Thursday 7 January 2016

Kerusi PBT ni apa cerita? Pas tidak akan beri kuota kepada Amanah..."Secara terbuka Amanah Selangor ucap terima kasih".

Khamis, 7 Januari 2016

Ni apa cerita? Yang mana satu ni?..

Dalam minggu-minggu kebelakangan ni suasana agak panas,, macam-macam cerita... 
Banyak perkara kalau nak aku komen, cuma sekarang aku duk cari isu sendiri-sendiri pula.. ha ha ha ..
Sebelum ni seminggu dua yang lepas... 

Jangan salah faham... tak mau bagi kat Amanah.. kalau Umno yang minta rasanya boleh kut,, kalau tidak macam mana nak nasihat dan kerjasama.. tak gitu...
 Posted by 

Akhbar Putar Belitkan Kenyataan Amanah Selangor


Kerusi PBT: Amanah Selangor ucap terima kasih 
Walaupun PAS Selangor secara terbuka melahirkan rasa tidak puas hati dengan pengagihan kerusi ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT), lain pula reaksi Parti Amanah Negara (Amanah) negeri. 

Pengerusi Amanah Negeri Selangor, Ir Izham Hashim menyambut baik dan berterimakasih dengan kesediaan Kerajaan Pakatan Harapan Negeri Selangor memberi ruang kepada Amanah Selangor berperanan dalam PBT negeri. 

Menurut beliau, apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi Amanah tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. 

"Amanah Selangor akan meneruskan rundingan dengan pimpinan Kerajaan Pakatan Harapan bagi memastikan keputusan yang dibuat adalah tepat dan bersesuaian bagi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. 

"Sokongan dan komitmen kami terhadap Pakatan Harapan adalah tetap utuh dan kukuh," ujarnya. 

Lapan kerusi ahli majlis PBT bagi penggal 2016-2017 dibahagikan kepada wakil Amanah. 

Menurut Exco Kerajaan Tempatan, Pemutihan Kilang Haram dan Pembangunan Kampung Baharu, Ean Yong Hian Wah, kontroversi pembahagian kuota ahli majlis PBT selesai hasil perbincangan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) yang dipengerusikan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali semalam. 

"Tidak penting untuk tahu parti mana yang serahkan kerusi untuk Amanah tapi perkara ini telah diputuskan kerajaan negeri. 

"Penggal baharu 2016-2017akan bermula 15 Januari ini dengan 288 kerusi akan diisi namun berbaki dua lagi kerusi milik PKR dan DAP yang belum diputuskan nama ahli majlis di Petaling Jaya dan Kuala Langat," katanya ketika ditemui media selepas mesyuarat MMKN. 

Menurut Ean Yong, buat masa ini lima kerusi sah milik Amanah antaranya di Sepang, Kuala Langat, Sabak Bernam, Hulu Selangor dan Kuala Selangor. 

"Untuk ahli majlis MBPJ dan MDKL kita (Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri) masih belum muktamad nama ahli majlis.

"286 kerusi sudah dimuktamadkan bagaimanapun sebelum 15 Januari ini semua senarai nama akan dipenuhkan," katanya. 

Sebelum ini, Amanah mengemukakan permohonan 34 kerusi dengan dua ahli majlis untuk setiap PBT. -MD 


ULASAN GB 
Boleh tahan jugak belit akhbar SINAH HARIAN ni. Lain yang disebut oleh AMANAH Selangor, lain pula yang dituliskan pada tajuknya sehingga menimbulkan persepsi negatif kepada pimpinan Pakatan Harapan dan para pembacanya. 

Seolah-olah AMANAH Selangor gila jawatan seperti PAS Selangor yang telah membuat kenyataan tidak mahu mengiktiraf kewujudan AMANAH. 

Bila masa pula AMANAH Selangor menyatakan AMANAH tidak berpuashati dengan pembahagian kerusi PBT itu? Sedangkan di dalam kenyataan Pengerusi AMANAH Selangor JELAS sekali menyatakan "apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi Amanah tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor." 
Dicatat oleh 
Amanah tidak puas hati dapat lapan kerusi

1 comments:

Master Jaguh said...

AWAS !!
Budak Budak Dilarang Masuk !!
Jom Terjah >>> KLIK SINI !! <<<

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena