maklumat mengenai identiti peluncur itu dan akan mengambil tindakan sewajarnya," katanya di sini, hari ini.

Rakaman video berdurasi 1 minit 5 saat itu menjadi viral selepas dimuat naik Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Loh Seng Kok, di dalam laman Facebook beliau dimana ia menunjukkan aksi seorang lelaki sedang meluncur laju menggunakan jalan raya awam dan memotong kenderaan lain sambil berbaring atas papan selaju.

Seng Kok berkata, dia yang memandu di jalan berkenaan terkejut dipotong dari arah kiri oleh peluncur terbabit di satu selekoh dan tidak dapat membayangkan jika dia terbabas dan peluncur itu digilis kenderaan. 
- Siakapkeli
Read more: http://www.kitabantai.info/2016/01/polis-buru-peluncur-extreme-yang-viral.html#ixzz3yLxhd8Gk 
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena