Tuesday 17 January 2017

[Video] Forum "Melayu dan Agenda DAP (Rani Kulup salam Kit Siang) & Didik anak mengenali wajah 'penjenayah' 1MDB

Selasa, 17 Januari 2017

Foto Parti Amanah Negara.
Foto Parti Amanah Negara.

Parti Amanah Negara telah menambah 2 foto baru
12 jam
Forum "Melayu dan Agenda DAP : Mana hala tuju pembangkang" di Gombak. Ahli panel : YB Lim Kit Siang (DAP) YB Dr Hatta Ramli (AMANAH) & Dato' Rashid (PPBM). Kehadiran full house.
Salahudin Ayub
Salahudin Ayub

KENYATAAN MEDIA
DIDIK ANAK KENALI PENJENAYAH 1MDB
1. Tidak dapat dinafikan bahawa 1MDB merupakan malapetaka besar kepada negara. Sejak skandal ini dibongkar, imej negara tercemar di mata dunia malah keadaan negara menjadi rosak kerananya. Pegawai-pegawai tinggi kerajaan diberhentikan dan ditukar, malah ada yang terkorban akibat daripada skandal ini. Di negara lain yang berkait 1MDB, penjenayah-penjenayah ini diburu dan diambil tindakan sedangkan di negara kita siasan kes ini ditutup walaupun skandal ini berpunca secara langsung di Malaysia.
2. Dengan kesannya yang tidak sedikit kepada negara, saya menggesa supaya ibu bapa mengisi masa lapang untuk mengajar anak-anak di rumah mengenali siapa sebenarnya penjenayah 1MDB. Didikan di rumah sangat penting supaya setiap ahli keluarga di Malaysia mengenali isu 1MDB yang telah merosakkan negara ini.
3. Oleh kerana isu 1MDB ini berkepentingan ramai dan lebih RM40 bilion wang negara diselewengkan, maka menjadi kewajipan untuk rakyat tahu dan bertindak bagi menghukum mereka yang terlibat dengan skandal ini melalui proses perundangan atau selebihnya melalui peti undi pada PRU14 akan datang. Oleh itu didikan ibu bapa menjadi elemen paling berkesan untuk memastikan kesedaran lebih cepat di kalangan rakyat agar mereka dapat bertindak untuk menyelamatkan negara daripada penjenayah-penjenayah ini khususnya dalam piliharaya umum akan datang.
AMANAH Demi Negara
SALAHUDDIN AYUB
Timbalan Presiden
Parti Amanah Negara
17 Januari 2017

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena