Thursday 26 January 2017

[Video] TUGU Peringatan Banjir: Satu PEMBAZIRAN Pas Kelantan! Buat apa tunggu Pas, soal ahli akademik

Jumaat, 27 Januari 2017

Foto Parti Amanah Negara.

Buat apa tunggu Pas, soal ahli akademik

Pakatan Harapan dan PPBM tidak perlu membuang masa mengajak Pas menyertai pakatan pembangkang.
Pakatan Harapan dan PPBM tidak perlu membuang masa mengajak Pas menyertai pakatan pembangkang.

Ahli akademik mempersoalkan kewajaran Pakatan Harapan dan Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dilihat masih menanti Pas untuk bekerjasama dengan mereka.
Pensyarah Universiti Utara Malaysia, Prof Dr Mohd Aizuddin Mohd Sani dilapor berkata, tiada guna Pakatan Harapan dan PPBM menunggu Pas jika parti diterajui Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu tidak sudi bekerjasama.
“Buat apa tunggu lagi? Setiap parti mempunyai matlamat perjuangan masing-masing. Pembangkang (Pakatan Harapan-PPBM) boleh 'move on',” ujarnya dipetik dari Sinar Harian semalam.
Menurut penganalisis politik itu, gabungan Pakatan Harapan dan PPBM harus meneruskan perjuangan mereka tanpa penglibatan Pas walaupun kesepakatan semua parti pembangkang dianggap lebih baik.
“Bagaimanapun ia bergantung kepada Bersatu dan Pakatan Harapan untuk membentuk serta menentukan gabungan tersebut,” ujarnya sambil menegaskan tidak perlu bergantung kepada Pas.
Walau bagaimanapun, Aizuddin mengakui masalah pecahan undi akan berlaku jika wujud pertembungan kerusi tiga penjuru pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.
“Ini terbukti pada PRK (Pilihan Raya Kecil) Sungai Besar yang lalu. Pas telah memecahkan undi pembangkang,” tambahnya lagi.
Dalam hal berkaitan, akhbar rasmi Pas, Harakah Edisi Jumaat Bil 2218 (27-29 Januari 2016) dilihat sarat menempelak DAP ekoran penasihat parti itu, Lim Kit Siang baru-baru ini mengajak Pas berdamai dalam usaha menjatuhkan Umno-BN.
Semakan Malaysia Dateline hari ini mendapati sekurang-kurangnya enam halaman penuh laporan berupa reaksi pemimpin Pas Pusat dan analisis menyerang DAP juga pada masa sama memperlekeh Amanah yang digelar sebagai 'Pan'.
Malaysia DatelineComment
Abdul Aziz Abdullah 
Setuju. Amat sukar untuk PAS bukan sahaja untuk mengekalkan Kelantan, malah mereka akan tewas samasekali di semua kerusi kerusi dun negeri negeri di luar Kelantan. Di Selangor PAS akan tumpas sekurang kurangnya di 9 kerusi dun milik PAS ketika ini. PAS tidak pernah memenangi lebih drpd 1 kerusi di Selangor kecuali selepas tertubuhnya PR.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena