Sunday 22 January 2017

[Video PAS DALAM DILEMA! & PAS Yang Suka 'KONG KALI KONG'] Pas hantar 'diplomat' bermanis-manis muka, kata Husam.

Ahad, 22 Januari 2017

Penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa berkata strategi tiga penjuru boleh digunakan ke atas Pas di Kelantan pada pilihan raya akan datang jika parti tersebut menganggu gabungan pembangkang di luar negeri itu
Penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa berkata strategi tiga penjuru boleh digunakan ke atas Pas di Kelantan pada pilihan raya akan datang jika parti tersebut menganggu gabungan pembangkang di luar negeri itu

Pas hantar 'diplomat' bermanis-manis muka, kata Husam

Penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa menyifatkan terdapat dua paksi dalam Pas yang perlu difahami supaya gabungan parti pembangkang tidak membuang masa ketika Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) semakin hampir.
"Tidak dinafikan ada dua paksi dalam Pas. Bila Pas nak berunding dengan rakan-rakan pembangkang untuk melengahkan mereka, Pas akan hantar Datuk Tuan Ibrahim dan Datuk Mustafa Ali sebagai 'diplomat' untuk bermanis-manis muka, membuang masa pembangkang.
"Tetapi yang memegang keputusan utama adalah komponen pemimpin yang lain. Kalau kita gagal memahami kedudukan ini kita akan diheret," tegasnya ketika slot 'hard talk' yang turut dihadiri Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Mahathir Mohamad di Ampang malam tadi.
Sehubungan itu, beliau berkata, strategi tiga penjuru boleh digunakan ke atas Pas di Kelantan pada pilihan raya akan datang jika parti tersebut menganggu gabungan pembangkang di luar negeri itu.
"Ada pelbagai cara. Saya melalui Amanah Kelantan menggunakan strategi tiga penjuru Pas ke atas parti itu. Mereka kena ingat strategi yang sama boleh dikenakan terhadap Pas di Kelantan.
"Dengan strategi tiga penjuru, bukan saja Pas akan hilang kerajaan yang satu-satunya Pas ada tetapi InsyaAllah parti yang menjadi alternatif kepada Barisan Nasional di Kelantan adalah Bersatu, Amanah dan Pakatan Harapan.
"Dalam konteks Pas di Kelantan, sokongan utama kepada Pas datang dari saluran 1 tetapi daripada kajian, saya dapati mereka juga paling tinggi menolak kerjasama Pas-Umno. Jadi, jangan terkejut kalau Amanah menang di Kelantan," jelasnya diikuti tepukan gemuruh hadirin di dewan De Palma Hotel Ampang itu.
Mengulas lanjut tentang kewujudan PPBM, Husam dalam slot yang dimoderatorkan pensyarah Dr Maszlee Malik itu berpendapat parti berlogokan bunga raya berkenaan penting dalam menangkis ketakutan orang Melayu.
"Saya sangat menghargai Bersatu kerana membantu menghilangkan kebimbangan orang Melayu jika mereka ingin menukar kerajaan. Tempat Umno itu sudah ada pihak yang datang bersama dalam susunan pembangkang dengan syarat ada sinergi dengan gerakan Datuk Anwar Ibrahim.
"Pembangkang sampai tahap sekarang adalah sebab hasil inisiatif Datuk Anwar Ibrahim dalam menyatukan gerakan-gerakan di luar BN. Peranan Dr Mahathir sangat penting dan kritikal pada masa ini. Bersatu mesti lebih berperanan jika kita ingin berjaya," ujarnya lagi.
Forum tersebut yang mengisi slot dalam Majlis Makan Malam anjuran Amanah Titiwangsa dan Seputeh turut menyaksikan deklamasi puisi oleh Sasterawan Negara, A. Samad Said serta persembahan muzik kumpulan Tremolo dan Wayfarers.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena