Friday 27 January 2017

[Video] "Sampai Bila Tipah Nak Di Tipu Oleh Najib?" Tun M akan lancar kempen bantah Felda beli saham syarikat Indonesia

Sabtu, 28 Januari 2017

Siri pertama Semarak Kasih Felda pada 3 Februari depan

Tun M akan lancar kempen bantah Felda beli saham syarikat Indonesia

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka akan membuat pengumuman penting berkaitan langkah menangani krisis dalaman Felda dalam kempen membantah pembelian Ladang PT Eagle High Plantation (EHP) di Indonesia.
Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) Mazlan Aliman berkata, Mahathir akan melancarkan kempen tersebut pada 3 Februari di Felda Jengka 8, Jerantut Pahang.
"Selaku bekas Perdana Menteri yang sarat dengan pengalaman, Tun Dr Mahathir dijangka membuat pengumuman sangat penting demi menangani situasi kritikal yang dihadapi 112,635 orang peneroka.
"Ia adalah berita gembira yang ditunggu-tunggu oleh para peneroka yang sedang bergelut dengan hutang dan pelbagai perjanjian yang berat sebelah," katanya dalam kenyataan hari ini.
Menurut Mazlan, kutipan tandatangan dengan sasaran 100,000 akan digerakkan dan akan diserahkan bersama memorandum bantahan dalam Himpunan di Menara Felda.
Mazlan berkata, kempen ini merupakan antara agenda dalam jawatankuasa bertindak yang ditubuhkan oleh Anak dengan kerjasama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Jawatankuasa bertindak ini bagi meningkatkan usaha memberi kefahaman kepada masyarakat Felda yang sedang berdepan krisis dan cabaran semasa.
Jelajah Semarak Kasih Felda yang dirancang dalam jawatankuasa bertindak ini dilancarkan pada 21 Januari lalu di Felda Taib Andak, Kulai oleh Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin.
"Moga-moga Jelajah Semarak Kasih Felda ini berupaya merangsang kesedaran dan gelombang perubahan di 54 kawasan Parlimen dan 92 Dun di seluruh 317 Tanah Rancangan Felda," katanya.
Felda menerusi anak syarikatnya, FIC Properties Sdn Bhd akan membeli 37 peratus kepentingan dalam EHP yang merupakan antara syarikat minyak sawit terbesar di Indonesia pada harga US$505.4 juta (RM2.26 bilion).

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena