Friday 13 January 2017

[Video] Kini apa dah jadi pada MARA? (Ameno tetap akan kata, Ini semua 'salah cina-DAP'!) & Nasib pendidikan tinggi negara, mana pendirian moral kerajaan?

Sabtu, 14 Januari 2017

Foto Suara Rakyat.

KENAPA DAH KANTOI baru nak ditangguhnya !!!
Bayangkan jika #TMJ tak kantoikannya. Makin seronoklah 'mereka' itu perbodohkan rakyat.
Dahulu rata2 pelajar dapat pinjaman mahupun biasiswa MARA..
Kini apa dah jadi pada MARA ?.. ke mana perginya segala peruntukan dana pinjaman/ biasiswa ??!!
Ameno tetap akan kata,
Ini semua salah cina-DAP...
Foto Suara Rakyat.
Jeng.. Jeng.. Jeng..

Sampai skrg SPRM tak berani sentuh syarikat TRW & TSAM.

Malah hingga ke harini pihak polis masih bisu wpon repot polis sudah dibuat ke atas TSAM.

SEBAB itu #TSAM mati2an pertahan TRW wpon dh letak jawatan Presiden KAFA.

**Selepas ini kami akan bongkar & dedah lagi kaitan Annuar Musa dgn polis pula...

Foto Suara Rakyat.
Biar Gambar & Resit itu berbicara menjelaskannya..
Jika pendedahan yg dibuat oleh TMJ itu 'hujah-hujah bodoh' atau pon palsu/fitnah, kami cabar Annuar Musa saman TMJ utk membersihkan nama baik Annuar Musa mahupun MARA..

Jika tidak berani saman, ini bermakna....

Nasib pendidikan tinggi negara, mana pendirian moral kerajaan?

(Oleh Nurul Izzah Anwar)
nurul izzah anwar2
Saya terkesan dengan respon mempertahan hak Perdana Menteri ke luar negara bercuti bersama anak-anak meskipun menggunakan jet peribadi.
Ternyata, kita memahami sudut manusiawi dan ruang bersama kekeluarga buat Perdana Menteri kita. Persoalannya, di manakah sudut manusiawi Perdana Menteri dalam memacu kebajikan rakyat apabila belanjawan pendidikan dan kesihatan rakyat dipotong?
Manusiawikah Perdana Menteri apabila memutuskan universiti ulung kita, Universiti Malaya menanggung potongan hampir 60 peratus belanjawan kajian dan pembangunan?
Potongan ini sampai mengakibatkan penjawat awam UM yang melahirkan kenyataan bahawa mustahil buat mereka mengekalkan kecemerlangan penyelidikan apabila belanjawan dipotong.
Bayangkan sahaja apabila RM100 juta belanjawan untuk tahun 2015 dipotong ke RM40 juta pada tahun 2016.
Nasib Universiti Malaya berlatarbelakangkan belanjawan universiti-universiti Malaysia yang hampir kesemuanya dipotong secara keterlaluan.
Universiti Malaya yang telah diperuntukkan RM638.1 juta bagi tahun 2015, telah dikurangkan peruntukannya sebanyak 27 peratus kepada RM463.9 juta pada tahun 2016 — selaras dengan potongan 40 peratus untuk penyelidikan tahun lepas.
Bukankah penulisan dan hasil dapatan kajian itu adalah merupakan input/keperluan yang boleh meningkatkan taraf hidup masyarakat secara umum?
Sekarang, peruntukan keseluruhan Universiti Malaya hanya bernilai RM370 juta bagi tahun 2017, iaitu 20 peratus kurang dari peruntukan pada tahun 2016, dan 42 peratus kurang dari peruntukan pada tahun 2015.
Tanpa pelan jangka masa panjang yang bersifat berkala dan mapan, universiti tidak wajar dibebankan dengan dasar kementerian untuk menjana pendapatan dan menanggung urusan-urusan teknikal hanya kerana kegagalan kerajaan dalam menguruskan kewangan negara.
Lebih malang lagi, buat universiti-universiti lainnya seperti Universiti Malaya yang mempunyai hospital pengajar (teaching hospital) seperti Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Maksudnya kesemua pelajar jurusan perubatan dan hospital terkait turut terkesan akibat pemotongan ke atas universiti.
Para pesakit terpaksa dikenakan caj yang tinggi apabila hospital tidak lagi mampu menampal kemerosotan dana dalam rawatan dan ubat-ubatan. Sewajibnya menjadi tanggungjawab kerajaan menjaga status serta kualiti khidmat hospital pengajar.
Para pesakit dan hospital jangan dijadikan mangsa kebobrokan salah urus tadbir negara akibat kemelut rasuah dan pembaziran.
Tuntutan agar universiti menjana 30 peratus pendapatan sendiri melalui produk penyelidikan adalah desakan yang mendadak dan tidak mengambil kira kesulitan universiti. Pendidikan bukan untuk diniagakan. Malangnya, yuran kekal sama walau kualiti penyelidikan dan pengajar semakin menurun dengan keputusan Perdana Menteri yang anti pendidikan dan kesihatan.
Cadangan Penyelesaian:
1) Jaminan terbaik bagi autonomi universiti – di segi pentadbiran dan akademik – ialah dengan mempunyai Piagam Universiti bersama dengan Suruhanjaya Geran Universiti (UGC), yang terbukti berjaya dilaksanakan di banyak negara.
2) Pertahankan prestasi universiti dan kebebasan mereka daripada campur tangan atau pengaruh mana-mana kepentingan politik dan kewangan. Perlu adanya perbincangan dan ruang diskusi terutamanya dalam mendesak kerajaan mengembalikan hak universiti. Mungkin sahaja sekiranya pihak pentadbiran UM mengambil langkah bijaksana lagi berani dengan mendokong tindakan mahasiswa #TangkapMO1 mempersoalkan pemimpin nombor satu negara, pastinya para penyelidik dan pensyarah tidak perlu menanggung beban potongan yang maha tinggi.
3) Rasionalisasi pemotongan belanjawan terutamanya terhadap universiti yang mempunyai hospital bagi tujuan penyelidikan. Potongan terus terhadap universiti pastinya memberi kesan secara langsung terhadap para pesakit yang sedang menjalani rawatan di hospital universiti seperti PPUM,HUKM dan HUSM. Dari tahun 2016, bajet untuk PPUM telah dipotong sebanyak 7 peratus dari RM443.5 juta ke RM412 juta untuk tahun 2017.
Justeru, saya gesa agar Dato’ Seri Najib Razak bersama barisan memanda menteri agar berhentilah memainkan sentimen yang kononnya manusiawi tetapi bersikap acuh tak acuh dalam menangani isu yang merantai benak rakyat terutamanya para pelajar dan pesakit di Malaysia.
Perdana Menteri, pertahankanlah sudut manusiawi rakyat dengan melabur dana dalam bidang pendidikan dan kesihatan.
#BersamaSelamatkanMalaysia #TangkapKleptokrat #BersamaPerangiRasuah
#ManaDanaUniversiti
* Nurul Izzah merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Naib Presiden dan Pengarah Pilihan Raya KEADILAN.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=69720
Posted by  on Jan 10 2017

25 comments:

IRENE GIRON FERNANDEZ said...

Hello Semua orang
syarikat IRENE FERNANDEZ Pinjaman kembali di sini dan kini memberi pinjaman untuk semua jenis aktiviti pada tahun 2017 dan pinjaman ini untuk memulakan tahun baru. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman?
Kami berada di sini untuk memberi semua masalah kewangan anda, kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. julat pinjaman kami dari 20,000 Ringgit 50, 000,000.00, Ringgit juga kita meminjam dalam dolar, Rupiah dan mana-mana mata wang lain pilihan anda.

Hubungi kami hari ini melalui e-mel; (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon.

IRENE GIRON FERNANDEZ said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Irene Fernandez, pemberi pinjaman pinjaman swasta terkemuka telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat ini.
Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.

Emel kami di: (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon

Unknown said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa cagaran, modal teroka, dan lain-lain. Atau anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk satu atau lebih sebab. Anda telah datang ke tempat yang betul untuk pinjaman anda! Kami adalah sebuah syarikat yang mempunyai semua kualiti yang anda perlukan untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. Sila hubungi kami melalui e-mel grass2graceloanfirm@gmail.com

Unknown said...

Hello, ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Encik Fedrick POWER, pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membiayai projek anda? Adakah ia telah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami menawarkan pinjaman cepat dan boleh dipercayai pada kadar faedah 2% kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat tanpa mengira kewarganegaraan pelanggan. terma-terma dan syarat-syarat kami dan jelas dan sangat mudah difahami. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Hantarkan e-mel kepada:
  (Fedrickpowerloanfirm926@gmail.com)

karen mark said...

Kami bersedia untuk membantu orang yang memerlukan pinjaman pada kadar faedah yang rendah.

Saya Karen Mark, wang pemberi pinjaman swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? Saya telah didaftarkan dan diluluskan syarikat pinjaman oleh kerajaan Amerika untuk mengawal institusi kewangan. Saya memberi pinjaman kepada tempatan dan antarabangsa untuk semua mereka yang memerlukan pinjaman, dan boleh membayar balik pinjaman, pada kadar 2%. Saya memberi pinjaman melalui pemindahan akaun atau cek bank. Ia tidak memerlukan banyak daripada kertas kerja. Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: karenmarkfinancialloancompany@gmail.com
Kami akan memberikan anda kami yang terbaik.

Unknown said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Anita Jones, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (anitajones154@gmail.com)

MR LARRY ELLISON said...

ADAKAH ANDA MEMERLUKAN PINJAMAN A? EMAIL: LARRYELLISONFINANCE@GMAIL.COM

Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda memerlukan dana untuk membiayai projek anda? E-mel: ( larryellisonfinance@gmail.com ) Kami Menawarkan perkhidmatan pinjaman jaminan apa-apa amaun dan mana-mana bahagian dunia untuk (Individu, Syarikat, Realtor dan Pertubuhan Perbadanan) pada kadar faedah yang luar biasa kami 2%. Untuk permohonan dan maklumat lanjut menghantar dihantar ke alamat e-mel berikut: larryellisonfinance@gmail.com

Unknown said...

Adakah anda fikir untuk mendapatkan pinjaman? Adakah anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman komersial dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut sila hubungi kami melalui e-mel (augustinejunio@gmail.com)

MAKLUMAT PEMINJAM'S

1) Nama Penuh: .......................................................
2) Negara: ......................................................... ..
3) Alamat: ..........................................................
4) Negeri: ............................................................ ..
5) Seks: ................................................................
6) Status Perkahwinan: .................................................
7) Pekerjaan: ................................................... ..
8) Nombor Telefon: ................................................
9) Kedudukan masa ini di tempat kerja: .....................
10) Pendapatan bulanan: .............................................
11) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....................................
12) Pinjaman Tempoh: ................................................
13) Tujuan Pinjaman: .......................................... ..
14) Agama: ...................................................... ..
15) Adakah anda memohon sebelum .................................

terima kasih,

Derris Smith said...

SELESAI TUNAI PENYELENGGARAAN PENYELESAIAN TUNAI TUNAI.
Pinjaman hartanah, pinjaman syarikat, pembiayaan sebenar, tawaran pinjaman peribadi dan perniagaan, tawaran kami adalah pantas dan mudah, datang kepada kami hari ini supaya kami dapat menamatkan semua masalah kewangan anda sekali dan untuk semua.
Kami memberi semua jenis pinjaman, Kerajaan, swasta dan syarikat. Kadar pinjaman kami ialah 2%. Untuk pertanyaan lanjut hubungi kami di alamat E-mel syarikat melalui surecashlending@gmail.com

aditya.aulia139@gmail.com said...

Assalamualaikum
Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Unknown said...

Pinjaman untuk pelbagai tujuan Kami menawarkan jumlah minima Rm 5,000.00 hingga 5 juta Rm Dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% Tempoh pinjaman: sehingga 25 tahun bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan. Pelanggan mestilah Berumur 18 tahun ke atas Urus niaga ini adalah 100% selamat untuk semua pelanggan Untuk maklumat lanjut mengenai bonus hubungi kami melalui e-mel: (augustinejunio@gmail.com)

Annisa Ahmad said...

Halo

Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga bisa menghubungi kami dengan cara BBM pin (DB5121C1) kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
Assalamu`alaikum wr wb,

Unknown said...

DARI KANTOR
Dari ADMIN
LAYANAN KEUANGAN HARTFORD

Ucapan atas nama allah kami sampaikan kepada HARTFORD FINANCE dimana kami memberikan pinjaman dengan persentase suku bunga yang sangat rendah dan menipu yang Anda butuhkan dalam bentuk pinjaman apa pun. Apakah Anda telah mencari melalui celah dan celah dunia untuk sebuah sceure dan pemberi pinjaman yang dapat dipercaya yang dapat Anda kebenaran karena kami dijamin dalam seni pemberian pinjaman, apakah Anda seorang investor, pemilik bisnis, pengusaha, kontraktor, petani, dan Anda ingin memperbesar pantai Anda atau Anda ingin memulai bisnis Anda sendiri? dan Anda memerlukan dana yang bagus dan aman untuk membeli properti, memperbaiki, memperbaiki layanan atau bangunan Anda. dan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda dana jumlah yang Anda butuhkan pencarian tidak lebih karena kami memberikan tim panjang dan pendek dari jumlah dan mata uang hubungi kami untuk layanan yang cepat dan aman hubungi kami sekarang melalui email di hartfordfinancialservice @ gmail .com saat kami berada di sini untuk membantu Anda mengarsipkan tujuan keuangan Anda, karena kami memberikan penawaran 100% untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk mereka yang tertarik dengan layanan kami dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah. ditolak oleh bank atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan tarif paling menarik sebesar 1% untuk mengarsipkan tujuan keuangan Anda sehingga kami menawarkan kesempatan untuk berinvestasi pada apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, hubungi kami melalui e-mail. di bawah jika Anda tertarik dengan layanan pinjaman karena kami akan memberi Anda senyuman perubahan

Email:: [hartfordfinancialservice@gmail.com]
BBM INVITE: [DD8B2E2D]
DUNIA PRESS: [hartfordfinance.wordpress.com]

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Alfred Nehemia said...

Kabar baik!! pencari pinjaman !!!

Nama saya Alfred Daniel Nehemia dari bali Indonesia, roti CEO Daniel Bakery, Pertama-tama saya akan mengatakan bahwa Tuhan harus memberkati Lady jane karena mengenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang jujur ​​dan halal sehingga saya benar-benar percaya bahwa Anda memberi tahu rekan kerja bahwa saya mempunyai Ide bagus untuk memulai bisnis sendiri karena mendapat pekerjaan tidak mudah jadi saya pergi ke bank untuk mendapatkan pinjaman (Rp800 juta) tapi mereka semua meminta uang muka sebesar jumlah pinjaman saya tapi satu-satunya properti yang saya miliki adalah motor. Sepeda, yang membuat saya merasa kecewa

Jadi saya mencari perusahaan pinjaman online tapi kebanyakan menipu dan menipu, saya hampir kehilangan harapan dan kepercayaan diri sampai saya membaca artikel tentang lady jane tapi saya tidak sempat menutup tapi membaca artikelnya jadi saya mencoba pencarian online lain yang disebut craigslist. org dimana saya melihat iklan perusahaan Dangote Loan jadi saya memutuskan untuk melamar dan menghubungi lady jane juga

Dangote Loan Company memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% dan tidak kurang dari Rp20 juta

Saya mengikuti prosedur di sana, memberikan semua yang diminta, saya juga sangat takut, tapi untuk kemuliaan tuhan, doaku dijawab dan uang pinjaman saya ditransfer ke saya tanpa masalah.

jadi jangan buang waktu anda kontak Dangote perusahaan pinjaman Via dangotegrouploandepartment@gmail.com

Anda juga bisa mencari di google untuk informasi lebih lanjut, ini nyata dan sangat nyata atau hubungi saya juga melalui email di alfreddaniel324@gmail.com dan juga di BBM: 7AEA8FA5

Cheryl Martins Loan Firm said...

Selamat seharian

Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa CHERYL LOAN FIRM sekarang menawarkan pinjaman Jangka Panjang dan Jangka Pendek untuk masing-masing organisasi dan koperasi yang sangat membutuhkan pembiayaan untuk meningkatkan kebutuhan bisnis atau keuangan dengan tingkat bunga rendah sebesar 1,5%. Untuk semua bentuk pinjaman keuangan, ini wajar, dengan suku bunga rendah, layanan pinjaman minimum kami adalah antara $ 7,000.00 dan $ 4,00.00 dengan jumlah maksimum $ 40,000.00 dan dengan jangka waktu minimum 1 tahun, dan periode maksimum dari 10 tahun yang disetujui oleh perusahaan pinjaman, sebelum kita bisa mengarahkan Anda ke bank yang akan segera ditransfer. Anda dan dengan tingkat bunga 1,5%, maka mari kita memiliki aplikasi Anda sekarang dengan kemajuan Anda untuk diproses lebih lanjut. hubungi kami dengan informasi di bawah ini.
(CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM)
Kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang
:(: :::: :::: :::: :::::
DOLAR
POUND
EURO
RM
Rp

hubungi kami sekarang

OKTA MIRA said...

"Alhamdulillah"

  Saya, Okta Mira adalah blogger terkenal yang memiliki gairah untuk blogging dan juga untuk terus berinvestasi dalam bisnis online karena jumlah uang yang sangat besar yang terlibat di dalamnya pada saat saya merasa sangat nyaman dengan pendapatan konstan yang saya dapatkan setiap minggu tapi pada waktu saya mengalami kekurangan karena beberapa transaksi tertentu jadi saya merasa bangkrut sehingga saya memutuskan untuk mencari pinjaman karena saya sangat yakin bahwa seiring berjalannya waktu saya akan kembali lagi ke standar keuangan saya sebelumnya, jadi saya melewati berbagai kreditur Iklan yang saya lihat di blog saya tapi yang terlintas dalam pikiran saya adalah ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM walaupun saya takut sebenarnya karena berita yang saya dengar dari orang-orang tentang pemberi pinjaman online tapi saya harus mengambil keputusan sendiri tanpa mendengarkan orang lain jadi saya menghubungi ibu melalui email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) maka saya dibawa melalui proses yang sah dan saya harus mengumpulkan keberanian untuk menyelesaikan prosesnya dan akhirnya pencairan pinjaman saya disetujui dalam waktu kurang. Itu tiga hari kerja dan pinjaman saya dicairkan dengan sukses
  Saya tidak bisa menyembunyikan kegembiraan yang harus saya hubungi sebagian besar teman saya yang adalah debitur dan juga yang mengalami kesulitan keuangan untuk menjadi ibu yang kontroversial dan semua mereka lakukan sekarang, saya senang memberi tahu Anda semua bahwa mereka semua merayakan seperti saya jadi jika Anda Mau kontak langsung dengan Ibu Iskandar silahkan hubungi dia melalui alamat lengkap di bawah ini
Email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
Website:(iskandarlestari.wordpress.com)
Calls Only ::{+16264653418}
WhatsApp Only::{+33753893351}
Facebook::(www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
BBM INVITES:{D8980E0B}{4424A)
    Ibu Iskandar selalu online 24 jam sehari dan tentu saja 7 hari seminggu jadi tolong jangan takut dia dan anggota staf sangat ramah, jujur, jujur ​​dan berkomitmen untuk mengurangi layanan mereka kepada pelanggan mereka jika Anda ingin menghubungi saya untuk pertanyaan apapun mengenai pinjaman silahkan hubungi saya melalui email: (oktamira2030@gmail.com)

Andra Muthia said...

BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!!
TAWARAN KEDAI KAMI SEKARANG
Hari yang baik, saya adalah Muthia Andra dengan nama dan tinggal di malaysia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin bercakap mengenai kebaikan ALLAH dalam hidup saya selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah diimbau jadi saya menjadi terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman sah secara dalam talian Saya melihat komen dari seorang rakan bernama Ajij dan dia bercakap tentang syarikat pinjaman legit ini di mana dia mendapat pinjaman dengan cepat dan mudah tanpa sebarang tekanan sehingga dia memperkenalkan saya kepada seorang lelaki bernama Puan CHERYL MARTINS yang berjalan firma yang dipanggil CHERIL MARTINS LOAN FIRM, Jadi saya memohon jumlah pinjaman (RM750,000.00RM) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1.5%, jadi pinjaman itu telah diluluskan dan dimasukkan ke dalam akaun bank saya oleh bank transfer bank 4 jam setelah saya membuat bayaran untuk insurans dan yuran pendaftaran dan bagaimana saya boleh mendapatkan pinjaman saya untuk memastikan perniagaan saya dipecahkan dan juga untuk membayar bil saya jadi saya menasihatkan semua orang yang berminat untuk mendapatkan pinjaman cepat dan mudah untuk menghubungi mereka melalui em ail: {CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM} untuk mendapatkan apa-apa jenis Pinjaman mata wang yang anda perlukan hari ini, terima kasih kerana membaca kesaksian terbesar dalam hidup saya. anda juga boleh menghubungi saya jika anda mahu menghantar e-mel: {Andra.Muth700@gmail.com}

Andra Muthia said...

BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!!
TAWARAN KEDAI KAMI SEKARANG
Hari yang baik, saya adalah Muthia Andra dengan nama dan tinggal di malaysia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin bercakap mengenai kebaikan ALLAH dalam hidup saya selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah diimbau jadi saya menjadi terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman sah secara dalam talian Saya melihat komen dari seorang rakan bernama Ajij dan dia bercakap tentang syarikat pinjaman legit ini di mana dia mendapat pinjaman dengan cepat dan mudah tanpa sebarang tekanan sehingga dia memperkenalkan saya kepada seorang lelaki bernama Puan CHERYL MARTINS yang berjalan firma yang dipanggil CHERIL MARTINS LOAN FIRM, Jadi saya memohon jumlah pinjaman (RM750,000.00RM) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1.5%, jadi pinjaman itu telah diluluskan dan dimasukkan ke dalam akaun bank saya oleh bank transfer bank 4 jam setelah saya membuat bayaran untuk insurans dan yuran pendaftaran dan bagaimana saya boleh mendapatkan pinjaman saya untuk memastikan perniagaan saya dipecahkan dan juga untuk membayar bil saya jadi saya menasihatkan semua orang yang berminat untuk mendapatkan pinjaman cepat dan mudah untuk menghubungi mereka melalui em ail: {CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM} untuk mendapatkan apa-apa jenis Pinjaman mata wang yang anda perlukan hari ini, terima kasih kerana membaca kesaksian terbesar dalam hidup saya. anda juga boleh menghubungi saya jika anda mahu menghantar e-mel: {Andra.Muth700@gmail.com}

Mayfield Investment Trust Ltd said...

Halo,

Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, sebuah syarikat pinjaman swasta yang memberikan peluang seumur hidup dan memulakan pinjaman kepada individu yang berminat yang memerlukan bantuan kewangan untuk membayar hutang, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 3%.
Kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang berminat.
Hubungi kami hari ini melalui e-mel dengan maklumat di bawah;
E-mel: (startuploanfirm@gmail.com)
ikhlas
Pengurus Pengiklanan.
John Dean
Mayfield Investment Trust Ltd
Nombor Syarikat: 00338670

Mr. Joshua said...

Adakah anda memerlukan pinjaman cepat dengan kadar faedah yang relatif rendah serendah 2% ?, cari lagi kerana Linda Moore Firma Pinjaman menawarkan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang e.t.c. tidak kira nilai kredit anda. Firma Pinjaman Linda Moore dijamin memberi perkhidmatan kewangan kepada pelanggan kami di seluruh dunia. Dengan pakej pinjaman yang fleksibel, pinjaman boleh diproses dan dipindahkan kepada peminjam dalam masa yang sesingkat mungkin, hubungi pakar kami untuk nasihat dan perancangan kewangan jika anda memerlukan pinjaman cepat. E-mel: lindamooreloans@gmail.com atau WHATSAPP: +19292227999.

Unknown said...

je viens confirmer également que j'ai reçu mon prêt d'argent chez Madame IRANNA BRUN , j'ai contacté ce mail : irannabrun@gmail.com
Il y a quelque temps de cela, vous avez accordé une prêt à un magazine proche de l'Eglise protestante après avoir lu des témoignage , elle a fallu 48 Heures , après avoir souscrire à l'assurance , j'ai obtenu mon virement . Merci beaucoup pour cette opportunité.
Pour des informations plus détaillées, Voici son email : irannabrun@gmail.com

IRANNA BRUN Encore merci pour tout ce changement dans ma vie.


Cristina Cionvica

jurjanibude0811@gmail.com said...

negara:Bukittinggi
jenis kelamin.:pria
pekerjaan.:::::bisnis
WhatsApp.(*(*)*)* +447723553516
Daftar Sekarang :(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

BAGAIMANA CARA MENGETAHUI KREDIT PINJAMAN YANG PALSU
Peminjam palsu tidak perlu meminta jaminan dan tidak ada situs web.Peminjam palsu tidak memiliki sertifikat bisnis. Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk pinjaman.Peminjam palsu tidak menggunakan gmail, tidak ada domine.Peminjam palsu tidak memiliki alamat kantor fisik.Pemberi pinjaman palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya trans.AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM adalah pemberi pinjaman uang yang sah dan memiliki reputasi baik. Mereka meminjamkan uang kepada perusahaan besar dan pabrik yang membutuhkan dukungan keuangan, mereka memberikan pinjaman kepada orang-orang yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan mereka untuk berinvestasi dalam bisnis. Jadi, apakah Anda mencari pinjaman mendesak? Anda tidak perlu khawatir karena Anda berada di tempat yang tepat kami menawarkan pinjaman dengan suku bunga rendah 1% jadi jika Anda membutuhkan pinjaman.saya mendapat pinjaman 2 miliar untuk membayar hutang saya dan melakukan bisnis saya. mohon, berhati-hatilah di sini di blog ini, jangan mencari pinjaman dari pemberi pinjaman yang tidak memiliki situs web yang diverifikasi. Saya akan menipu 3 kali oleh pemberi pinjaman palsu. semoga allah membantu Anda.
Email;jurjanibude0811@gmail.com

carlos said...

Helo penonton



Saya ingin mendidik anda lebih lanjut mengenai platform pelaburan di mana
anda boleh melaburkan dana dan mula memperoleh 10 kali ganda pelaburan anda dalam 72
beberapa jam di bawah adalah pakej pelaburan kami memilih yang sesuai
mula menjana pendapatan



$ 200 untuk memperoleh $ 2,000 dalam 72 jam

$ 300 untuk memperoleh $ 3,000 dalam 72 jam

$ 500 untuk memperoleh $ 5,000 dalam 72 jam
 
$ 1000 untuk memperoleh $ 10000 dalam 72 jam

$ 5000 untuk memperoleh $ 50000 dalam 72 jam

Untuk memulakan pelaburan anda sekarang hubungi
  WhatsApp: +15022064419 E-mel: tradewithcarlos2156@gmail.com

Entrepreneur Forum Loan. said...

Apakah Anda Membutuhkan Pinjaman Instan Finansial?
* Transfer sangat cepat dan cepat ke rekening bank Anda
* Pelunasan dimulai delapan bulan setelah Anda mendapatkan uang
* Suku bunga rendah 2%
* Pembayaran jangka panjang
  (1-30 tahun) FORMULIR APLIKASI UNTUK PINJAMAN
================================
Nama: Nama ........... ........: ...............
Kontak Alamat: .................
Negara: ............ .... Usia: ..........
Jenis Kelamin: ......... ............. Nomor Telepon: ..............
Status pekerjaan: ...............
posisi: ................ Penghasilan bulanan: ..............
Jumlah Pinjaman: Pinjaman ........ Tujuan: ............
jangka waktu: ....................
Pernahkah Anda mengajukan pinjaman sebelum: ................
Kamu mengerti Inggris: ..........
silakan isi dan kirim formulir ini ke:
E-mail: equityentrepreneurforum@gmail.com
Hormat kami,
Mark Collie
Forum Pinjaman

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena